Pagina 2 van 2

Geplaatst: za mar 26, 2005 12:13 pm
door sir lochlander
Zitten ze daar nu nog steeds vandale streken uit te halen?

Geplaatst: za mar 26, 2005 2:03 pm
door R4F6GTX Automaat
Tis nen hollander in Bels hé, dat is vragen om vandalisme zoals het schijnt...

Geplaatst: za mar 26, 2005 3:46 pm
door sir lochlander
Mja... Blijf t rotstreken vinden...
Ik hoop dat je m snel weer rijdende krijgt.

Geplaatst: za mar 26, 2005 4:14 pm
door R4F6GTX Automaat
Dank je; hij doet het weer. Allerlei troep in de tank. Bladeren, een stuk stof, tie-ribjes en wie weet wat ik nog allemaal tegenkom. Als ik iemand vind die efkes mee rijdt breng ik 'm naar een garage waar ik er de tank even onderuit kan halen om schoon te maken en een slot op de dop te maken.

Re: remprobleem

Geplaatst: wo mar 30, 2005 12:01 am
door Moaske
Tom schreef:Ze hebben mijn F4 dan ook al verwenst. Ik citeer:
'....dat je de hele rotzooi in de zee flikkert....',
'.....of nog beter, al het bruikbare er af slopen en de rest bij het oud ijzer....',
'.....voldoende karbiet er onder, een beetje water en een lontje en ik kom een heel eind. Weet nog wel een leuke paarse om het bij uit te proberen.....'
In brand steken ben ik ook nog ergens tegen gekomen
wie weet raad
Ik begrijp her en der dat je er eigenlijk een 1400cc in wil leggen, en meer nog, dat je eigenlijk naar een andere F4 op zoek bent. Als dat zo is, dan ben je echt niet goed bij je hoofd om hier nog zoveel tijd en moeite in te steken... Of groeien de flappen op je rug ? :o
En wat bereft Paul en Schoapke; die ken ik nie anders dan als eerlijke jongens, dus als die je autooke zo verwensen, dan zal die 't wel verdienen ;)

Geplaatst: vr apr 15, 2005 7:30 pm
door Hugo
Tom schreef:ik vraag mezelf dus af hoe het dan kan dat een hoofdremcyl. al na 1.5 jaar versleten is dat hij z'n werk niet meer juist doet. Dat is toch banaal.

maar wie wat weet is welkom......
Bij het ontluchten, trap je dan niet tever?

Met andere woorden: het werkgebied van de zuigers is beperkt door de druk die je opbouwt in het gesloten systeem. Bij het ontluchten is het mogelijk om verder te gaan.
Tijdens het gebruik is er een (zeeer) klein gedeelte van de wand glad gepolijst, na dit deel is dus een drempeltje ontstaan. Bij het ontluchten "schuurt" het afdichtingsrubber hier op kapot.

Om deze reden wordt in de garage met of wel druk (op het resevoir) of wel vacuum (op de ontluchtingsnippel) de zaak ontlucht.

P.S. op de F4 passen ook de (grotere) remankerplaten met de hele rem-fabriek en trommels van een GTL of F6.

Geplaatst: za apr 16, 2005 10:08 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, zo ontlucht ik ook altijd, met zo'n vaccuum ding op de nippels. Toen dat niet werkte zijn we gaan pompen, schoapke op het pedaal, ik onder de auto. Dus hij zou het moeten doen maar wil niet.

Re: remprobleem

Geplaatst: za apr 16, 2005 10:10 am
door R4F6GTX Automaat
Moaske schreef:... Of groeien de flappen op je rug ? :o
En wat betreft Paul en Schoapke; die ken ik nie anders dan als eerlijke jongens, dus als die je autooke zo verwensen, dan zal die 't wel verdienen ;)
Flappen?? noh nix gezien... :(