R5 of Clio?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

R5 of Clio?

Bericht: # 80239Bericht s_k »

Als mijn trouwe Nissan Micra, die ik altijd rijd náást de R4, het ooit zou begeven, denk ik over de aanschaf van een Renault 5. Net was ik eens wat aan't marktplaatsen. Tijdens dat gesurf ontdekte ik dat je voor 750 euro een mooie R5 hebt uit '92, maar óók een nette Clio uit '93.
Nou vraag ik me af... Wat is wijsheid?
Is het slimmer om een R5 te kopen, die helemaal uitgeproduceerd is en waar dus waarschijnlijk geen kinderkwaaltjes meer aan zitten, of is't slimmer om een Clio te kopen met alle moderniseringen van dien?
Iemand enig idee?
We all live in a white Renault 4 :)
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80258Bericht thexpert »

Tsjah,

Ik wist het wel: Renault 5!! Klinkt ook een stuk beter als Clio, das net een enge ziekte!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 80260Bericht Goof »

Technisch gezien zijn de verschillen niet heel groot hoor. Een clio 1.4 en een r5 1.4 hebben dezelfde motor, bak, remmerij, ophanging en ongetwijfeld ook deels de electra. Sterker nog, ik denk zelfs dat het hele subframe hetzelfde is.
Over kwaaltjes van beide wagens weet ik niet veel, maar daar zijn ongetwijfeld hele epistels over geschreven.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 80261Bericht thexpert »

Goof schreef:Technisch gezien zijn de verschillen niet heel groot hoor. Een clio 1.4 en een r5 1.4 hebben dezelfde motor, bak, remmerij, ophanging en ongetwijfeld ook deels de electra. Sterker nog, ik denk zelfs dat het hele subframe hetzelfde is.
Over kwaaltjes van beide wagens weet ik niet veel, maar daar zijn ongetwijfeld hele epistels over geschreven.
Kijk aan, dat weet ik natuurlijk weer niet..:)

Je link onderaan naar renault-freaks ofzo doet het trouwens niet meer goof
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 80262Bericht -Trelleur- »

R5, en dan niet wachten tot de Micra het begeeft, want dat kan weleens te lang gaan duren.
Als het toch een Clio moet zijn, dan liever eentje van '98 of later, want daarvoor is ie niet erg mooi. Te Japans van uiterlijk.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 80263Bericht Jorijn »

Kwaaltjes van de eerste clio is het snel rotten van het achterspatbord. Aan het begin, onderaan. Voor de rest grappige wagentjes....
Gebruikersavatar
Rinootje
Berichten: 187
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 10:31 am
Locatie: Puth

Bericht: # 80267Bericht Rinootje »

Het zijn allebij fijne auto's de 5 is leuker en de clio voelt wat meer stabiel en degelijker.
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 80269Bericht s_k »

Goed, een hoop te beantwoorden:
Ik maak hier in elk geval uit op: Ouwe clio of nieuwe R5: Maakt geen fuck uit. Dan houden we 't bij de R5 :D.
V.w.b. de Clio: Ik vind het wèl een leuke auto en dat japanse zie ik niet zo. Die nieuwe Clio vind ik dan weer helemaal niets. Overbodige rondingen enzo. Doe mij maar oud òf vierkant. Maar niet dat moderne ronde... Nee, de nieuwe clio heeft mij een te hoog Ford Ka gehalte.


Ik heb het er niet zo moeilijk mee om te wachten tot de Micra het begeeft. In tegenstelling tot mijn ervaring met bijv. Suzuki is de micra een ruim, comfortabel autootje dat lekker stuurt en goede stoelen heeft. Mis alleen de achterdeuren èn de vijfde versnelling. Erg jammer. Verder echt een fijn ding :).
Verder heb ik natuurlijk ook nog een Renault 4!
Heb de Micra overigens gekregen. Als ik 'm niet gekregen had had ik waarschijnlijk een Renault 5, Citroën Visa, AX, Peugeot 205 o.i.d. gekocht. In elk geval iets frans òf een auto van voor 1980 ;-).

De Micra heeft net 4 nieuwe bandjes en een gelaste bodem, dus ik hoop er de komende twee jaar wel in te kunnen rijden. Neemt niet weg dat ik me langzamerhand oriënteer in iets anders. En euhm... Als ik een tè mooie R5 in de buurt tegen kom voor een HELE mooie prijs, dan mag 't Micraatje toch wel schuiven ;-).
Mijn vader begrijpt dat gelukkig, die zegt dan: "dat heb ik ook, en da's precies de reden dat ik inmiddels aan m'n 71e auto toe ben".
Meest typerende voorbeeld daarvan is 't moment dat m'n vader zei 'er ligt iets voor je in de Opel (witte kadett, red.) en dat er toen een knalrooie (en mooooie!) Porsche 924 in de garage stond. M'n moeder en ik waren even een paar daagjes weg...
"Tja, hij stond hier bij de garage en k mocht 'm voor 1500 gulden meenemen. Kreeg nog 1200 voor de Opel terug!".
Zo gaat dat hier :D.
Om diezelfde reden heeft hij nu een Citroën GSA èn een Ford Fiësta Cabrio uit '83 (zeer zeldzaam exemplaar, bestaat er maar één van :P). Rijdt mijn moeder in en Saxo en heb ik een Micra èn een R4. Het zit in de familie. En het had weinig gescheeld of er had nog een Fuego gestaan ook, maar die viel helaas tegen... Jammer, super auto :)
We all live in a white Renault 4 :)
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 80318Bericht Tanja & Maus »

staat er een op marktplaats voor 200 EU zonder APK alleen.
________4
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 81931Bericht 4TL »

Ik kan je de twingo aanraden. rijd goed en 'dr past meer in dan een R4. en ze zijn roestbestendig.
Verder is het een echte karakter auto net als de 4 wat ik bij de clio en de 5 een beetje mis.

Kwaaltjes Twingo;
-Doorgerot subframe (zeldzaam)
-Eerste modellen hadden zwakke schokdempers / veren. meeste zijn al vervangen onder garantie.
-Lagerbussen voorste veerpoten kapot (makkelijk te vervangen)
-Vuile krukassensor (niet willen starten)
-Opgebrande tellerverlichting (nieuwe lampjes)
-Remschijven zijn erg dun.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 81958Bericht -Trelleur- »

En je kunt je er als man natuurlijk niet mee vertonen. Wat dat betreft is het zo'n beetje de tegenhanger van de Ford Ka: daar zie je ook alléén vrouwen in rijden.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 81966Bericht 4TL »

R4 is ook in vele ogen een vrouwenauto.... Boeien.
Plaats reactie