Amsterdam weert de oldtimers

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Amsterdam weert de oldtimers

Bericht: # 96370Bericht Willem de Zwijger »

Kijk ik net naar het Journaal. Nog iemand die een troostende schouder beschikbaar heeft? Ik mag de stad niet meer in....
Iemand enig idee of je een katalysator onder de R4 zou kunnen bouwen? Dat moet toch indruk maken bij Job Cohen.
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 96371Bericht hankleinjan.nl »

Raar verhaal he. Als je bijvoorbeeld een bruiloft moet rijden in de binnenstad dan?
Ik heb het vluchtig gezien op tv en me er nog niet in verdiept.
(Ga ik voorlopig ook niet doen omdat ik toch bijna nooit in A.dam kom.)
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96372Bericht R4F6GTX Automaat »

AMSTERDAM - Personenauto's van voor 1992 op benzine en lpg, en dieselwagens zonder roetfilter mogen vanaf medio volgend jaar niet meer binnen de Amsterdamse ring A10 komen.
Bron

Nou was ik toch al niet van plan om naar die pleuris stad te gaan, rampsterdam.

Lijkt me supersimpel: Auto's voldoen aan alle gestelde eisen, zijn APK gekeurd, sommige betalen gewoon wegenbelasting of zijn als dagelijkse auto verzekerd, dus er zijn geen wettelijke gronden om deze auto's te kunnen weren.
Is weer zo'n PChooftstraat-debacle... Weer een of andere lul die een achterlijk voorstel doet om naam en bekendheid te maken.
Moeten ze eens wat vaker proberen op een positieve manier, da's een stuk lastiger.
Vooralsnog interesseert het me weinig, maar doorgaan zal het niet. Probleem is wel, dat ALS het doorgaat, mogelijk andere steden zullen volgen.
Oplossing: Emigreren. Als er nu nog niet genoeg redenen zijn....

Wat is er mis met een klein autootje van zeg 1984, die waarschijnlijk per km nog steeds een hele hoop minder uitstoot dan een gemiddelde grachtengordel-soccermom 3 liter Duitse station van 8000 kg aan veiligheidsopties ?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96373Bericht R4F6GTX Automaat »

Die ambtenaren die dit weer verzinnen moeten zich eens met andere zaken gaan bezighouden....kan er echt heel kwaad om worden...al die fuckin' regels en geleuter...
Nederland gaat echt tenonder aan gezeik/regels en onvrede onder de mensen en zeker door die malloten in Den Haag......
Wat een gezeik toch weer om niets....vraag me af of die geitenwollensokkenbomenknuffelaars zelf wel met hun oldtimer Saab's of Eenden vrijstelling krijgen........
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 96382Bericht Rudi »

Weet je wel hoeveel diesels er zonder roetfilter rondrijden?
Dus alle forensen en toeristen worden nu ook geweerd.
Karaba
Berichten: 1
Lid geworden op: za jan 20, 2007 2:25 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 96384Bericht Karaba »

Wat een idiote actie! Ik heb zojuist mijn Blauwtje helemaal op laten knappen en ik gebruik hem bijna alleen buitenrings. Mogen bejaarden de stad straks ook niet meer in?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96389Bericht R4F6GTX Automaat »

In Einhoven (binnen de ring) mag je al niet meer in met vrachtwagens zonder de nieuwe roetfilters. Uiteraard hebben de grootste smeerlappen > de stadsbussen < vrijstelling maar de winkels zijn er de dupe van.
Enkele weken geleden reden we met een GMC uit 1943 door de stad en werde staande gehouden door een pliesie. We mochten daar niet rijden. Ik zei dat dit toch alleen voor diesels was en hij vroeg verbaasd of er dan nog andere motoren bestonden. Ik deed de motorkap open en vroeg hem om eens daar te kijken. Dat deed hij maar wist er duidelijk geen bal vanaf want hij vroeg me wat hij zou moeten zien. Ik legde uit dat het een benzinemotor is. Hij had daar nog nooit van gehoord en ging zijn baas bellen. Na een kort gesprek mochten we doorrijden...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 96390Bericht GijSsie »

hehe :lol: die van mij is van 1993 iemand interesse :roll: :lol: :lol: :lol:
Savane 1993 =D
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 96391Bericht Rik »

ben ik blij met mijn 92-er!

maar raar plan, ben benieuwd of het ook echt doorgaat, in nijmegen is het SUV verbod er ook nog steeds niet!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96392Bericht R4F6GTX Automaat »

Maar ook ik zit nu nog steeds met ongeloof na te denken over deze maatregel......
Wat een ongelooflijke domme redenatie zit er achter zulke besluiten en welk nut dient dit, behalve de zakkenvullerij. Net alsof die fijnstof en vervuiling boven de ringweg zegt, hier gaan wij niet overheen want dat mag niet. Die luchtvervuiling komt toch ook gewoon over de stad gewaait, of ben ik nou gek? Beluiten van de bobboos worden steeds gekker, net als die rouvoet met zijn meerkinderen krijgen, nu juist meer mensen uit de weg ruimen zodat we eens wat meer levensruimte krijgen das pas een plan en dan kennen we beginnen met mensen die domme regels verzinnen, zoals rekeningrijden, slurptax, etc. en nu dit weer......

Gelukkig woon ik niet in die stinkende arrogante k#t stad en heb ik nu weer een reden erbij om er nooit meer te komen....

Maar ik ben wel bang dat andere grote steden ook het in hun bol gaan krijgen en ook ik dadelijk mijn auto naar de ringweg ken slepen om een stukje te gaan rijden. Terwijl ik toch echt op LPG rijd en niet veel Km maak..... :o

waar gaat dit land heen.........
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 96393Bericht Rik »

tja, zou rouvoet ook denken aan de gevolgen van meer kinderen?? worden de auto's van die mensen ook steeds groter, gezin heeft minder te besteden door de extra kinderen, kopen dus een oudere grote auto omdat die nog wel betaalbaar zijn en vervolgens mogen ze niet rijden......
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96394Bericht R4F6GTX Automaat »

Wil graag aan iedereen een advies geven:
Trap die daily shit bromtol waar je niet in gezien wil worden
de deur uit en ga rijden met wat je leuk vind nu het nog kan!


Ik ga lekker een stukje cruisen in mijn Cadillac!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 96400Bericht Mark4GTL »

1 ding weet ik zeker

die gekken van de regering die dit hebben verzonnen mogen van mij in de hoogste boom gaan zitten of aan hangen...

op die manier verwijder je 90% autogeschiedenis uit het stadsleven, de oldtimers maken het autorijden aantrekkelijk. Alle "nieuwerwetse" auto`s lijken op elkaar.

`T bo mij allemaal niet, ik blijf in mijn 4-tjes veuren, verbod of niet
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 96404Bericht hankleinjan.nl »

jongens,
maak je niet druk en ga gewoon je eigen gang.
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 96410Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Ze zijn gewoon knettergek.
Laten ze eens wat aan Schiphol doen moet je zien wat dat over de stad uitstoot!!
Een 4 is nog altijd veel zuiniger dan wat voor juppentraktor dan ook.
Straks mag je hier helemaal niets meer in dit door moraalridders geregeerde landje!
Overigens las ik net dat een brommer twee keer zoveel vervuild als een auto of vrachtwagen!!!
Laatst gewijzigd door Dirk R4Gendarmerie op za mar 01, 2008 3:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie