achterrem niet goed, handrem wel goed
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
achterrem niet goed, handrem wel goed
Hello everybody!
Zojuist voor het eerst naar de Belgische autokeuring geweest, best een grappige ervaring: met z'n allen een poos staan aanschuiven en dan binnen een paar minuten weer buiten staan (die gasten jassen er echt wel een stuk of 10 auto's per uur door).
afkeurpunten:
-Te veel CO-uitstoot, mag iets van 3,5% zijn en was 6% denk ik.
Hoe ik dit precies ga oplossen weet ik nog niet gezien mijn reukorgaan niet echt in staat is om COpercentages te meten.
-1 dimlicht niet goed afgesteld en niet werkend mistachterlicht.
Dat gaat wel lukken lijkt me.
-Achterremmen niet goed.
Daarentegen werkt de handrem wel goed... Heb ik het bij het juiste eind als ik hieruit concludeer dat de trommeltjes hun werk wel doen, en dat de fout dus ergens in de leidingen zit (luchtbel?) of de remdrukverdeler?
Was best wel verrast dat ze niets hebben gezegd van de scheefstaande achterpootjes
Wat ik dus nu maar eens ga proberen is een beetje aan de schroefjes op de carburateur draaien tot-ie wat minder stinkt , en kijken of de remmen nog te ontluchten zijn, en dan bij een garage in de buurt kijken of die de uitlaatgassen en de remmen eens wil meten.
Tot zover de update wat beteft de technische staat van ons metallic-blauwe karretje, ideeen en tips zijn altijd welkom!
Zojuist voor het eerst naar de Belgische autokeuring geweest, best een grappige ervaring: met z'n allen een poos staan aanschuiven en dan binnen een paar minuten weer buiten staan (die gasten jassen er echt wel een stuk of 10 auto's per uur door).
afkeurpunten:
-Te veel CO-uitstoot, mag iets van 3,5% zijn en was 6% denk ik.
Hoe ik dit precies ga oplossen weet ik nog niet gezien mijn reukorgaan niet echt in staat is om COpercentages te meten.
-1 dimlicht niet goed afgesteld en niet werkend mistachterlicht.
Dat gaat wel lukken lijkt me.
-Achterremmen niet goed.
Daarentegen werkt de handrem wel goed... Heb ik het bij het juiste eind als ik hieruit concludeer dat de trommeltjes hun werk wel doen, en dat de fout dus ergens in de leidingen zit (luchtbel?) of de remdrukverdeler?
Was best wel verrast dat ze niets hebben gezegd van de scheefstaande achterpootjes
Wat ik dus nu maar eens ga proberen is een beetje aan de schroefjes op de carburateur draaien tot-ie wat minder stinkt , en kijken of de remmen nog te ontluchten zijn, en dan bij een garage in de buurt kijken of die de uitlaatgassen en de remmen eens wil meten.
Tot zover de update wat beteft de technische staat van ons metallic-blauwe karretje, ideeen en tips zijn altijd welkom!
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
- Hanz
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: achterrem niet goed, handrem wel goed
of de cylinder(s)hobbes schreef:Hello everybody!
Daarentegen werkt de handrem wel goed... Heb ik het bij het juiste eind als ik hieruit concludeer dat de trommeltjes hun werk wel doen, en dat de fout dus ergens in de leidingen zit (luchtbel?) of de remdrukverdeler?
Waarschijnlijk een lekke achterremcylinder.
Wat was het % remverschil?
In Nl zijn hier bepaalde eisen voor,max rond de 20% voor de voetrem en 35% voor de handrem. (te vinden op site rdw/apk)
Het kan dus zijn dat de handrem net binnen de grens is maar omdat de eis voor de voetrem lager is er toch wel wat met de trommels of schoenen mis kan zijn.
Michiel
Wat was het % remverschil?
In Nl zijn hier bepaalde eisen voor,max rond de 20% voor de voetrem en 35% voor de handrem. (te vinden op site rdw/apk)
Het kan dus zijn dat de handrem net binnen de grens is maar omdat de eis voor de voetrem lager is er toch wel wat met de trommels of schoenen mis kan zijn.
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Klopt Sir, daar lekte die remvloeistof. De andere is misschien ook aan vervanging toe dan.
Op't papierke staat:
BEDRIJFSREM--verschil van meer dan 50 % tussen remkrachten van eenzelfde as--Achteraan
Dat wil dus zeggen dat er een verschil is tussen de 2 wielen? Maar ik stond erbij bij de remmentestbank en ik meen gezien te hebben dat allebei de wijzertjes niet uitsloegen... maar dat kan aan mij liggen.
Op't papierke staat:
BEDRIJFSREM--verschil van meer dan 50 % tussen remkrachten van eenzelfde as--Achteraan
Dat wil dus zeggen dat er een verschil is tussen de 2 wielen? Maar ik stond erbij bij de remmentestbank en ik meen gezien te hebben dat allebei de wijzertjes niet uitsloegen... maar dat kan aan mij liggen.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Hee P.
Superbedankt alvast voor de tips wat betreft het CO afstellen enzo. Die achteras heb ik op zich ook wel oren naar, alleen heb ik -zolang de oranje nogni de weg op mag- geen ruimte om op m'n gemakje de as onder de blauwe uit te schroeven...
Morgen of overmorgen krijgen we het gelijkvormigheidsattest binnen als het goed is, en dan moeten we hem dankzij de Belse regelgeving door een garage (garageplaten mogen niet meer aan particulieren uitgeleend worden) naar de keuring laten brengen Die zal er wel in 1 keer doorheen komen, dan nog ff inschrijven en verzekering en bewonerskaart overzetten en dan zijn we weer mobiel, plus dan heb ik ruimte om rustig de reparaties aan de blauwe te gaan doen.
Superbedankt alvast voor de tips wat betreft het CO afstellen enzo. Die achteras heb ik op zich ook wel oren naar, alleen heb ik -zolang de oranje nogni de weg op mag- geen ruimte om op m'n gemakje de as onder de blauwe uit te schroeven...
Morgen of overmorgen krijgen we het gelijkvormigheidsattest binnen als het goed is, en dan moeten we hem dankzij de Belse regelgeving door een garage (garageplaten mogen niet meer aan particulieren uitgeleend worden) naar de keuring laten brengen Die zal er wel in 1 keer doorheen komen, dan nog ff inschrijven en verzekering en bewonerskaart overzetten en dan zijn we weer mobiel, plus dan heb ik ruimte om rustig de reparaties aan de blauwe te gaan doen.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer: