aansluiten van remleidingen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156435Bericht harbourseal »

RVIER schreef:@Robert

het oude type remdrukbegrenzer heeft een (interne veerbelaste) vaste afschakeldruk. daarom is er geen verbinding met de achteras
Volgens mij gaan ze niet zo gemakkelijk vastzitten omdat er geen doorvoer naar buiten is zoals bij het nieuwe type.

vr gr Fons
Dus wel plaatsen of zo houden. I stand corrected. Verkeerd gelezen in vorige topics.
Dus weer wat geleerd bij mindere wieldruk is zo een ding best veilig.
Wat te doen de oude er weer op of een nieuwe bestellen?
Ben nu toch bezig met geld uitgeven. Kan er ook nog wel bij dus
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156440Bericht marcGTL.BE »

Bij nieuwere wagens bv. de Twingo is de begrenzing ingebouwd in de achterste remcilinder. Zo zullen de achterste remmen een aantal procenten minder druk geven dan de voorste en dit diagonaal. Links achter geeft dan minder druk dan rechtsvoor, voor de andere kant dus omgekeerd. En zo krijg je dan (in principe)een rechte remweg Het is niet zo maar dat de Franse in de opvolger van de R4 ook een rembegrenzing hebben ingebouwd. Iets op zijn Frans doen is ludiek en heeft zijn charme. maar ik zou toch graag hebben dat je tijdig in rechte lijn gestopt geraakt op onze meer noordelijke glibberige wegen.
Bij de Belgische automobiel inspectie wordt je afgekeurd als de begrenzer niet werkt (aanwezig is).
Laatst nog gehad met een VW LT, dat merken ze gewoon op de rembank.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156444Bericht Bertje »

Bertje schreef:Ik heb nog n remdrukverdeler met 3 aansluitingen gevonden, heeft iemand daar nog belang bij?
Aanbod staat nog Robert
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 156446Bericht harbourseal »

@ Marc,
Ik waardeer je commentaar Marc, Er komt weer een verdeler in.
Ben er nog niet uit of het een ouderwetse of een nieuwerwetse wordt. Heb beide overigens werkend liggen.
Maar ik denk dat ik toch maar voor nieuw ga.

Maar ik zou het erg waarderen als je de vergelijkingen met de Belgische keuring weg kan laten.
Ik en het merendeel van de Nederlandse leden heeft te maken met de Nederlandse APK.
Of die beter of slechter is laat ik dan maar in het midden.

@Bertje, Bedankt voor je aanbod, maar ik ben voorzien.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 165528Bericht lordje »

Hallo sleutelaars de hoofdremcylinder van de rodeo wordt vernieuwd, alleen ben ik niet helemaal zeker van de aansluitingen in volgorde van de remleidingen. Het is het type met 4 aansluitngen en drukverliesschakelaar.
Wie biedt raad? Groeten Lordje
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 165559Bericht lordje »

Niemand bekend?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 165561Bericht Bertje »

Hallo Leo, de hoofdremcilinder en remdrukbegrenzer met 4 aansluitingen hebben elk één afwijkende nippel. Dit legt dus al 1 naar achteren gaande leiding vast. Voor de 2e naar achterrn gaande leiding kies je de dichtst bijzijnde aanluiting op de hoofdremcilinder. Als ik me goed herinner zijn de twee voorste aansluitingen(dus zo ver mogelijk van het schutbord af) voor de achterste leidingen, zie ook de foto's van 18 augustus in deze thread: viewtopic.php?f=18&t=15340&start=120" onclick="window.open(this.href);return false;. De naar achteren gaande leidingen heb ik hier vanaf het binnenscherm voorzien van een rubberen mantel.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 165562Bericht Tweety »

de voorste op de hoofdremcylinder (laatste vanaf het schutbord) is de "Retour of 2de leiding de op 1 na voorste of 3de vanaf het schubord is de andere leiding naar achteren. op de remdrukverdeler zitten 1 aansluiting echt bovenop en 1 echt aan de zijkant, dit zijn de uitgaande leidingen. de andere 2 half aan de zijkant en half aan de bovenkant zijn de leidingen die van de hoofdremcylinder komen, de leiding die het dichts bij de begrenzende hendel zit waar ook de rubber stofkap zit (als je hetzelfde type hebt als ik onder mijn R16 heb zitten tenminste) is de hoofdleiding, hier zit een grotere wartel op. de 2de/retour leiding zit er naast aan de kant van de dummy bout (23mm hex) hoe dat met die drukverliesschakelaar zit weet ik niet precies, maar ik heb wel evt. een beschrijving in het R16 werkplaatshandboek.
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 165568Bericht lordje »

Bedankt gaat lukken.
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: aansluiten van remleidingen

Bericht: # 165573Bericht Tweety »

Toch nog even voor de zekerheid omdat ik denk dat de ik de leidingen naar achter misschien verkeert om heb uitgelegt, De aparte nippel op de remdrukverdeler is voor de extra leiding, als het goed is is de voorste nippel op de hoofdremcylinder ook een aparte nippel deze horen bij elkaar !
Afbeelding
Afbeelding

dit is wat er in de R16 Kluwer staat.
Plaats reactie