afmetingen remcylinders achter

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

afmetingen remcylinders achter

Bericht: # 175635Bericht Hanz »

ik zet een ander topic van Boerammetje Remcilinder(s) met een grotere steek tussen de boutgaten even hier voort omdat het meer om sleutelen dan verkoop gaat.

Deze cylinder heeft een kleine steek van plm 30.5 à 31.0 mm:
Afbeelding
Deze de grote steek van plm 31.5 à 32.0 mm:
Afbeelding
En hierbij een vergelijking van beide waarop goed te zien is dat de flens ook anders gepositioneerd is
Afbeelding

Jandoe1000 merkte op dat de grotere steek wsl. overeen komt met een nieuwer (groter?) model remtrommels. Vragen:
- Wie weet wanneer deze verandering is doorgevoerd?
- Hoe weet je of een auto het ene of het andere type cylinders heeft?
- Wat zijn dan de afmetingen van de bijbehorende trommels?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: afmetingen remcylinders achter

Bericht: # 175636Bericht Bertje »

Hanz schreef: vr mei 29, 2020 9:35 am
Hoe weet je of een auto het ene of het andere type cylinders heeft?
Het verschil in steek is niet zo opvallend (en ook niet zo kritisch), beter kun je kijken naar de afstand tussen de boutgaatjes en "de grote cirkel". Je hoeft hier niks voor los te halen, gewoon onder de auto kruipen en naar de ankerplaat kijken om te zien of de afstand groot [groen] of klein [rood] is tov de diameter van het boutje [geel]. Dit heb ik in de andere thread ook proberen uit te leggen, maar was kennelijk niet duidelijk.

Afbeelding

Dan jouw vraag welke cilinders samen gaan met welke maat trommels: dit maakt denk ik niet zo veel uit. De diameter van de zuigertjes bepaalt de kracht die ze leveren (druk x oppervlak) en dit varieert niet zo veel tussen de verschillende modellen remcilinders. Effectief bepaalt je ankerplaat welke maat trommels én welk type remcilinders je moet monteren, dus het wijst zichzelf
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie