remprobleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Esther-VL

remprobleem

Bericht: # 54227Bericht Esther-VL »

Mijn F4 heeft een probleem met de remmen.
ivm de APK is hij vandaag voor de 117e keer in twee weken bij de garage geweest. de voorremmen doen het goed, de achterremmen doen bijna niks.

de remdrukbegrenzer is uit elkaar gehaald en schoongemaakt en er is een aantal nieuwe stukken remleiding aangebracht.

volgens de garage heeft het probleem te maken met de hoofdremcylinder. Die zit er echter pas 1.5 jaar op.

Paul en Schoapke weten er meer van, aangezien zij zich momenteel bezig houden met dat hele APK gedoe.

Ze hebben mijn F4 dan ook al verwenst. Ik citeer:
'....dat je de hele rotzooi in de zee flikkert....',
'.....of nog beter, al het bruikbare er af slopen en de rest bij het oud ijzer....',
'.....voldoende karbiet er onder, een beetje water en een lontje en ik kom een heel eind. Weet nog wel een leuke paarse om het bij uit te proberen.....'
In brand steken ben ik ook nog ergens tegen gekomen

wie weet raad
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54229Bericht R4F6GTX Automaat »

Kunt 'm nog gebruiken als mobiele drempel; mijn Reo is vandaag wel goedgekeurd.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54230Bericht R4F6GTX Automaat »

Bij de voorlaatste poging tot goedkeuring gind het testen op de rollenbank prima, eerst de voorwielen, dan de handrem, dan verder rijden en de achterremmen testen, ook prima. De eerste keer niet helemaal recht, dus trapte de keurmeester iets harder op het pedaal waardoor een voorleiding knapte dus kon ie weer niet afgemeld worden. Leiding kapot precies bij zo'n k*tklemmetje.
Nieuwe (koperen) leidingen gemaakt en gemonteerd (door Schoapke) en de boel opnieuw ontlucht.
Alle remleidingen zijn inmiddels van koper, dus er kan er geen rot zijn. Schoapke heeft met veel moeite de remdrukbegrenzer eraf gehaald en die hebben we samen gangbaar gemaakt. 'teen en 'tander te lezen op zijn wepsait. Het eronder zetten was ook niet eenvoudig. diverse gesneuvelde nippels vernieuwd en leidingen maar meteen in koper vervangen. Meerdere malen de boel ontluchten en dan lijkt het of het goed is. Alle lucht is eruit gepompt. Na een proefrit het idee hebben dat ie nog nooit zo goed geremd heeft. Bij de keuring voor de deur zetten en devolgende morgen te horen krijgen dat ie achter helemaal niet mee remt... Ze zeggen bij de keuring dat misschien de hfdrmclndr kapot is. best mogelijk..


Mooi aanhangertje van maken...
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op wo mar 23, 2005 1:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 54236Bericht Rodeo-6 »

heb je je remschoentjes wel (op)gesteld ?
>> Doe mij maar een DAF <<
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 54264Bericht Moaske »

Rodeo-6 schreef:heb je je remschoentjes wel (op)gesteld ?
Da's toch ook wel wat ik precies dacht... :roll:
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54265Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik geef er niet eens antwoord op.
Esther-VL

Bericht: # 54288Bericht Esther-VL »

ik vraag mezelf dus af hoe het dan kan dat een hoofdremcyl. al na 1.5 jaar versleten is dat hij z'n werk niet meer juist doet. Dat is toch banaal.

maar wie wat weet is welkom......
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 54289Bericht Jan-Geert »

misschien door t ontluchten door de cupjes getrapt?

gr jg
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54291Bericht R4F6GTX Automaat »

Hoe stel je je dat voor? Cupjes omgeknikt of zo? Zit toch een ring achter van bijna gelijke doorsnee dus dat kan toch niet?
Morgen nog maar eens ontluchten en misschien dat ie dan wel goed komt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 54294Bericht schoapke »

heb na het onluchten nog meerdere keren geremd. het was ook niet zo'n kort ritje naar het keuringsstation. in tegensteling tot andere keren zat ik met een grote glimlach in het karretje. snorrel als een katje en stond ook zo stil als het moest. weer maar eens ontluchten [keertje met mn linker been dat pendaan intrappen anders wordt het verschil in spierontwikkeling zo groot]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 54354Bericht schoapke »

Geef het op hoor, alles weer nagelopen, aangedraaid, gecontroleerd en ontlucht. Iemand anders zin om er onder te kruipen??
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 54372Bericht jbeekmann »

Wij hadden bij de Trophy4 een soortgelijk probleem. Daarbij ook hrc en leidingen vernieuwd, remkrachtverdeler gereviseerd. Alles gemonteerd en remmen als nooit tevoren. Van Groningen naar Bussum gereden en vanwege het aldaar vervangen van de achterremcilinders opnieuw ontlucht. Vervolgens waren de wielen niet meer te bewegen. Helemaal vast. Bij het opendraaien van de ontluchtingsnippels ging hij weer. Bleek dat we twee aansluitingen op de remkrachtverdeler hadden omgedraaid...
Hoe zitten de aansluitingen daarop bij jullie?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54394Bericht R4F6GTX Automaat »

aan de vormen van de leidingen te zien kunnen die bijna niet fout. Ik blijf denken dat de hoofdremcylinder kapot is. Maar het k*tding is weg en dat is beter zo; ik heb mijn handen vol aan mijn eigen wagens, de R4 met doorgebrande kabelsboom en de legertruck doet het ook niet meer; waarschijnlijk verstopt brandstofsysteem.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 54399Bericht sir lochlander »

verstopt brandstofsysteem? Misschien van wat je er allemaal inkapte... :-?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54400Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou nee, ik denk eerder aan vandalisme. Ik heb net een haffel bladeren uit de tank gevist. Als ik 'm weer aan het lopen heb zal ik de tanks eronderuit halen om schoon te maken en sloten op de doppen maken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie