slechte achterruitverwarming, graag tips ....

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 14471Bericht Alain Prost »

Waar vind je nog een ruitje met werkende achterruitverwarming?
Misschien op een sloop in Frankrijk........ Ik zal binnenkort gaan kijken !!Anders de oplossing is misschien Renault4 cabrio rijden :grin: :grin::D.
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 14472Bericht berrievanmier »

Ruitjes zijn gewoon te verkrijgen bij Carglass. Ze moeten ze wel "even" bestellen bij de renault-dealer. Dus daar kun je ze dus ook nog gewoon kopen.

Enne, langer gaan rijden om de achterruit schoon te krijgen vind ik niet de beste optie!
Als ik normaal in 5 a 10 minuten op mijn eindbestemming ben, heeft het weinig zin om nog een kwartier om te rijden, alleen om de ruit schoon te krijgen.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 14474Bericht Willem de Zwijger »

Dus je hebt een nieuwe ruit en daarvan doen alleen de onderste streepjes het ... heel vreemd, lijkt erop alsof de andere beschadigd zijn (bv bij montage) en dan heb je wellicht iets aan de eerdere tips. Ik ben trouwens zelf in het rijke bezit van 3 werkende streepjes midden op de ruit. Ik voelde me daarmee wat armoedig, maar na alle berichten voel ik me de koning te rijk...
Gebruikersavatar
Volker_4TL
Berichten: 25
Lid geworden op: ma apr 15, 2002 2:00 am
Locatie: Kamp-Lintfort (D)
Contacteer:

Bericht: # 14497Bericht Volker_4TL »

Mischien is mijn R4 stuk, omdat de acherruitverwarming werkt :wink:

Bij ons in de elektro DIY-winkels bestaat een zogenoemde "Leitlack" (leidende lak?). Gewoon de ruiten een de draaden schoon maken, en met deze lak aan de onderbreking naartekenen.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 14499Bericht Tommy »

eindelijk iets wat niet alleen bij mij niet werkt, en mischien moet je voor je weg rijdt ff wat van die anti fog spray erop spuiten of je raampje achter open en uiteraard minder zweten omdat maar drie streepjes het doen
GTL '84 blauw
Jurr
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 30, 2002 2:00 am
Locatie: Voorburg

Bericht: # 14501Bericht Jurr »

tsja, ook ik sluit me aan bij de meerderheid; achterruit verwarming werkt niet. Ben het type die graag vooruit kijkt, dussssss geen probleem voor mij...... :lol:
Emma
Berichten: 67
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 14509Bericht Emma »

...en natuurlijk doet die van mij het ook niet.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 14511Bericht Folkert »

Je hebt gelijk berrie.. Ook ik heb het slecht gelezen.
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14526Bericht The_Underd0g »

Mijn achteruitverwarming doet het ook nie :smile: kan zo de plaatsen zien waar ze onderbroken zijn dus zo moeilijk gaat da nie worden denk ik (hoop ik)
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 14529Bericht berrievanmier »

Het maakt blijkbaar wat los zo'n achterruitverwarming, maar ......
De tip hoe ik het resultaat kan verbeteren heb ik nog niet gelezen!
Oftewel, is er een manier om het proces te versnellen, want er zijn geen draadjes stuk in een nieuw ruitje. Bij mijn renault Kangoo is de ruit na 500 meter al bijna condensvrij,
dus het moet toch ook bij een R4 in 5 minuten kunnen!?
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
eik
Berichten: 22
Lid geworden op: za jan 04, 2003 2:00 am

Bericht: # 14530Bericht eik »

Span eens twee tamelijk dikke draden rechtstreeks van de + en de - pool van de accu naar het ruitje. Doe er eventueel een 10 ampere zekering tussen. Als het nu wel werkt moet je de fout in de bedrading / schakelaar / massaaansluiting zoeken. Door alleen de + of de - rechtstreeks te maken kun je een eventuele bedradingsfout nog verder opsporen.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 14539Bericht Folkert »

Een tip waar je ook niet echt op zit te wachten volgt uit het volgende verhaal:
Toen mijn zwager een viertje kocht, vroeg hij aan de vorige eigenaar wat die stok en die doek op de achterbank deden. "Nou, daarmee maak ik de achterruit schoon", was het lovende antwoord...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14543Bericht Goof »

:lol:

Maar wel effectief...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14545Bericht The_Underd0g »

Het kan ook zijn (volg electronica dusja) dat de weerstand van die achteruitverwarming gewoon nie laag genoeg is waardoor dat die niet veel warmte geeft (ge zou nie graag hebben dat uw accu leeg is bij het opzetten van de achteruit verwarming) daarmee dat dat wa langer duurt is zo erg nie ge hebt uw 2 andere spiegels nog :smile:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14547Bericht Goof »

Het kan ook zijn dat de draad die stroom aanvoert vanaf de accu te dun is. dan geeft ie teveel weerstand, met als gevolg dat de spanning op het eind te laag is en dus alleen de draadjes met de hoogste weerstand nog iets doen. Idd eens proberen met een losse accu en wat kabeltjes, of met een acculader.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie