suggesties gevraagd. voorrem vast

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jelmer
Berichten: 61
Lid geworden op: di jan 11, 2005 10:14 pm
Locatie: groningen

suggesties gevraagd. voorrem vast

Bericht: # 179040Bericht jelmer »

Een tijd geleden rijd ik en ik denk verrek, het kost wel heel veel moeite om snelheid te maken. Even later viel het kwartje. Stoppen en een verbrande hand. Rechtsvoor loeiheet en vastgelopen. Laten afkoelen en weer los. Thuis een andere remklauw gereviseerd en ingebouwd. Resultaat: Geen probleem meer. Voor even dan. Weer vast, weer loeiheet. Zelfde probleem. Even wachten en hij is weer los. Weer onlucht en er kwam een beetje troep uit de leiding. Aangezien de andere remmen niet vastlopen heb ik de vaste en flexibele remleiding naar rechtsvoor vervangen. Weer rijden en verdorie, weer vast. Mijn boerenverstand denkt nu slechte hoofdremcilinder, maar de andere wielen remmen prima. Of zie ik nog iets anders over het hoofd? Suggesties?
Gebruikersavatar
walterg
Berichten: 154
Lid geworden op: vr sep 27, 2013 12:52 pm
Locatie: Essen

Re: suggesties gevraagd. voorrem vast

Bericht: # 179041Bericht walterg »

Zelfde probleem gehad met onze R12.
Was pas terug OK als hoofdremcilinder vervangen werd.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
jelmer
Berichten: 61
Lid geworden op: di jan 11, 2005 10:14 pm
Locatie: groningen

Re: suggesties gevraagd. voorrem vast

Bericht: # 179043Bericht jelmer »

Ja dat had ik gelezen. Ik kan zelf ook verder niks anders bedenken helaas.
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 352
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: suggesties gevraagd. voorrem vast

Bericht: # 179045Bericht Crelesy »

Pak ff een dikke spuit of als je schijf remmen hebt zorg dat je zuigers er bijna uit ploppen. Probeer remolie terug het reservoir in te duwen door de zuigers terug te duwen. (Of de spuit via ontluchting) Soms krijg je t vuil dan er uit.
Hoofd rem cillinder is ook prima open te maken en wellicht te redden. Hij moet er toch uit.

Tis soms een hele klus om al het verpulverde rubber van een oude slang er uit te krijgen.. dus domweg vervangen is niet altijd de oplossing...
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie