Wanneer remmen vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14108Bericht The_Underd0g »

Wanneer is het nodig om R4 remmen te vervangen door nieuwe? ik trap nu al zo hard op de rem pedaal dat ik al mee gas geef :smile: zijn dat versleten remmen of iets anders binnekort heb ik keuring en zoek naar de goedkoopst mogelijke opslossing want er zijn nog dingen "kapot"
R25 x2 in restoratie R4 weg :(
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14109Bericht Goof »

Ik zou hem gewoon ter keuring aanbieden en dan hoor je het wel. Als een wagen afgekeurd wordt hoef je nog niet te betalen, dit doe je pas bij goedkeur. De apk meester zal je wel vertellen wat er precies mis mee is. Ik zou het gewoon degelijk en fatsoenlijk laten maken, want je hebt het wel over je eigen veiligheid.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14115Bericht an3s »

Ik weet niet waar jij je auto's laat keuren, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat ik niet hoefde te betalen bij afkeur. Hooguit dat ik binnen 2 weken gratis kon herkeuren

Werkt dat in Belgie ook zo bij een keuring? De Underdog schijnt namelijk in het belgische te resideren.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14119Bericht Goof »

Hmm, dat van dat belgië had ik nog niet gezien en ik weet ook niet of dat daar zo werkt. Wij hebben bij onze garagist nog nooit betaald bij afkeur, enkel wanneer de betreffende wagen weer goedgekeurd is. Nou is het meestal wel zo dat we de mankementen gelijk door hem laten repareren en alles ineens betalen. Ik geloof dat ie de wagens ook niet officieel afmeld als afgekeurd, maar dat doet er verder weinig toe vind ik.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14121Bericht The_Underd0g »

Wel in belgie (het betaal land bij uitstek) betaal je bij goed keuring en afkeuring alleen als je afgekeurt wordt betaal je wel minder van een normale keuring dusja naar de keuring voor de fun en zien wa er mis is lukt niet in belgie. Daarmee remmen en tegeljk gas geven :smile: wel fun voor special moves mor nie echt veilig
R25 x2 in restoratie R4 weg :(
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14124Bericht Goof »

Kijk, zulke websites zijn altijd wel leuk om iets meer van mensen te weten te komen. Underdog is dus een vrij jonge belg (voor in de 20?) die in een witte renault f4 rijdt, volgens mij iets met electronica doet (school?) en in z'n vrij tijd speelt met lego en wel houdt van groenten in z'n shag. :lol:
Die foto's van jezelf, zijn die met een webcam gemaakt? Moet bijna wel...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14125Bericht an3s »

Zeg, wat voor klompen draagt underdog eigenlijk? Je moet toch makkelijk de rem kunnen planken zonder gas te geven?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14130Bericht The_Underd0g »

Héhé ^_^ ik ben goe in electronica mor orde op nen webspace nie echt (btw ik heb maat 45 en als ik rem geef ik mee gas tenminste als ik midden op de pedaal sta met mijnen voet :razz:) mor das zwaar van het onderwerp af hoeveel rem spul moet er nog op mijn remschoenen liggen anders stel ik gewoon de achterste af en smeer ik vanvoor de auto stel spel eens door
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14133Bericht Goof »

Ik heb ook maat 45, maar kan niet zeggen dat ik zo'n last heb van 2 pedalen tegelijk induwen. Heb ik bij de 25 van m'n vader meer last van.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14134Bericht The_Underd0g »

mja speelt nu gene rol vind da nie erg da ik wa gas bijgeef mor die van de controle durven nogal eens denken mijnen otto nie remt omda ze nie durven doorduwen op de pedaal vorige keer ook voorgehad diene kon er zelfs nog geenens mee rijden (maarja controle systeem is dus anders in belgie)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14145Bericht Ron »

Als je veel groente in je shag doet lijken alle pedalen op elkaar hoor...
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14149Bericht an3s »

En je gaat er ook moeilijk van praten...euh..schrijven :wink:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
coupeclio
Berichten: 22
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 2:00 am

Bericht: # 14155Bericht coupeclio »

Om op de vraag terug te komen als je een f4 met 850 hebt en trommels voor moet je gewoon je handremhvel onder de motorkap een gaatje verstellen
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 14170Bericht jbeekmann »

Dat rempedaal tot de bodem trappen kan natuurlijk ook lucht in je systeem zijn. Vaak goed te merken als het pedaal langzaam richting bodem gaat als je hem hard blijft intrapppen. Verder zou ik ook iets aan de remmerij doen als jij gewoon vindt dat ie niet hard genoeg vertraagt... dwz. nieuwe schoentjes, mooi schoon maken etc.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14277Bericht The_Underd0g »

Dus geen lucht in het systeem want heb alles ontlucht da van diene handrem ben ik nu aant proberen :smile: blijkt vrij goe te werken (zeker in de sneeuw :razz:) tnx
Plaats reactie