Verrassing
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Verrassing
Mijn nieuwe R4 zit vol verrassingen!
Ik heb net, heel toevallig, ontdekt dat ik een elektrische ruitensproeier heb!
Ook kwam ik achter een soort van lampen-aanlaat-verklikker.
Als ik uitstap en de lampen zijn nog aan dan gaat de grootlicht indicator branden. Gaaf!
Ergens bij de radio zit een schakelaar, die gaat piepen zoals een vrachtwagen die achteruit gaat rijden, ik moet nog ontdekken waar deze nou precies voor dient.
Dan ook nog een tweetal draden die uitkomen in een schakelaar met een aan- uitknopje (zoals op het gemiddelde bedlampje), waarvan ik de bedoeling ook nog niet door heb. Deze schakelaar ligt ergens verloren in het linkse vakje.
Het dakje lekt wel (heel erg), ik heb het voorlopig even afgeplakt met tape maar als iemand suggesties heeft om dit lekken tegen te gaan dan graag!
Ik heb hier http://www.open-air-feeling.com/index_nl.php al wat info gehaald maar dit is meer iets voor mensen met meer euroos dan mij momenteel. Dichtkitten is trouwens geen optie in deze.
De rubbers zijn gewoon rot maar of je alleen de rubbers kan vervangen?
Nou ja, als iemand iets meer weet over deze auto dan hoor ik dat graag!
Kenteken: KV-97-ZF
Van degene van wie ik de auto gekocht heb werd ik ook niet veel wijzer...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Moet wel een aardige willy wortel geweest zijn. Over het nut van de grootlicht indicator doe ik er maar even het zwijgen toe, een piepertje zou dan wat bedrijfszekerder zijn als de zon schijnt.
De deur en achterkleprubbers kun je 'gewoon' vervangen hoor, Wind heeft ze zeker, ik dacht in twee uitvoeringen.
Ohhh, gaat het over een dakraam
De deur en achterkleprubbers kun je 'gewoon' vervangen hoor, Wind heeft ze zeker, ik dacht in twee uitvoeringen.
Ohhh, gaat het over een dakraam
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op wo aug 23, 2006 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Mooi Wagentje !!!!
Over je dakraam,
Soms gaat ie lekken als tie er scheef in ligt.
Dat komt door het gebruik, waardoor ie iets op de scharnieren gaat verschuiven.
Simpelste oplossing is op de sloop een ander raampje scoren.
Maar dat is ook weer relatief, hangt n.l. af van je knutselvaardigheid.
Over je dakraam,
Soms gaat ie lekken als tie er scheef in ligt.
Dat komt door het gebruik, waardoor ie iets op de scharnieren gaat verschuiven.
Simpelste oplossing is op de sloop een ander raampje scoren.
Maar dat is ook weer relatief, hangt n.l. af van je knutselvaardigheid.
>> Doe mij maar een DAF <<
Lekt je dakkie tussen het glas en het rubber, of tussen het rubber en je dak?
Tussen glas en rubber kan je een hoop doen door het goed schoon te maken en het randje in te vetten met kranenvet op basis van siliconen.
Tussen rubber en dak zou ik het eveneens goed schoonmaken en met transparante siliconenkit in een kitspuit met puntig tuutje afdichten. Dat tuutje kan je dan onder het rubber doorhalen en het teveel wat weggedrukt wordt door het rubber kan je wegvegen.
Tussen glas en rubber kan je een hoop doen door het goed schoon te maken en het randje in te vetten met kranenvet op basis van siliconen.
Tussen rubber en dak zou ik het eveneens goed schoonmaken en met transparante siliconenkit in een kitspuit met puntig tuutje afdichten. Dat tuutje kan je dan onder het rubber doorhalen en het teveel wat weggedrukt wordt door het rubber kan je wegvegen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Er zijn ook versies dakramen zonder rubber afsluiting op het dak, maar met een metalen rand, waaronder een soort schuimachtige band gekleefd zit. Die laten op den duur ook los en begint het zaakje te lekken. Als je zo'n dakraam hebt, dan van binnenuit het peesje verwijderen, schroeven losdraaien, dakraam eruit pakken, alle rommel verwijderen en goed schoonmaken (evt roest behandelen) en dan een hele dikke rups fatsoelijke kit (sikaflex) in de sponning van het dakraam leggen en de zaak weer monteren. Liefst zoveel kit dat het er aan alle kanten uit spuit. Even een paar uurtjes wachten en dan heel voorzichtig met een scheermesje de restjes overtollige kit wegsnijden.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Geen idee waar het water, afgelopen zondag, nou precies vandaan kwam. Voor m'n gevoel zo'n beetje overal van boven, alsof het dakje open stond en dit was toch echt niet zo.
De rubbers die in het dak zitten zijn bijna helemaal vergaan dus ik wil wel zoeken naar een betere versie.
Ik heb al even bij de http://www.sunroofdoctor.com gekeken maar die kennen Renault nog niet.
Dit staat op het glas van het dakje:
Gisteren heb ik de naden maar dicht geducktaped want vandaag pas waren de stoelen eindelijk weer droog...
Oh ja, er zit ook een klokje in!
Weet iemand of dit origineel is?
De rubbers die in het dak zitten zijn bijna helemaal vergaan dus ik wil wel zoeken naar een betere versie.
Ik heb al even bij de http://www.sunroofdoctor.com gekeken maar die kennen Renault nog niet.
Dit staat op het glas van het dakje:
Gisteren heb ik de naden maar dicht geducktaped want vandaag pas waren de stoelen eindelijk weer droog...
Oh ja, er zit ook een klokje in!
Weet iemand of dit origineel is?
Ja en of maar de achterdeur heeft ook zeker een nieuw rubber nodig! Door de dakcommotie was ik dat even vergeten. Dus bedankt...Willemdezwijger schreef:De deur en achterkleprubbers kun je 'gewoon' vervangen hoor, Wind heeft ze zeker, ik dacht in twee uitvoeringen.
Ohhh, gaat het over een dakraam "
Dat lichtaanlaat indicatortje werkt wel hoor, het is gewoon intrigerend en daardoor werkt het denk ik.
Je kunt ook even bij de jongens van Carglass langs gaan.
Die kijken en denken met je mee en geven soms leuke oplossingen, creatief in boekhouden zouden wij dat noemen.
Zij leveren alle soorten maten en uitvoeringen dakramen en als je geld teveel hebt is een Webasto electronisch zonnedak wel een optie, kun je voor de winter ook meteen een standkachel laten inbouwen.
Die kijken en denken met je mee en geven soms leuke oplossingen, creatief in boekhouden zouden wij dat noemen.
Zij leveren alle soorten maten en uitvoeringen dakramen en als je geld teveel hebt is een Webasto electronisch zonnedak wel een optie, kun je voor de winter ook meteen een standkachel laten inbouwen.
Ik had ooit in een Clio ook zo'n lekkend dakje, kitten, tape plakken, niks scheen te helpen.Emmy schreef:Dit spreekt me wel erg aan! Volgend voorjaar wordt het (mind my words) een SuperDakje, hoe dan ook!Rudi schreef:alle soorten maten en uitvoeringen dakramen
Tot ze er bij Carglass een ander dak in plaatsten, bleek gewoon slecht gezaagd, daarna reed ik fluitend rond met een hand bediende Webasto.
Dan kan het raam tot 120 km/h helemaal open a la cabrio, lekker...
Spot de Clio maar eens HR-FZ-71
Hoi meedenkers,
Ben net even wezen rijden en die tape houdt het nu wel droog binnen, het lekt dus op de naad tussen glas en rubber, dat is wel prettig om te weten.
Volgende week laat ik er even een dakraamexpert naar kijken.
Over de achterdeurrubber (dat ding rammelt wel heel erg).
Windclassics.nl heeft het op zijn site over een speciaal onderste gedeelte van de achterklep (incl. de hoeken) wat 39,95 euro kost en op dit moment helaas niet leverbaar is. iemand een idee waar dat nog wel te halen is?
Zeg Rodeo,
Wat wil je eigenlijk met die fotosoeptruukfoto duidelijk maken?
Ken jij deze auto?
Ben net even wezen rijden en die tape houdt het nu wel droog binnen, het lekt dus op de naad tussen glas en rubber, dat is wel prettig om te weten.
Volgende week laat ik er even een dakraamexpert naar kijken.
Over de achterdeurrubber (dat ding rammelt wel heel erg).
Windclassics.nl heeft het op zijn site over een speciaal onderste gedeelte van de achterklep (incl. de hoeken) wat 39,95 euro kost en op dit moment helaas niet leverbaar is. iemand een idee waar dat nog wel te halen is?
Zeg Rodeo,
Wat wil je eigenlijk met die fotosoeptruukfoto duidelijk maken?
Ken jij deze auto?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad