tips voor zuinig rijden.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
- rij niet te hard.
-kijk ver voor je uit. als je ophopingen ziet, koppeling in.
-bij stoplichten en bruggen, zodra je ziet dat het stoppen wordt, in de vrijloop zetten en motor uit. wel weer op kontakt anders gaat je stuurslot erop. lekker laten uitrollen.
-als het groen wordt voor je stilstaat, in de 2 zetten, koppeling laten komen en de motor loopt weer. je rijdt zo mee met de rest.
Uiteraard moeten motor en banden enzovoort perfekt zijn.
-kijk ver voor je uit. als je ophopingen ziet, koppeling in.
-bij stoplichten en bruggen, zodra je ziet dat het stoppen wordt, in de vrijloop zetten en motor uit. wel weer op kontakt anders gaat je stuurslot erop. lekker laten uitrollen.
-als het groen wordt voor je stilstaat, in de 2 zetten, koppeling laten komen en de motor loopt weer. je rijdt zo mee met de rest.
Uiteraard moeten motor en banden enzovoort perfekt zijn.
oant sjen,
PEET
PEET
De brandstofbesparing komt niet voort uit het feit dat je motor langzamer draait dan stationair (wat hij overigens ook niet doet), maar dat je gasklep dicht is en dat je geen benz verbruikt omdat je motor door je vaart blijft lopen. Overigens is het effect bij de vier niet zo groot omdat deze geen motormanagement heeft die deze situatie herkent. Een moderne auto 'ziet' deze situatie en zet dan alle brandstoftoevoer stop. (Geloof ik...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Hey, dat brengt mij op het idee om injectie op een 1108 te bouwen. Zuiniger en meer vermogen tegelijkertijd!
Wie heeft een idee? Van de Fiat Panda 1000 Fire afslopen? Die liggen er genoeg op de sloop! Alleen dat spruitstuk he... Pas te maken van een Twingo dan? Of heeft die nooit injectie?
Wie heeft een idee? Van de Fiat Panda 1000 Fire afslopen? Die liggen er genoeg op de sloop! Alleen dat spruitstuk he... Pas te maken van een Twingo dan? Of heeft die nooit injectie?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Kijk ! Nu wordt het leukOp 2004-09-01 13:15, schreef jbeekmann:
Hey, dat brengt mij op het idee om injectie op een 1108 te bouwen. Zuiniger en meer vermogen tegelijkertijd!
Is er nooit een R5 geweest met injectie op de 1108cc blokkies ? Lijkt me dat dat koppie wel gaat passen dan
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moaske op 2004-09-01 13:53 ]</font>
Het cleon onderblok heeft ook dienst gedaan in de twingo en clio. Het overzetten van de kop met bijbehorende spruitstukken en injectie is dus theoretisch mogelijk. Echter zal dan ook het motormanagement overgezet moeten worden, hetgeen misschien weer de nodige moeilijkheden met zich meebrengt. Je zal dan zowieso een lambda sonde + enkele andere sensors moeten plaatsen en mogelijk ook een catalysator. Daar komt nog bij dat er misschien nog praktische bezwaren komen bovendrijven zoals het aanlopen van een spruitstuk tegen de stuurstang oid. Het makkelijkste is waarschijnlijk gewoon het complete blok overlepelen en kijken wat je tegenkomt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Hey daar wil ik meer van horen!!Op 2004-09-01 13:26, schreef brecht:
Folkert heeft toch LPG-injectie op dat groene monster zitten? of is dat weer wat anders.
Volkert meld u zelf!!
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Gaat dat dan ook op een standaard blok??
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Alles kan, maar Folkert heeft het allemaal zelf gebouwd, inclusief motormanagement. Als ik me niet vergis doet hij zoiets voor zijn werk, dus dat maakt het allemaal een stukje makkelijker. Overigens rijdt die wagen bij mijn weten ook helemaal niet meer op benzine om de simpele reden dat die voorzieningen er helemaal niet meer op zitten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Das helemaal mooi,dan zal hij wel de benzine tank hebben weggehaald ook en er de gastank voor in de plaats hebben liggen.
Tja en als het een beetje in je vak ligt dan is het al heel wat makkelijker,begrijp me niet verkeerd het zal best een enorme klus zijn geweest,maar ja met enige kennis van zaken dan toch.
Toch wel heftig.
Zou hij door die (lach)gas-injectie dan ook zuiniger rijden??
Stoere sticker achterop met "NOS" en iedereen het nakijken hehehehe.
Tja en als het een beetje in je vak ligt dan is het al heel wat makkelijker,begrijp me niet verkeerd het zal best een enorme klus zijn geweest,maar ja met enige kennis van zaken dan toch.
Toch wel heftig.
Zou hij door die (lach)gas-injectie dan ook zuiniger rijden??
Stoere sticker achterop met "NOS" en iedereen het nakijken hehehehe.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?