Stekkertje van de benzinetank

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 151998Bericht Willem de Zwijger »

Het metertje voor de vullingsgraad van de benzinetank hangt na wat zwiepen nu helemaal in de hoek. Nou rij ik op op lpg dus kan ik wel zonder, maar ik wil hem toch graag gewoon werkend hebben om te weten wat ik aan benzine bij me heb. Mijn eerste verdenking viel op het stekkertje op de tank.
Dus kroop ik onder de auto, al met een donker voorgevoel van: shit, was dat draadje vanaf de tank niet zo kort dat de tank gedemonteerd moet worden voor je er bij kunt? En helaas, toen ik eronder gekropen was zag ik inderdaad dat stekkertje niet.
In vroeger tijd kreeg ik de benzinetank er wel onder vandaan gesleuteld, maarrrr nu kan hij niet meer naar achteren schuiven omdat de lpg tank daar zit. Ik voel er erg weinig voor om die los te gaan halen.
Weet iemand of je bij het stekkertje zou moeten kunnen zonder de benzinetank te demonteren?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 152000Bericht Bertje »

Nope, gaat niet lukken.

Alternatieve oplossing: gaatje boren in je laadvloer precies boven de plek waar de vlotter in de tank gaat? Dan moet je ook bij het kabeltje kunnen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 152001Bericht Okido »

Ik dacht dat als je tank losschroeft en laat zakken, zonder naar achter te schuiven, dat je net bij het draadje kan. Het hangt er dus vanaf hoe dicht die gastank ertegenaan zit en of deze rond is e.d.

Het is overigens mijn ervaring dat meestal het weerstandspoeltje is doorgesleten. Je kan dus ook kijken of de meter goed is door de draad kort te sluiten. Dan weet je in welke hoek je het moeten zoeken. Onder het dasboard of onder de auto.

@Bert: geen slechte oplossing. Dopje erin en weer klaar. Wel lastig om niet meteen door je tank heen te boren en hoe vind je de juiste plek?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 152002Bericht silvio »

even uit het hoofd en een foto bijgehaald,
maar zou het niet kunnen dat de vlotter onder de "ronde ophoging" zit aan de 5e "lijn" van rechts op foto?

bij mijn 5je zit er in ieder geval een grote dop om aan de vlotter te kunnen zonder demontage.

Afbeelding

mvg, silvio
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 152003Bericht Bertje »

Kijk, zo komen we ergens :D
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1017
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 152005Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Willem, voordat je jouw partner met haar slanke vrouwenhandjes tussen de tank en laadvloer laat frummelen heb ik nog een handige tip, die je mogelijk veel werk bespaart.
Bij de TL/GTL met het dashboard vanaf 1982 zit er bij de bumpersteun linksachter een stekkerverbinding van de draad die naar de tankvlotter loopt.
Die wil in de loop der tijden ook nog wel eens oxideren en slecht contact maken, waardoor je benzinemeter niet aanwijst wat er nog werkelijk in het vat zit.
Ik verwacht dat daar bij de F6 ook zo'n koppelverbinding zit. Trek die maar eens los en een beetje opschuren kan soms wonderen doen.

Succes en groet
Harry
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Stekkertje van de benzinetank

Bericht: # 152007Bericht Tweety »

Inderdaad, bij mij loopt de draad van de kabelboom bij het linkerachterlicht met een stekkertje daarna de linkerachterbalk in...
Plaats reactie