R5 of Clio?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R5 of Clio?
Als mijn trouwe Nissan Micra, die ik altijd rijd náást de R4, het ooit zou begeven, denk ik over de aanschaf van een Renault 5. Net was ik eens wat aan't marktplaatsen. Tijdens dat gesurf ontdekte ik dat je voor 750 euro een mooie R5 hebt uit '92, maar óók een nette Clio uit '93.
Nou vraag ik me af... Wat is wijsheid?
Is het slimmer om een R5 te kopen, die helemaal uitgeproduceerd is en waar dus waarschijnlijk geen kinderkwaaltjes meer aan zitten, of is't slimmer om een Clio te kopen met alle moderniseringen van dien?
Iemand enig idee?
Nou vraag ik me af... Wat is wijsheid?
Is het slimmer om een R5 te kopen, die helemaal uitgeproduceerd is en waar dus waarschijnlijk geen kinderkwaaltjes meer aan zitten, of is't slimmer om een Clio te kopen met alle moderniseringen van dien?
Iemand enig idee?
We all live in a white Renault 4
Technisch gezien zijn de verschillen niet heel groot hoor. Een clio 1.4 en een r5 1.4 hebben dezelfde motor, bak, remmerij, ophanging en ongetwijfeld ook deels de electra. Sterker nog, ik denk zelfs dat het hele subframe hetzelfde is.
Over kwaaltjes van beide wagens weet ik niet veel, maar daar zijn ongetwijfeld hele epistels over geschreven.
Over kwaaltjes van beide wagens weet ik niet veel, maar daar zijn ongetwijfeld hele epistels over geschreven.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Kijk aan, dat weet ik natuurlijk weer niet..Goof schreef:Technisch gezien zijn de verschillen niet heel groot hoor. Een clio 1.4 en een r5 1.4 hebben dezelfde motor, bak, remmerij, ophanging en ongetwijfeld ook deels de electra. Sterker nog, ik denk zelfs dat het hele subframe hetzelfde is.
Over kwaaltjes van beide wagens weet ik niet veel, maar daar zijn ongetwijfeld hele epistels over geschreven.
Je link onderaan naar renault-freaks ofzo doet het trouwens niet meer goof
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
R5, en dan niet wachten tot de Micra het begeeft, want dat kan weleens te lang gaan duren.
Als het toch een Clio moet zijn, dan liever eentje van '98 of later, want daarvoor is ie niet erg mooi. Te Japans van uiterlijk.
Als het toch een Clio moet zijn, dan liever eentje van '98 of later, want daarvoor is ie niet erg mooi. Te Japans van uiterlijk.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Goed, een hoop te beantwoorden:
Ik maak hier in elk geval uit op: Ouwe clio of nieuwe R5: Maakt geen fuck uit. Dan houden we 't bij de R5 .
V.w.b. de Clio: Ik vind het wèl een leuke auto en dat japanse zie ik niet zo. Die nieuwe Clio vind ik dan weer helemaal niets. Overbodige rondingen enzo. Doe mij maar oud òf vierkant. Maar niet dat moderne ronde... Nee, de nieuwe clio heeft mij een te hoog Ford Ka gehalte.
Ik heb het er niet zo moeilijk mee om te wachten tot de Micra het begeeft. In tegenstelling tot mijn ervaring met bijv. Suzuki is de micra een ruim, comfortabel autootje dat lekker stuurt en goede stoelen heeft. Mis alleen de achterdeuren èn de vijfde versnelling. Erg jammer. Verder echt een fijn ding .
Verder heb ik natuurlijk ook nog een Renault 4!
Heb de Micra overigens gekregen. Als ik 'm niet gekregen had had ik waarschijnlijk een Renault 5, Citroën Visa, AX, Peugeot 205 o.i.d. gekocht. In elk geval iets frans òf een auto van voor 1980 .
De Micra heeft net 4 nieuwe bandjes en een gelaste bodem, dus ik hoop er de komende twee jaar wel in te kunnen rijden. Neemt niet weg dat ik me langzamerhand oriënteer in iets anders. En euhm... Als ik een tè mooie R5 in de buurt tegen kom voor een HELE mooie prijs, dan mag 't Micraatje toch wel schuiven .
Mijn vader begrijpt dat gelukkig, die zegt dan: "dat heb ik ook, en da's precies de reden dat ik inmiddels aan m'n 71e auto toe ben".
Meest typerende voorbeeld daarvan is 't moment dat m'n vader zei 'er ligt iets voor je in de Opel (witte kadett, red.) en dat er toen een knalrooie (en mooooie!) Porsche 924 in de garage stond. M'n moeder en ik waren even een paar daagjes weg...
"Tja, hij stond hier bij de garage en k mocht 'm voor 1500 gulden meenemen. Kreeg nog 1200 voor de Opel terug!".
Zo gaat dat hier .
Om diezelfde reden heeft hij nu een Citroën GSA èn een Ford Fiësta Cabrio uit '83 (zeer zeldzaam exemplaar, bestaat er maar één van ). Rijdt mijn moeder in en Saxo en heb ik een Micra èn een R4. Het zit in de familie. En het had weinig gescheeld of er had nog een Fuego gestaan ook, maar die viel helaas tegen... Jammer, super auto
Ik maak hier in elk geval uit op: Ouwe clio of nieuwe R5: Maakt geen fuck uit. Dan houden we 't bij de R5 .
V.w.b. de Clio: Ik vind het wèl een leuke auto en dat japanse zie ik niet zo. Die nieuwe Clio vind ik dan weer helemaal niets. Overbodige rondingen enzo. Doe mij maar oud òf vierkant. Maar niet dat moderne ronde... Nee, de nieuwe clio heeft mij een te hoog Ford Ka gehalte.
Ik heb het er niet zo moeilijk mee om te wachten tot de Micra het begeeft. In tegenstelling tot mijn ervaring met bijv. Suzuki is de micra een ruim, comfortabel autootje dat lekker stuurt en goede stoelen heeft. Mis alleen de achterdeuren èn de vijfde versnelling. Erg jammer. Verder echt een fijn ding .
Verder heb ik natuurlijk ook nog een Renault 4!
Heb de Micra overigens gekregen. Als ik 'm niet gekregen had had ik waarschijnlijk een Renault 5, Citroën Visa, AX, Peugeot 205 o.i.d. gekocht. In elk geval iets frans òf een auto van voor 1980 .
De Micra heeft net 4 nieuwe bandjes en een gelaste bodem, dus ik hoop er de komende twee jaar wel in te kunnen rijden. Neemt niet weg dat ik me langzamerhand oriënteer in iets anders. En euhm... Als ik een tè mooie R5 in de buurt tegen kom voor een HELE mooie prijs, dan mag 't Micraatje toch wel schuiven .
Mijn vader begrijpt dat gelukkig, die zegt dan: "dat heb ik ook, en da's precies de reden dat ik inmiddels aan m'n 71e auto toe ben".
Meest typerende voorbeeld daarvan is 't moment dat m'n vader zei 'er ligt iets voor je in de Opel (witte kadett, red.) en dat er toen een knalrooie (en mooooie!) Porsche 924 in de garage stond. M'n moeder en ik waren even een paar daagjes weg...
"Tja, hij stond hier bij de garage en k mocht 'm voor 1500 gulden meenemen. Kreeg nog 1200 voor de Opel terug!".
Zo gaat dat hier .
Om diezelfde reden heeft hij nu een Citroën GSA èn een Ford Fiësta Cabrio uit '83 (zeer zeldzaam exemplaar, bestaat er maar één van ). Rijdt mijn moeder in en Saxo en heb ik een Micra èn een R4. Het zit in de familie. En het had weinig gescheeld of er had nog een Fuego gestaan ook, maar die viel helaas tegen... Jammer, super auto
We all live in a white Renault 4
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
Ik kan je de twingo aanraden. rijd goed en 'dr past meer in dan een R4. en ze zijn roestbestendig.
Verder is het een echte karakter auto net als de 4 wat ik bij de clio en de 5 een beetje mis.
Kwaaltjes Twingo;
-Doorgerot subframe (zeldzaam)
-Eerste modellen hadden zwakke schokdempers / veren. meeste zijn al vervangen onder garantie.
-Lagerbussen voorste veerpoten kapot (makkelijk te vervangen)
-Vuile krukassensor (niet willen starten)
-Opgebrande tellerverlichting (nieuwe lampjes)
-Remschijven zijn erg dun.
Verder is het een echte karakter auto net als de 4 wat ik bij de clio en de 5 een beetje mis.
Kwaaltjes Twingo;
-Doorgerot subframe (zeldzaam)
-Eerste modellen hadden zwakke schokdempers / veren. meeste zijn al vervangen onder garantie.
-Lagerbussen voorste veerpoten kapot (makkelijk te vervangen)
-Vuile krukassensor (niet willen starten)
-Opgebrande tellerverlichting (nieuwe lampjes)
-Remschijven zijn erg dun.
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede