Cars in Comics

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Cars in Comics

Bericht: # 44846Bericht Renault Classique »

Van 25 september tot 10 oktober vindt in Parijs een autotentoonstelling plaats. In samenwerking met de organisatoren van de wereldberoemde franse stripboekenbeurs in Angouleme is er in expohall 8 een thematentoonstelling 'Cars in Comics' waarbij zo'n 40 verschillende auto's die een rol spelen in stripverhaalklassiekers ten toon gesteld worden in bijpassend decor! Meer info via www.bdangouleme.com. Ik ben in ieder geval van plan om per R4 daar heen te knorren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 44851Bericht Hanz »

Is er een strip waarin de R4 een (bij-)rol speelt? Ik ken er zo in de gauwigheid geeneen. Best guess die ik kan bedenken is Guust, hoewel ik daar eerder een 2CV verwacht (naast dat ding van Guust zelf natuurlijk). Maar andere opties?... Misschien wel aardig om een lijstje aan te leggen (met de relevante plaatjes gescand erbij natuurlijk).
Gebruikersavatar
IgoR4
Berichten: 153
Lid geworden op: za jan 05, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

R4 in strips?

Bericht: # 44878Bericht IgoR4 »

Ik kan mij een Sjef van Oekel :o herinneren waarin een ANWB-Viertje staat. Als ik goed zoek...
4 + 5 = (mal)
4 RELLY
Berichten: 25
Lid geworden op: zo apr 11, 2004 2:00 am

cars in comics

Bericht: # 44899Bericht 4 RELLY »

:D In Gelukkige Sophie, deel 8, 2de serie van Jidehem, uitgeverij Dupuis
een creme kleurige 4 L met oud type grilletje.
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 44924Bericht ms.dageraad »

volgens mij komt er ook nog wel eens eentje oprijden in agent 327. Al heeft Barend daar (natuurlijk) een 2cv. Bij Dupuis zitten vooral citrofielen denk ik. In Guust heb ik in een opstopping wel eens een r16 gezien. Dat is die waarbij hij zelf een stoplicht heeft geknutseld voor een warenhuis. Maar de boeken zitten (helaas) nog ergens in een doos, dus ik kan het niet nakijken.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 44927Bericht Renault Classique »

Guust nummer 14, uitgave 1982, pagina 3: een lichtblauwe F4 waar Manus, un ami de Gaston, in rondknettert. Dit stripje is de oorsprong van mijn voorliefde voor de F4. In de verhalen van Joe Bar Team zitten ook wat 'Renaults Classique's' waaronder een onvergetelijk verhaal met een Alpine A310 en een Honda CB750 die maar niet in z'n 5 wil. In Guus Slim nr 3, de verdronken wagen, een uitgave van vermeend citrofielen Dupuis, speelt een Dauphine een tragisch eindigende hoofdrol en zo is er nog veel meer te vinden. Mijn interesse beperkt zich niet alleen tot de Renault 4, ook niet in stripverhalen dus. Maar nog niemand plannen om in Parijs te gaan kijken?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 45266Bericht Rodeo-6 »

Zal er maar even een plaatje bij zetten, is wel leuk.

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45267Bericht R4F6GTX Automaat »

Dank je voor het plaatje, die kende ik nog niet.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 45277Bericht Renault Classique »

JA! DAT ISSEM! Wat een gaaf karretje is zo'n F4 toch!
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 46045Bericht an3s »

Er is een Suske en Wiske album (weet niet welke, maar het is er in ieder geval een van de laatste 5 jaren) waarin geflashbackt wordt naar schrijver / bedenker Willy Vandersteen in de jaren 70 die daarbij verongelukt met zijn R6 of R16.

andries (zag dat toevallig eens toen zijn neefje een S&S las)
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Roel van Pinxten
Berichten: 209
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 46060Bericht Roel van Pinxten »

Heb hier wel een s&s waarin ze terug gaan naar de jeugd van willy van der steen. maar kan er geen renault in terug vinden. Als iemand de naam weet dan heb ik hem zeker hier liggen. We hebben ze bijna allemaal :p
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 46134Bericht otogazzi »

Als je dan met je poot omhoog ligt omdat je enkel banden gescheurd dan wel verrekt zijn (da's nog niet duidelijk, volgdens de foto's was er in ieder geval niets gebroken), ga je op het forum hangen (waar heb ik dat meer gelezen).
We hebben dus alle albums van 'franka' van Henk Kuijpers.
Over het algemeen zijn de tekening waarheids getrouw.

Dus naas de vele mini's, lelijk eenden. mercedessen, bmw's en andere oldtimers. dus ook Renault.
Heb gevonden: in album 2 veelvuldig een Renault 5,
Heb ergens een twingo rond zien rijden.
Maar de klapper is album 9 "Moordende concurentie" pagina 22,23 en 24.
veelvuldig een Renault F4 en een estafette.

Zal de pagina's (laten) inscannen en ze publiceren.

Psje van Maaike: op één van de plaatjes slaat Franka een ruitje in van de gele F4!!!! Stoute Franka!!!
Laatst gewijzigd door otogazzi op za okt 09, 2004 10:41 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
4 RELLY
Berichten: 25
Lid geworden op: zo apr 11, 2004 2:00 am

Bericht: # 46135Bericht 4 RELLY »

In een van de strips van Michel Vaillant en mooie blauwe Renault Alpine
A 110. :D
Beige TL: ff een blokje om :lol:
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 46193Bericht koningozzo »

In een boekhandel in Aken (de grootste van aken met drie verdiepingen, vergeten hoe die heet) heb ik een stripboek zien liggen dat draait om een man die tijdens grote delen van het verhaal in een viertje rondrijdt. Het zijn hele mooie plaatjes en het verhaal draait voornamelijk om de (Franse) sfeer.

Het is een TL geloof ik. Ik wilde hem kopen maar vond hem wat duur. Rond de 25 euro geloof ik (ben arme student). Ik zal nog eens opzoeken hoe het boek heet.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 46204Bericht otogazzi »

Misschien is het hetzelfde boek wat Volker 4TL in zijn boekenkast heeft staan: weet ook niet meer hoe dat heet maar onzettend mooi

Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Plaats reactie