Effect van omgekeerde aansluiting remdrukverdeler ac
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Klinkt misschien wel wat raar.
Maar mijn Estafettetje (dus geen 4)
heeft een subtiel maar hardnekkig remprobleempje. Hij heeft vrijwel dezelfde remdrukverdeler als een 4, (zei het dan dat hij op een makkelijkere plek zit)
Een ander verschilletje is, dat hij één leiding in, en één leiding uit heeft, die dmv een T stuk vertakt naar de achterwielen.
Elke keer als ik rem, moet ik eerst éen keer pompen voordat hij dat volledig op druk is.
Hij heeft trommelremmen rondom, de trommels zijn niet overmatig versleten, de nokken zijn scherp afgesteld (de trommels maken net geluid)
De remdrukverdeler werkt wel.
Maar kunnen de remleidingen omgewisseld zijn ?
Heeft iemand daar ervaring mee ?
Maar mijn Estafettetje (dus geen 4)
heeft een subtiel maar hardnekkig remprobleempje. Hij heeft vrijwel dezelfde remdrukverdeler als een 4, (zei het dan dat hij op een makkelijkere plek zit)
Een ander verschilletje is, dat hij één leiding in, en één leiding uit heeft, die dmv een T stuk vertakt naar de achterwielen.
Elke keer als ik rem, moet ik eerst éen keer pompen voordat hij dat volledig op druk is.
Hij heeft trommelremmen rondom, de trommels zijn niet overmatig versleten, de nokken zijn scherp afgesteld (de trommels maken net geluid)
De remdrukverdeler werkt wel.
Maar kunnen de remleidingen omgewisseld zijn ?
Heeft iemand daar ervaring mee ?
Nee, geen lucht of lachgas.
De ontluchting, inmiddels tig keer gecontroleerd, is belloos.
Alle standaard- oplossingen zijn al diverse keren uitgeprobeerd.
Alles is vrij nieuw, behalve de koperen leiding van de hoofdremcylinder naar de remdrukverdeler. Deze aansluiting zit er nu dus hetlzelfde op als toen ik hem kreeg.
Maar of het goed is ?
De ontluchting, inmiddels tig keer gecontroleerd, is belloos.
Alle standaard- oplossingen zijn al diverse keren uitgeprobeerd.
Alles is vrij nieuw, behalve de koperen leiding van de hoofdremcylinder naar de remdrukverdeler. Deze aansluiting zit er nu dus hetlzelfde op als toen ik hem kreeg.
Maar of het goed is ?
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Lucht, maar daar laat ik het dan niet bij. Bij de montage van de revisieset voor de hoofdremcylinder van mijn Renault Rambler werd er door de fabrikant aangeraden om de hoofdremcylinder op de werkbank al te vullen met verse remvloeistof. Dit omdat je bij vullen na montage nooit meer alle lucht eruit zou kunnen krijgen. Dit zijn dus aanwijzingen van de fabrikant van de remdelen, dus zo gezegd, zo gedaan en met prima resultaat. Misschien is dit bij de remdrukverdeler ook te proberen. Demonteren, reinigen, vullen en monteren. We horen het resultaat wel! Succes.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Bedankt Trudy en Classique.
Zeg Trudy, mijn Fetje is al aardig oud, en ik ken zijn verleden niet. We hebben het toch niet ovor dezelfde ?
Eindelijk een antwoord Het hele systeem is leeg geweest. Alle leidingen achter zijn vervangen. Ook bleek een rempotje-rubber dat middels een leiding naar de hoofdremcylinder gaat, lek. Elke keer weer lucht in de leidingen. Aan dit potje zit het remcircuit dat moeilijk doet. Deze Estafette heeft een dubbel remsysteem: de eerste op alle vier de wielen, het volgend op de twee voorwielen, de handrem zit ook nog eens op de voorwielen.
Ik moet even zien hoe ik de hoofdremcylinder extra kan ontluchten, maar dit is zeker de moeite waard.
Oh Trudy, wat is niet hard rijden in een Estafette ?
Zeg Trudy, mijn Fetje is al aardig oud, en ik ken zijn verleden niet. We hebben het toch niet ovor dezelfde ?
Eindelijk een antwoord Het hele systeem is leeg geweest. Alle leidingen achter zijn vervangen. Ook bleek een rempotje-rubber dat middels een leiding naar de hoofdremcylinder gaat, lek. Elke keer weer lucht in de leidingen. Aan dit potje zit het remcircuit dat moeilijk doet. Deze Estafette heeft een dubbel remsysteem: de eerste op alle vier de wielen, het volgend op de twee voorwielen, de handrem zit ook nog eens op de voorwielen.
Ik moet even zien hoe ik de hoofdremcylinder extra kan ontluchten, maar dit is zeker de moeite waard.
Oh Trudy, wat is niet hard rijden in een Estafette ?
Na diep nadenken moet het probleem in de remdrukverdeler zitten.
Als ik de veer van de verdeler er af haal, en er dus geen remvloeistof naar de achterwielen gaat, zijn de remmen goed, pakken snel en zijn keihard.
Hoe kan ik een remdrukverdeler vullen en dan monteren ? Is daar een trucje voor. Hij zal toch leeglopen op het moment dat ik aan de leidingen koppel ?
Als ik de veer van de verdeler er af haal, en er dus geen remvloeistof naar de achterwielen gaat, zijn de remmen goed, pakken snel en zijn keihard.
Hoe kan ik een remdrukverdeler vullen en dan monteren ? Is daar een trucje voor. Hij zal toch leeglopen op het moment dat ik aan de leidingen koppel ?
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
De losse remdrukverdeler op z'n kop houden, via een aansluiting voor de remleiding vullen, bijvoorbeeld met een injectiespuit oid, tot de remvloeistof eruit loopt. Dan met de vingers de gaatjes dichthouden en naar de Estafette lopen. Daar eerst de leidingen monteren. er zal wat remvloeistof wegdruppelen zodra de vingers weg zijn, maar dat is een te verwaarlozen hoeveelheid, en dan, na het handen wassen, de zaak verder monteren en nogmaals ontluchten. Je voorkomt met deze methode een luchtbel die in de remdrukverdeler ontstaat en die via het gewone ontluchten niet weg kan. Succes!
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind de remedie van vinger op de gaatjes en verwaarloosbare hoeveelheid lucht nogal twijfelachtig. Voordat ik de nippels heb aangedraaid, dan zit er inmiddels ook al weer een verwaarloosbare hoeveelheid lucht in de leiding, heb ik bij de eerste keer druk op de remmen al 2 maal een verwaarloosbare hoeveelheid lucht in de remmen. Ik vrees dat dat weer tot een niet verwaarloosbare irritatie leidt, omdat het oude probleem weer is teruggekeerd.
Desondanks ga ik morgen een ander trucje uitproberen. Maar het basis gegeven van lucht in dat kolere ding is prima. Maar dat horen jullie morgen dan wel.
Desondanks ga ik morgen een ander trucje uitproberen. Maar het basis gegeven van lucht in dat kolere ding is prima. Maar dat horen jullie morgen dan wel.