verschillende uitvoeringen

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:09 pm
Locatie: Randstad

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135627Bericht Peerke »

Fous cinq schreef:
p304c schreef:ik weet zeker dat er begin jaren tachtig een uitvoering was die "dakar" heette, donkerblauw met een witte streep op de zijkant en met witte velgen dacht ik maar zeker met een bullbar met extra koplampen en ik kan er echt nergens enig bewijs van vinden.
is het niet een sinpar?
Was geen Sinpar, maar een Dakar. Ik heb er zelf 1 gehad in die tijd. Donkerblauw, met een brede witte bies van de de voorspatborden tot de achterspatborden. Die bies was opgebouwd uit kleine circels die van voor naar achter en van boven naar beneden elkaar steeds verder gingen overlappen tot helemaal wit werd. Leek zo een vervagende streep te zijn. In die witte bies stond ook de tekst Dakar. Heb hem destijds bij Renault dealer Verdonk in Veldhoven gekocht. Had ook een zwarte bullbar met extra schijnwerpers,en witte velgen met iets bredere banden. En die velgen hadden een rood/wit/blauw biesje. Erg leuke auto, waar ik erg veel plezier van gehad heb. Ik heb er ook destijds niet veel van gezien, in Eindhoven ben ik maar 1 andere zelfde Dakar tegen gekomen. In de buurt van Oirschot kwam ik af en toe wel eens een witte Dakar tegen, die was qua kleuren dus gespiegeld, witte auto met blauwe bies op de flanken.

Groeten,
Peerke.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135629Bericht jeffr4 »

Dus het is geen 4 wiel aangedreven uitvoering???(sinpar)... een "gewone"R4, dus?
Fotokes?
Hanz schreef:en hoe heet die griekse off-the-road uitvoering ook alweer? Jeffrey, iets voor jou?
Je bedoelt de Farma?
Afbeelding

Als ik weer een goede tegenkom, neem ik de ambulance mee en haal em naar NL.
Als het goed is heeft Hans Vooijs zijn Farma nog
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:09 pm
Locatie: Randstad

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135632Bericht Peerke »

jeffr4 schreef:Dus het is geen 4 wiel aangedreven uitvoering???(sinpar)... een "gewone"R4, dus?
Fotokes?
Basis was inderdaad een standaard GTL met 1100 motor, met de bekende rood/blauwe blokkenbekleding, en de kunststof portierbeschermers. Enige verschil was dus de bullbar, bredere banden met witgelakte velgen en de opvallende striping, en ook op de achterklep en en voor op de motorkap het woord Dakar in witte letters. Volgens mij was die van mij destijds uit 1986, kenteken was KG-13-TJ wat volgens RDW helaas niet meer bestaat :-(

Er moeten inderdaad nog ergens een paar vakantie foto's van zijn. Maar die heb ik helaas zelf niet in huis, dat wordt zoeken om die terug te vinden.

Groeten,
Peerke
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 462
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135639Bericht ervaar.R4 »

De kentekens die beginnen met "KF" en "KG" werden uitgegeven in september 1983.
...'Ligt het er ook nog aan wanneer de auto "op naam" gezet is.
Daar kan natuurlijk een paar dagen/ weken/ maanden tussen zitten...
1986, in dit geval, lijkt me een beetje aan de late kant...
Maar..., zeg nooit nooit... :lol:
Laatst gewijzigd door ervaar.R4 op di apr 03, 2012 8:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135640Bericht Hanz »

jeffr4 schreef:Je bedoelt de Farma?
yes, die was het
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 11:09 pm
Locatie: Randstad

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135648Bericht Peerke »

ervaar.R4 schreef:De kentekens die beginnen met "KF" en "KG" werden uitgegeven in september 1983.
...'Ligt het er ook nog aan wanneer de auto "op naam" gezet is.
Daar kan natuurlijk een paar dagen/ weken/ maanden tussen zitten...
1986, in dit geval, lijkt me een beetje aan de late kant...
Maar..., zeg nooit nooit... :lol:
Uh, je hebt helemaal gelijk, hij was inderdaad uit 83. Ik had hem zelf in 86 gekocht. Voor mij was hij in 1986 dus nog erg "nieuw". Hij was toen door Verdonk ook erg goed gepoetst en bijna in nieuwstaat. (omg)

Voorzover ik me nog kan herinneren, vertelde de dealer toen dat hij destijds bij hun nieuw verkocht was, en toen weer ingeruild was op een nieuwe Renault.

Maar tot ik hem zag staan in de showroom, wist ik zelf ook niet dat dit model bestond. Weet ook niet of het een officieël model is, of dat het wellicht een lokale dealer actie model was o.i.d. Heb er nooit een folder van gezien. Weet wel dat het een erg leuke uitvoering was, en een glazen sunroof zat er trouwens ook nog in.

Groeten,
Peerke
Gebruikersavatar
T&B&4GTL
Berichten: 115
Lid geworden op: zo okt 17, 2010 3:30 pm
Locatie: Nijmegen

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135672Bericht T&B&4GTL »

Afbeelding
http://www.r4-4l.com/articles.php?lng=fr&pg=1963" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 135673Bericht Hanz »

hee, eindelijk een goede foto van die suissaquatre!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 136010Bericht Hanz »

eentje die kon vliegen hadden we toch nog niet?
Afbeelding
Afbeelding
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: verschillende uitvoeringen

Bericht: # 136015Bericht schoapke »

ook spannende achterlichten
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie