remcylinders reviseren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

remcylinders reviseren

Bericht: # 154150Bericht Bertje »

Heeft er hier iemand (goede) ervaringen met wielremcilinders honen? Heb t zelf wel eens geprobeerd met schuurpapier, maar zonder succes
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: remcylinders reviseren

Bericht: # 154151Bericht Rudolf2 »

Gezien de prijs van een nieuwe cylinder ga ik er niet aan beginnen.
Dan weet je ook zeker dat het helemaal goed is; remmen moeten gewoon absoluut in orde zijn (vind ik)

Rudolf
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: remcylinders reviseren

Bericht: # 154152Bericht Bertje »

Mee eens, ik heb tot nu toe ook altijd gewoon nieuwe geplaatst. Maar op het oog gaat het toch vaak maar om heel weinig slijtage. Vroeg mij gewoon af of er ook mensen zijn die naar tevredenheid reviseren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: remcylinders reviseren

Bericht: # 154154Bericht deutz »

Met een juiste hoonsteen is het goed te doen, maar ik weet niet of er makkelijk aan de nieuwe
remcupjes te komen is, die zou ik dan wel vernieuwen.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: remcylinders reviseren

Bericht: # 154156Bericht RVIER »

heren

verend opgehangen hoonstenen zijn niet duur (ik dacht iets van 10-15 euro) je zet ze in de accuboormachine en effe draaien en ok :-)

Werk bijna altijd goed voor de cilinder. Als de rubber cubs (cup's?) nog geen platte stukken of groeven hebben gaat het daarna weer goed. Ze lekken namelijk doorgaans niet tijdens het onderdruk zetten maar als er geen druk opstaat :-(

Helaas zijn vaak de zuigers aan de buitenzijde gecorrodeerd. Die moet je met schuuurpapier opzuiveren en daar mag je eventueel goud/kopervet aan doen.

Ben het overigens met Rudolf eens dat je het voor het geld vaak niet hoeft te doen maar het gaat natuurlijk over de kick van het kunnen :-). Natuurlijk is het wel zo dat het vervangen van de cilinders je doorgaans ook de leidingen kunt (moet) vervangen.

succes Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: remcylinders reviseren

Bericht: # 154159Bericht Bertje »

Ha Fons, zelf heb je dus goede ervaringen met honen? Of plaats jij in praktijk ook nieuwe cilinders?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: remcylinders reviseren

Bericht: # 154160Bericht RVIER »

@ Bertje,

ik haal de hoonsteentjes er ook wel eens doorheen als ik de zaak uit elkaar heb liggen, even voor het goede gevoel. Het ziet er ook altijd wel weer mooi uit :-). Je moet het daarna wel schoonmaken!
Maar zoals eerder geschreven, je reconditioneert met honen alleen de cilinder

Overigens kun je ook soms cups vervangen uit een revisiesetje (maar die zijn tegenwoordig bijna zo duur als een hele cilinder).
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie