Achterremen controleren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113012Bericht Rodeo-6 »

4 (baai)
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113013Bericht roberto »

Willem dot3 is prima als je dan toch olie aan het vernieuwen ben neem ook de versnellingsbak mee dit wordt ook veel vergeten maar er zitten toch draaiende messing en metalen onderdelen in en de olie zit er vaak lang in.

Het ontluchten kun je alleen ook doen draai alle nippels las en pomp met de voetrem zoveel mogelijk er uit, komt er niets meer uit draai de nippels dicht vul het reservoir met de dot 3 neem een stuk hout van ongeveer 130 cm pomp de druk op met het stuk hout en klem deze bij het slot in de deurstijl dan neem je de verste nippel (rechts achter) draai deze even los en zo doe je dat met alle nippels tot er geen gepruttel meer uitkomt.

Als je een systeem hebt met 2 remleidingen van voren naar achteren dan moet je ook de nippel op de hoofdrem cilinder los draaien.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113014Bericht Rodeo-6 »

roberto schreef:Willem dot3 is prima als je dan toch olie aan het vernieuwen ben neem ook de versnellingsbak mee dit wordt ook veel vergeten maar er zitten toch draaiende messing en metalen onderdelen in en de olie zit er vaak lang in.

Het ontluchten kun je alleen ook doen draai alle nippels las en pomp met de voetrem zoveel mogelijk er uit, komt er niets meer uit draai de nippels dicht vul het reservoir met de dot 3 neem een stuk hout van ongeveer 130 cm pomp de druk op met het stuk hout en klem deze bij het slot in de deurstijl dan neem je de verste nippel (rechts achter) draai deze even los en zo doe je dat met alle nippels tot er geen gepruttel meer uitkomt.

Als je een systeem hebt met 2 remleidingen van voren naar achteren dan moet je ook de nippel op de hoofdrem cilinder los draaien.

Er zijn 2 soorten mensen op het forum doeners en praters, de doeners kunnen altijd praters worden maar de praters nooit geen doeners, waar ik jouw verhaal moet plaatsen weet ik eigenlijk niet waarschijnlijk bij de praters
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
zomer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 5:50 pm
Locatie: Zwolle

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113454Bericht zomer »

Voor de keuring is mijn rem LA 'te zwaar'. Kan ik dit oplossen door aan het busje te draaien, en zo ja welke kant op voor een lichtere rem?
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113455Bericht Mark4GTL »

wat versta jij onder te zwaar?
remt LA echt harder dan RA of reageert die rem "zwaarder"?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113491Bericht Willem de Zwijger »

En welk busje bedoel je? Als het over de remkrachtverdeler gaat, met de klok mee draaien van het moertje --> hogere druk op de achterrem dus meer remkracht.
Gebruikersavatar
zomer
Berichten: 36
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 5:50 pm
Locatie: Zwolle

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113548Bericht zomer »

'Te zwaar' staat op mijn apk keuringsbewijs. Weet verder ook niet...Ga eerst maar eens aan het busje draaien, tegen de klok in is dus lichter maken van de rem...
R4 GTL Donkerblauw, 1989, Franse import (NICE)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Achterremen controleren

Bericht: # 113560Bericht Willem de Zwijger »

Ik zou eerst de keurmeester vragen wat hij hiermee bedoelt want ik zou denken dat als mijn fiets zwaar remt dit gelezen moet worden als: hij remt slecht....
Plaats reactie