Pagina 1 van 2

remprobleem

Geplaatst: di mar 22, 2005 7:56 pm
door Esther-VL
Mijn F4 heeft een probleem met de remmen.
ivm de APK is hij vandaag voor de 117e keer in twee weken bij de garage geweest. de voorremmen doen het goed, de achterremmen doen bijna niks.

de remdrukbegrenzer is uit elkaar gehaald en schoongemaakt en er is een aantal nieuwe stukken remleiding aangebracht.

volgens de garage heeft het probleem te maken met de hoofdremcylinder. Die zit er echter pas 1.5 jaar op.

Paul en Schoapke weten er meer van, aangezien zij zich momenteel bezig houden met dat hele APK gedoe.

Ze hebben mijn F4 dan ook al verwenst. Ik citeer:
'....dat je de hele rotzooi in de zee flikkert....',
'.....of nog beter, al het bruikbare er af slopen en de rest bij het oud ijzer....',
'.....voldoende karbiet er onder, een beetje water en een lontje en ik kom een heel eind. Weet nog wel een leuke paarse om het bij uit te proberen.....'
In brand steken ben ik ook nog ergens tegen gekomen

wie weet raad

Geplaatst: di mar 22, 2005 8:28 pm
door R4F6GTX Automaat
Kunt 'm nog gebruiken als mobiele drempel; mijn Reo is vandaag wel goedgekeurd.

Geplaatst: di mar 22, 2005 8:39 pm
door R4F6GTX Automaat
Bij de voorlaatste poging tot goedkeuring gind het testen op de rollenbank prima, eerst de voorwielen, dan de handrem, dan verder rijden en de achterremmen testen, ook prima. De eerste keer niet helemaal recht, dus trapte de keurmeester iets harder op het pedaal waardoor een voorleiding knapte dus kon ie weer niet afgemeld worden. Leiding kapot precies bij zo'n k*tklemmetje.
Nieuwe (koperen) leidingen gemaakt en gemonteerd (door Schoapke) en de boel opnieuw ontlucht.
Alle remleidingen zijn inmiddels van koper, dus er kan er geen rot zijn. Schoapke heeft met veel moeite de remdrukbegrenzer eraf gehaald en die hebben we samen gangbaar gemaakt. 'teen en 'tander te lezen op zijn wepsait. Het eronder zetten was ook niet eenvoudig. diverse gesneuvelde nippels vernieuwd en leidingen maar meteen in koper vervangen. Meerdere malen de boel ontluchten en dan lijkt het of het goed is. Alle lucht is eruit gepompt. Na een proefrit het idee hebben dat ie nog nooit zo goed geremd heeft. Bij de keuring voor de deur zetten en devolgende morgen te horen krijgen dat ie achter helemaal niet mee remt... Ze zeggen bij de keuring dat misschien de hfdrmclndr kapot is. best mogelijk..


Mooi aanhangertje van maken...

Geplaatst: di mar 22, 2005 9:29 pm
door Rodeo-6
heb je je remschoentjes wel (op)gesteld ?

Geplaatst: wo mar 23, 2005 12:54 am
door Moaske
Rodeo-6 schreef:heb je je remschoentjes wel (op)gesteld ?
Da's toch ook wel wat ik precies dacht... :roll:

Geplaatst: wo mar 23, 2005 1:29 am
door R4F6GTX Automaat
Ik geef er niet eens antwoord op.

Geplaatst: wo mar 23, 2005 11:30 pm
door Esther-VL
ik vraag mezelf dus af hoe het dan kan dat een hoofdremcyl. al na 1.5 jaar versleten is dat hij z'n werk niet meer juist doet. Dat is toch banaal.

maar wie wat weet is welkom......

Geplaatst: wo mar 23, 2005 11:32 pm
door Jan-Geert
misschien door t ontluchten door de cupjes getrapt?

gr jg

Geplaatst: wo mar 23, 2005 11:57 pm
door R4F6GTX Automaat
Hoe stel je je dat voor? Cupjes omgeknikt of zo? Zit toch een ring achter van bijna gelijke doorsnee dus dat kan toch niet?
Morgen nog maar eens ontluchten en misschien dat ie dan wel goed komt.

Geplaatst: do mar 24, 2005 1:59 am
door schoapke
heb na het onluchten nog meerdere keren geremd. het was ook niet zo'n kort ritje naar het keuringsstation. in tegensteling tot andere keren zat ik met een grote glimlach in het karretje. snorrel als een katje en stond ook zo stil als het moest. weer maar eens ontluchten [keertje met mn linker been dat pendaan intrappen anders wordt het verschil in spierontwikkeling zo groot]

Geplaatst: vr mar 25, 2005 12:32 pm
door schoapke
Geef het op hoor, alles weer nagelopen, aangedraaid, gecontroleerd en ontlucht. Iemand anders zin om er onder te kruipen??

Geplaatst: vr mar 25, 2005 4:05 pm
door jbeekmann
Wij hadden bij de Trophy4 een soortgelijk probleem. Daarbij ook hrc en leidingen vernieuwd, remkrachtverdeler gereviseerd. Alles gemonteerd en remmen als nooit tevoren. Van Groningen naar Bussum gereden en vanwege het aldaar vervangen van de achterremcilinders opnieuw ontlucht. Vervolgens waren de wielen niet meer te bewegen. Helemaal vast. Bij het opendraaien van de ontluchtingsnippels ging hij weer. Bleek dat we twee aansluitingen op de remkrachtverdeler hadden omgedraaid...
Hoe zitten de aansluitingen daarop bij jullie?

Geplaatst: vr mar 25, 2005 11:53 pm
door R4F6GTX Automaat
aan de vormen van de leidingen te zien kunnen die bijna niet fout. Ik blijf denken dat de hoofdremcylinder kapot is. Maar het k*tding is weg en dat is beter zo; ik heb mijn handen vol aan mijn eigen wagens, de R4 met doorgebrande kabelsboom en de legertruck doet het ook niet meer; waarschijnlijk verstopt brandstofsysteem.

Geplaatst: za mar 26, 2005 11:22 am
door sir lochlander
verstopt brandstofsysteem? Misschien van wat je er allemaal inkapte... :-?

Geplaatst: za mar 26, 2005 11:47 am
door R4F6GTX Automaat
Nou nee, ik denk eerder aan vandalisme. Ik heb net een haffel bladeren uit de tank gevist. Als ik 'm weer aan het lopen heb zal ik de tanks eronderuit halen om schoon te maken en sloten op de doppen maken.