aansluiten van remleidingen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156331Bericht R4F6GTX Automaat »

Met lood solderen is inderdaad geen goede oplossing. Waar je naar kan kijken is iets alternatief 's; niet alleen de oude 4 gebruikt zulke remstukken, maar meer merken dus da eens zoeken naar een ander merk. Je kunt wel met zilver gaan solderen, dat is een stuk harder, maar dat gaan dan niet met een gasbrandertje maar daar heb je een fatsoenlijk lasapparaat voor nodig (autogeen)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156334Bericht Tweety »

(overbodige quote verwijderd, mod. Rik)

Volgens mij kan zilver wel met een puntig gasbrandertje die dingen kunnen tot 1300 graden ofzo, m'n stiefpa doet 't wel met z'n brander, brillen repareren enzo. Dat van die T-stukjes ben ik helemaal met je eens op m'n Volvo 66 zit er 1-tje en als je googled kom je bij een kever uit...
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156335Bericht roberto »

http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/d1060.html

5,85 euro + aansluit nippels + verzendkosten



Afbeelding
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156350Bericht harbourseal »

Na commentaar van diversen op mijn post. Het t-stuk maar verwijderd. Had toch twijfels aan de kwaliteit van mijn soldeerwerk.

Maar even zo een t stuk besteld zoals Roberto het aangegeven had.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156382Bericht Bertje »

Ik heb nog n remdrukverdeler met 3 aansluitingen gevonden, heeft iemand daar nog belang bij?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156386Bericht harbourseal »

Zie hier het resultaat met een nieuw T-stuk.
Afbeelding
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 208
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 10:54 pm
Locatie: Waalre

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156388Bericht Jerome »

Kijk, dit geeft vertrouwen!

Verstandig om het aan te passen Robbert.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156420Bericht lordje »

Waarom zie ik geen remdrukverdeler, of zie ik iets over het hoofd? Groet Lordje. (omg)
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156422Bericht harbourseal »

Die heb ik weg gelaten.
Ik ga hem niet zwaar beladen. Dus geen nut van het ding. Kan alleen maar vast gaan zitten.

Er rijden er heel veel zonder rond in Frankrijk. Gaat daar ook goed.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156423Bericht harbourseal »

Overigens vandaag. Remvloeistof vervangen en ontlucht bij de GTL van Rudolf2
Gedaan met een eezybleed. Je zet daarmee het systeem onder druk. Bij 1,4 bar klapte het tankje van de HRC af

Op een waterleiding staat meer druk bij mijn weten. Ik denk dat de loodsoldeer ook wel wat meer zou kunnen hebben.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156428Bericht Rik H. »

Ik heb in het verleden ook met de Eezibleed gewerkt. Ik vond het een onding, redelijk gammel en inderdaad met een te hoge druk gaat er af en toe iets mis. Nu gebruik ik de ontluchter van JWL. Hier heb je wel een compressor voor nodig... :wink:
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156429Bericht marcGTL.BE »

harbourseal schreef:Op een waterleiding staat meer druk bij mijn weten. Ik denk dat de loodsoldeer ook wel wat meer zou kunnen hebben.
Lood soldering is een zacht materiaal en kan ook niet goed tegen trillen, het gaat dan scheuren. Dat is een van de redenen waarom lood-soldering niet mag gebruikt worden voor gas installatie.

Het is zeker een wijs besluit geweest om een echt T stuk te plaatsen.
harbourseal schreef:Die heb ik weg gelaten.
Ik ga hem niet zwaar beladen. Dus geen nut van het ding. Kan alleen maar vast gaan zitten
Je hebt juist voordeel van een rembegrenser wanneer je niet zwaarbeladen bent. Als je nu remt gaan de achterwielen eerst blokkeren omdat deze niet belast zijn. Dat kan gezellig tollen worden op een nat wegdek. Wanneer je door remt op een droog wegdek Kom je tot stilstand Met piepende achterwielen en zwarte sporen op het wegdek.

Een rembegrenser heeft geen nut als je steeds zwaar beladen bent want dan werkt die niet.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156431Bericht harbourseal »

Beste Marc,
bij een vaak onbelaste wagen gaat de begrenzer vaak muurvast zitten.
komt waarschijnlijk ook omdat veel mensen verzuimen om hun remvloeistof op tijd te vervangen.

ik ben bang dat je verhaal even geen hout snijd.
We zullen het zien.
Ik heb hem nog liggen de originele die bij de Sinparkit zit is zo een die niet verbonden zit aan de achteras. Lijkt ook meer op een veredeld T-stuk
Hij lijkt er meer te zitten om de rechts links verhouding achter wat te verbeteren.
Maar goed ik heb hem weggelaten net als zovele fransen die van het onding af wilden. Als hij er niet op zit kan hij ook niet vast gaan zitten. Weer een afkeurpunt minder voor de APK.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156433Bericht RVIER »

@Robert

het oude type remdrukbegrenzer heeft een (interne veerbelaste) vaste afschakeldruk. daarom is er geen verbinding met de achteras
Volgens mij gaan ze niet zo gemakkelijk vastzitten omdat er geen doorvoer naar buiten is zoals bij het nieuwe type.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156434Bericht Rik H. »

Ik denk dat het verhaal van Marc wel hout snijdt....de begrenzer begrenst (en maakt je auto dus veiliger) als je niet zwaar beladen bent. Dus als je altijd onbeladen rijdt, zou je in theorie beter een vaste begrenzing in kunnen bouwen. Als je altijd beladen rijdt, kun je in theorie zonder begrenzer rijden, omdat die dan toch niet begrenst.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Plaats reactie