Achterremen controleren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Achterremen controleren
Willem dot3 is prima als je dan toch olie aan het vernieuwen ben neem ook de versnellingsbak mee dit wordt ook veel vergeten maar er zitten toch draaiende messing en metalen onderdelen in en de olie zit er vaak lang in.
Het ontluchten kun je alleen ook doen draai alle nippels las en pomp met de voetrem zoveel mogelijk er uit, komt er niets meer uit draai de nippels dicht vul het reservoir met de dot 3 neem een stuk hout van ongeveer 130 cm pomp de druk op met het stuk hout en klem deze bij het slot in de deurstijl dan neem je de verste nippel (rechts achter) draai deze even los en zo doe je dat met alle nippels tot er geen gepruttel meer uitkomt.
Als je een systeem hebt met 2 remleidingen van voren naar achteren dan moet je ook de nippel op de hoofdrem cilinder los draaien.
Het ontluchten kun je alleen ook doen draai alle nippels las en pomp met de voetrem zoveel mogelijk er uit, komt er niets meer uit draai de nippels dicht vul het reservoir met de dot 3 neem een stuk hout van ongeveer 130 cm pomp de druk op met het stuk hout en klem deze bij het slot in de deurstijl dan neem je de verste nippel (rechts achter) draai deze even los en zo doe je dat met alle nippels tot er geen gepruttel meer uitkomt.
Als je een systeem hebt met 2 remleidingen van voren naar achteren dan moet je ook de nippel op de hoofdrem cilinder los draaien.
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Re: Achterremen controleren
roberto schreef:Willem dot3 is prima als je dan toch olie aan het vernieuwen ben neem ook de versnellingsbak mee dit wordt ook veel vergeten maar er zitten toch draaiende messing en metalen onderdelen in en de olie zit er vaak lang in.
Het ontluchten kun je alleen ook doen draai alle nippels las en pomp met de voetrem zoveel mogelijk er uit, komt er niets meer uit draai de nippels dicht vul het reservoir met de dot 3 neem een stuk hout van ongeveer 130 cm pomp de druk op met het stuk hout en klem deze bij het slot in de deurstijl dan neem je de verste nippel (rechts achter) draai deze even los en zo doe je dat met alle nippels tot er geen gepruttel meer uitkomt.
Als je een systeem hebt met 2 remleidingen van voren naar achteren dan moet je ook de nippel op de hoofdrem cilinder los draaien.
Er zijn 2 soorten mensen op het forum doeners en praters, de doeners kunnen altijd praters worden maar de praters nooit geen doeners, waar ik jouw verhaal moet plaatsen weet ik eigenlijk niet waarschijnlijk bij de praters
>> Doe mij maar een DAF <<
Re: Achterremen controleren
Voor de keuring is mijn rem LA 'te zwaar'. Kan ik dit oplossen door aan het busje te draaien, en zo ja welke kant op voor een lichtere rem?
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Achterremen controleren
wat versta jij onder te zwaar?
remt LA echt harder dan RA of reageert die rem "zwaarder"?
remt LA echt harder dan RA of reageert die rem "zwaarder"?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Achterremen controleren
En welk busje bedoel je? Als het over de remkrachtverdeler gaat, met de klok mee draaien van het moertje --> hogere druk op de achterrem dus meer remkracht.
Re: Achterremen controleren
'Te zwaar' staat op mijn apk keuringsbewijs. Weet verder ook niet...Ga eerst maar eens aan het busje draaien, tegen de klok in is dus lichter maken van de rem...
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Achterremen controleren
Ik zou eerst de keurmeester vragen wat hij hiermee bedoelt want ik zou denken dat als mijn fiets zwaar remt dit gelezen moet worden als: hij remt slecht....