Renault 4 blunders

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 32989Bericht Diana »

Ik zal beginnen met mijn blunder!

Het regent en mijn ramen zijn vies, ik haal het hendeltje naar voren wat rechts van mijn stuur zit zoals ik dat bij elke andere auto ook doe! Er gebeurd niks.....
Weken rij ik nog door met het idee, shit mijn ruitenwissersproeier is op of het hendeltje is kapot :sad:
Na mijn werk had ik wat tijd over en rijd naar de garage van mijn vader, daar aangekomen vertel ik het probleem. De monteur kijkt en snapt er ook niks van, alles was tenslotte volledig gevuld!
Niet veel later komt mijn vader kijken en vraagt zich echt af waar we mee bezig zijn!
Nou mijn riutenwissersproeier doet het niet zeg ik hem.
Hij gaat zitten.......en ja het werkt!
Ik vraag me af hoe dat nou toch weer kan....... :grin:




_________________
Ik heb veel plezier met mijn vier
Zo'n mooie auto heb ik nog nooit gezien, van deze wil ik er wel tien!
Alle mensen kijken om als ik met Karel langs kom.
Deze auto gaat nooit meer weg, dus de mensen die hem willen hebben hebben pech! :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2004-02-24 15:00 ]</font>
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 32991Bericht Bauke »

Ai! dat je het durft te vertellen:
Mijn blunder: onderste fussekogel vervangen. Ouwe deraf en ff niet weten hoe ik ruimte maak om die nieuwe erin tew passen. te veel geweld gebruike en as uit de bak trekken, kapot. Aangezien een garage deze laatste conclusie trok en de as verving koste deze frust me 190 Euro :mad:. Soms is zelf klussen dus toch best kostbaar.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gast

Bericht: # 32992Bericht Gast »

Heb in 1988 mijn laatste R4F6 ingeruild op een Ford Sierra!
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32996Bericht an3s »

OK dat was hem: de ultieme blunder. Topic closed :lol:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gast

Bericht: # 32998Bericht Gast »

Niet helemaal: Het heeft tot 2003 moeten duren totdat ik weer een R4 gekocht heb!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 33027Bericht Willem de Zwijger »

Grootste blunder ooit: Gelijktijdig vergeten de contactpuntjes goed vast te zetten en de wielmoeren links voor. Gevolg: Na een paar kilometer begon de auto te stotteren waardoor er klapjes op het voorwiel kwmen waardoor de wielmoeren losliepen waardoor de zaak verschrikkelijk begon te klapperen. Ik was bijna thuis, dus die laatste kilometer moet kunnen.
Thuisgekomen met zweet in de handen zie ik dat de wielmoeren op de laatste gang zitten, en de puntjes niet meer tegen elkaar, maar boven elkaar terecht zijn gekomen. Dat die auto uberhaupt liep was een wonder, en dat de wielbouten dan wel velg niet krom waren misschien nog groter wonder.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 33029Bericht Bauke »

Nog eentje op mijn conto:
van het weekend geprobeerd te sleutelen aan een schijt golf voor een vriend van me. NOOIT DOEN!
godskonijnu wat een pokkeklus. heb nu twee gekneusde middenhandsbeentjes en enorme snee in mijn vinger en die wagen is nog nie eens af.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 33053Bericht Mummelvrouw »

:grin: :grin:
_________________
een gedeukte Max en een appelgroene GTL

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ilona op 2004-02-25 15:58 ]</font>
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 33058Bericht Ron »

* goede 4 met perfecte bodem gratis wegeggeven
* F6 onnodig gesloopt
* 4x koppakking vervangen, terwijl het koelwater wat uit de uitlaat kwam nog gewoon in de uitlaat zat van de eerste keer
* contactslot verwijderd, met draadjes starten, op de snelweg met m'n knieën bij 120 km/h per ongeluk de draadjes tegen elkaar gedrukt...
* rijdend exemplaar ontdaan van mooie en handige dingetjes omdat hij weg zou gaan 4 jaar geleden, ding rijdt nog steeds
* 2 viertjes een heel jaar niet gebruikt, maar wel APK, verzekering en wegenbelasting betalen
* oliedoppen vergeten na bijvullen
* idem waterreservoir
* idem benzine
* deur dichtgooien terwijl er nog een schroevendraaier tussen de deur en de A-stijl zit om hem open te houden
* denken dat die Engelse vrachtwagen wel stopt en provocerend het spelletje meespelen, total loss

* etc

U valt dus allemaal wel mee.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 33060Bericht brecht »

goede 4 met perfecte bodem gratis wegeggeven
waarom doen mensen dat nooit bij mij?
Emmy

Bericht: # 33079Bericht Emmy »

Op een r4 weekend ging ik, nadat JG iets gedaan had aan de F6, starten (zo nonchalant...) terwijl ik er niet in zat en de F6 in z'n eerste versnelling stond! ( schaam schaam...)
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 33084Bericht Jorijn »

Een benzinefiltertje vervangen en dan ook gelijk maar even het slangetje vervangen-hij was wat droog. Zo'n slangetje moet dan wel zuur-en-olie bestendig zijn en niet een één of ander slangetje wat je nog hebt liggen. Zo'n slangetje scheurt namelijk vrij makkelijk en dit zorgt voor explosieve situaties. De schade viel gelukkig mee door snel ingrijpen met een brandblusser.
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 33085Bericht Jan-Geert »

Op 2004-02-25 21:03, schreef Emmy:
Op een r4 weekend ging ik, nadat JG iets gedaan had aan de F6, starten (zo nonchalant...) terwijl ik er niet in zat en de F6 in z'n eerste versnelling stond! ( schaam schaam...)
ging net goed :razz: rakelings langs je digicam en een boom :S
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 33850Bericht ms.dageraad »

Ook een blunder van mij.

Mijn eerste auto was 18 jr geleden een zeegroene gtl. Kocht hem in leeuwarden bij zo'n louche autoboer van mijn laatste centen.
Zat maar 5 l benzine in. dus moest bij eerste pomp tanken. Ik vond het wel vreemd dat er een rood lampje bleef branden. Toen heb ik er ook maar wat olie bijgegooid. Onderweg naar harlingen bleef het lampje branden. wist ik veel? Ik had mijn 1e auto!
Een paar dagen en veel km's later zei een monteur van de werf waar ik toen werkte dat ik een lekke kop had. (mijn r4 dan). Ik had nooit meer dan een fiets gemaakt! Zo leerde ik dus al snel hoe je een kop moest demonteren en laten vlakken. Inmiddels heb ik dit kunstje al 5 x moeten doen.
oant sjen,
PEET
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 33860Bericht sir lochlander »

Een tijdje geleden ontdekte ik een vierde pedaaltje aan mijn 4. Ik heb zeker 5 minuten staan pompen tot ik ontdekte dat heel de voorruit nat was:) Ik heb de ruitensproeier ontdekt.
Plaats reactie