Remdrukbegrenzer vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

Remdrukbegrenzer vervangen

Bericht: # 65405Bericht 4midable »

Had problemen bij het remmen. Oorzaak: lek bij remdrukbegrenzer. Zag toen ook dat de balk ook niet meer 100% was, dus dat laten we ook meteen maar even lassen. Heb echter problemen met het demonteren van de rembrukbegrenzer. Deze zit op 3 plaatsen vast. Aan de rechtse kant met 2 lange bouten door de balk. En linksonder met een kleiner boutje. Dit boutje kan ik wel draaien, maar hij komt niet los. Deze bout zit niet door en door, dus ik neem aan dat er schroefdraad in de balk zit. Kan iemend mij vertellen hoe dit bevestigingspunt in elkaar zit en of het dan mogelijk is om evt. de bout uit te boren en er een moer in te lassen? Of is er een andere simpele oplossing om deze bout los te krijgen?
R4 GTL (1984)
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 65411Bericht p304c »

als ik mij goed herrinner zit dat kleine boutje helemaal niet vast aan de balk en zit de remdrukverdeler alleen maar vast met die grote bouten
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 65414Bericht otogazzi »

p304c schreef:als ik mij goed herrinner zit dat kleine boutje helemaal niet vast aan de balk en zit de remdrukverdeler alleen maar vast met die grote bouten
Klopt!
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 65417Bericht Rodeo-6 »

p304c schreef:als ik mij goed herrinner zit dat kleine boutje helemaal niet vast aan de balk en zit de remdrukverdeler alleen maar vast met die grote bouten
klopt !!
>> Doe mij maar een DAF <<
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

Bericht: # 65420Bericht 4midable »

Volgens het autohandboek dat ik gekocht heb bij de club moeten alle drie de bouten los. De rechtse twee heb ik los, maar er is geen beweging in te krijgen. Ik zal het morgen nog eens proberen met wat meer geweld.
R4 GTL (1984)
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 65424Bericht otogazzi »

kijk ook maar op de volgende topic .
daar staat hij ook een aantal keren afgebeeld

http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 3&start=15

en op www.otogazzi.com "achterbrug revisie"

Het boutje links onder zit er volgens mij alleen maar als een soort afstandshouder. Er zit achter dit boutje trouwens wel een gaatje in de balk.

succes!
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Remkault
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 9:56 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht: # 65515Bericht Remkault »

Dat derde boutje zit vast in de balk met een kooimoer, die dus meedraait. Oplossing: voorzichtig loswrikken, en bij montage een nieuwe kooimoer gebruiken of een hollewandplug.
Groet, Remkault
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

Bericht: # 65560Bericht 4midable »

Bedankt voor de adviezen. Als ik zo de site van otogazzi bekijk, ga ik ook eerst maar eens even verder controleren. Want als ik nu toch bezig ben, kan ik het beter in een keer goed doen. Dit betekent dan wel dat ik voorlopig niet in de 4 kan rijden, want alles moet onder de carport gebeuren. Dus zal het wel na de winter worden.
R4 GTL (1984)
Plaats reactie