Effect van omgekeerde aansluiting remdrukverdeler ac

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Katja s
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 39966Bericht Katja s »

Klinkt misschien wel wat raar.
Maar mijn Estafettetje (dus geen 4)
heeft een subtiel maar hardnekkig remprobleempje. Hij heeft vrijwel dezelfde remdrukverdeler als een 4, (zei het dan dat hij op een makkelijkere plek zit)
Een ander verschilletje is, dat hij één leiding in, en één leiding uit heeft, die dmv een T stuk vertakt naar de achterwielen.

Elke keer als ik rem, moet ik eerst éen keer pompen voordat hij dat volledig op druk is.

Hij heeft trommelremmen rondom, de trommels zijn niet overmatig versleten, de nokken zijn scherp afgesteld (de trommels maken net geluid)

De remdrukverdeler werkt wel.
Maar kunnen de remleidingen omgewisseld zijn ?
Heeft iemand daar ervaring mee ?
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 39968Bericht Ton »

lucht
Katja s
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 39972Bericht Katja s »

Nee, geen lucht of lachgas.

De ontluchting, inmiddels tig keer gecontroleerd, is belloos.
Alle standaard- oplossingen zijn al diverse keren uitgeprobeerd.
Alles is vrij nieuw, behalve de koperen leiding van de hoofdremcylinder naar de remdrukverdeler. Deze aansluiting zit er nu dus hetlzelfde op als toen ik hem kreeg.
Maar of het goed is ?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 39973Bericht Rodeo-6 »

lucht
>> Doe mij maar een DAF <<
trudie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 39993Bericht trudie »

Grappig, wij hebben vroeger ook een estafette gehad en die had het zelfde probleem. Ik weet dat nog omdat mijn man daar nogal gefrusstreerd over was omdat hij ook nog monteur bij een renault garage was.
ik geloof dat hij het probleem nooit heeft gevonden, we wenden er aan en reden nooit zo hard.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 40007Bericht an3s »

Lucht :wink:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 40013Bericht Renault Classique »

Lucht, maar daar laat ik het dan niet bij. Bij de montage van de revisieset voor de hoofdremcylinder van mijn Renault Rambler werd er door de fabrikant aangeraden om de hoofdremcylinder op de werkbank al te vullen met verse remvloeistof. Dit omdat je bij vullen na montage nooit meer alle lucht eruit zou kunnen krijgen. Dit zijn dus aanwijzingen van de fabrikant van de remdelen, dus zo gezegd, zo gedaan en met prima resultaat. Misschien is dit bij de remdrukverdeler ook te proberen. Demonteren, reinigen, vullen en monteren. We horen het resultaat wel! Succes.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 40020Bericht R4F6GTX Automaat »

Lucht.
Katja s
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 40050Bericht Katja s »

Bedankt Trudy en Classique.

Zeg Trudy, mijn Fetje is al aardig oud, en ik ken zijn verleden niet. We hebben het toch niet ovor dezelfde ?

Eindelijk een antwoord Het hele systeem is leeg geweest. Alle leidingen achter zijn vervangen. Ook bleek een rempotje-rubber dat middels een leiding naar de hoofdremcylinder gaat, lek. Elke keer weer lucht in de leidingen. Aan dit potje zit het remcircuit dat moeilijk doet. Deze Estafette heeft een dubbel remsysteem: de eerste op alle vier de wielen, het volgend op de twee voorwielen, de handrem zit ook nog eens op de voorwielen.

Ik moet even zien hoe ik de hoofdremcylinder extra kan ontluchten, maar dit is zeker de moeite waard.

Oh Trudy, wat is niet hard rijden in een Estafette ?
Katja s
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 40051Bericht Katja s »

Voordat jullie wat laatdunkend gaan denken over mijn Estafette,"de blauwe engel"
hij kan wel 110 als de windrichting en -kracht goed is.
Katja s
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 40053Bericht Katja s »

Na diep nadenken moet het probleem in de remdrukverdeler zitten.
Als ik de veer van de verdeler er af haal, en er dus geen remvloeistof naar de achterwielen gaat, zijn de remmen goed, pakken snel en zijn keihard.

Hoe kan ik een remdrukverdeler vullen en dan monteren ? Is daar een trucje voor. Hij zal toch leeglopen op het moment dat ik aan de leidingen koppel ?
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 40059Bericht Renault Classique »

De losse remdrukverdeler op z'n kop houden, via een aansluiting voor de remleiding vullen, bijvoorbeeld met een injectiespuit oid, tot de remvloeistof eruit loopt. Dan met de vingers de gaatjes dichthouden en naar de Estafette lopen. Daar eerst de leidingen monteren. er zal wat remvloeistof wegdruppelen zodra de vingers weg zijn, maar dat is een te verwaarlozen hoeveelheid, en dan, na het handen wassen, de zaak verder monteren en nogmaals ontluchten. Je voorkomt met deze methode een luchtbel die in de remdrukverdeler ontstaat en die via het gewone ontluchten niet weg kan. Succes!
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 40065Bericht Folkert »

dus toch lucht...
Katja s
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 40098Bericht Katja s »

Ik vind de remedie van vinger op de gaatjes en verwaarloosbare hoeveelheid lucht nogal twijfelachtig. Voordat ik de nippels heb aangedraaid, dan zit er inmiddels ook al weer een verwaarloosbare hoeveelheid lucht in de leiding, heb ik bij de eerste keer druk op de remmen al 2 maal een verwaarloosbare hoeveelheid lucht in de remmen. Ik vrees dat dat weer tot een niet verwaarloosbare irritatie leidt, omdat het oude probleem weer is teruggekeerd.

Desondanks ga ik morgen een ander trucje uitproberen. Maar het basis gegeven van lucht in dat kolere ding is prima. Maar dat horen jullie morgen dan wel.
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 40216Bericht efsix »

Dit probleem komt mij bekent voor.
Mijn OPEL Rekord 1965 had last van de rem.
2x drukken en het was goed.
Bleek bij nader onderzoek dat één klein ringetje in de hoofdremcilinder achter de manchet zat ipv er voor.
Zo zie je maar wat voor invloed dat heeft.
blije vier rijder
Plaats reactie