Battleship Renaultica

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 48774Bericht R4F6GTX Automaat »

Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 48858Bericht Willem de Zwijger »

Heel interessante foto, die roept van allerlei vragen op:
- Heb je die voorbalk aan moeten passen ? In ieder geval wel een hapje uit de kap zo te zien
- wat is dat mysterieuze ronde dingetje linksvoor op het binnenscherm ?
- is dit een 2 traps weber carb ? Dit is wel het 1400 kleppendeksel right ? en aan de gaskabel te zien geen zenith 28 of zo. Maar wel het luchtfilterhuis van de gewone 4 toch ?
- ja en hoe ziet die automaat er nu uit ?
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 48859Bericht sir lochlander »

Willem de Zwijger schreef:Heel interessante foto, die roept van allerlei
- wat is dat mysterieuze ronde dingetje linksvoor op het binnenscherm ?
Zijn beruchte fietsbel (eigelijk een elektrische deurbel)
Er zit ook nog een berucht koe-hoorn in zoek hem eens :)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 48862Bericht R4F6GTX Automaat »

Willem de Zwijger schreef:Heel interessante foto, die roept van allerlei vragen op:
- Heb je die voorbalk aan moeten passen ? In ieder geval wel een hapje uit de kap zo te zien
Ja, de voorbalk heb ik er uitgehaald en die van de r5 erop gelast, met een stuk verlenging van het chassis.
Willem de Zwijger schreef: - wat is dat mysterieuze ronde dingetje linksvoor op het binnenscherm ?
Dat zwarte ding met die witte snoer? Dat is de bel. (tring-tring) (fietsers en zo plagen)
Willem de Zwijger schreef: - is dit een 2 traps weber carb ?
Nee; omdat ik alleen op gas rij (benzinetank is er onderuit) en de 2-traps carb was van binnen gedeeltelijk weggesmolten, heb ik er het spruitstuk en carb van de 1108 opgezet. Voor gas maakt het niet veel verschil. Deze doet het zelfs beter en is zuiniger.
Willem de Zwijger schreef: Dit is wel het 1400 kleppendeksel right ? en aan de gaskabel te zien geen zenith 28 of zo. Maar wel het luchtfilterhuis van de gewone 4 toch ?
Ja; jawel; ja. Het is wel de 1400 motor die erin ligt.
Willem de Zwijger schreef: - ja en hoe ziet die automaat er nu uit ?
Tja, dan zal je toch een keer moeten komen kijken. Hij is een stuk dikker dan de versnellingsbak van de gewone 4, daarom is er die hap uit de klep en ook daarom ligt de radiateur een beetje scheef.
Onder op de foto zie je helemaal links de gasverdamper, dan het koelvloeistofreservoir (uit een Volvo). De accu staat op de gewone plaats. De bovenste traverse zit aan de accukant op de originele plaats maar aan de andere kant niet omdat daar de uitlaat in de weg zit.
Die roestige toeter die achter de radiator zit komt van een auto uit de '50er jaren, iets Engels. Nee Sir Loch, dat is niet de koeienhoorn; die staat niet op de foto. Die is trouwens niet helemaal goed dus die moet ik weer eens uit elkaar halen. Ik heb die in 1983 gekocht voor mijn schoolbus/camper (USA) dus goed mogelijk dat ie er geen zin meer in heeft. Af en toe moet ik 'm een beetje afstellen. (ik heb het nog over die koeienhoorn)
Oplettende lezertjes zien misschien ook dat de gasverdamper en de kachel in serie staan.
Afbeelding
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 48870Bericht sir lochlander »

oh juist, die toeter verwar ik altijd. die ziet er ook zo uit alsof hij het geluid van een loeiende koe gaat maken....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 48887Bericht R4F6GTX Automaat »

O ja? Vind je dat mijn toeter op een koe lijkt? :o Hmmm... :-? dan vraag ik me af of jij.... och nee, laat maar. :)



:wink:
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 48891Bericht Willem de Zwijger »

Chassis verlengen, R5 voorbalk, dat klinkt alsof je voorbalk een aardig eind in de richting van de bumper is geschoven. Geen gezeur over gehad bij de APK ? Daar zullen ze ook wel gemerkt hebben dat er geen pook in zat...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 48900Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee, ik ben er zelf mee naar de RDW geweest om te laten zien wat ik omgebouwd had, maar daar keken ze me verbaasd aan en zeiden dat ik niet moest zeuen of opscheppen want er waren ook origineel R4tjes met automaat dus het was gewoon een kwestie van overzetten. Die vent die daar werkte was vroeger een R4 monteur zei hij dus hij kon het weten. Nou, ik weet nu wel waarom hij nu geen Renault monteur meer is...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 48901Bericht R4F6GTX Automaat »

hobbes schreef:(je gaat 'm toch ni echt verkopen na er zoveel werk in te hebben gestopt he?)
Ik moet ergens geld vandaan halen. Het komt wel eens voor dat mensen iets bij mij kopen op afbetaling en dan ineens komt er geen geld meer binnen. Ik wil niet blijven zitten wachten tot het ze doordringt dat ze te laat zijn met betalen maar ik wil verder, dus de automaat is ook te koop.
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 48905Bericht sir lochlander »

hum was dat een hint naar die personen paul ? ;)
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 49792Bericht Renault Classique »

Vandaag deze fantastische R4F6GTXAutomaat eyecatcher in levende lijve aanschouwd! :o In het echt komende de kleuren nog veeel mooier over! Overal geinige details, geweldig! Komt dat zien, komt dat zien op de nieuwjaarsborrel! (Ik hoorde iets over een tent...pronkstukken uit collectie en 1 euro toegang.....? Of zit ik er nu weer naast?) ;-)
Plaats reactie