Een ode aan de R4 Club

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175637Bericht JelleP »

De tijd vliegt: eind juni vier ik het alweer 5-jarige bezit van mijn altijd-wat-aan-de-hand R4 roestbakje.

Mijn Renaultje en ik hebben veel meegemaakt. Denk dan niet aan spectaculaire vakanties naar de poolcirkel of de Mongoolse steppes hoor, want verder dan Limburg ben ik er in al die tijd nooit mee geweest. Nee, ik bedoel al die keren dat onderdelen, waar ik voor aanschaf van mijn auto nog nooit van had gehoord, ermee ophielden op de meest onhandige kruispunten van Haarlem en omgeving.
Gelukkig waren vrienden en familie met wél rijdende auto's altijd nabij, en ligt er altijd een sleepkabel in de kofferbak. Maar bovenal is het te danken aan de Renault 4 Club en het forum dat ik de auto nooit heb weggedaan.

Soms waren het ernstige defecten, zoals die keer dat ik, een maand na aanschaf van mijn auto, het arme Cléon motorblokje in de soep liet lopen op weg naar Harry Velthuis in Drenthe. Gezien de hoeveelheid oliedrab die kennelijk nog in het carter lag was het nog een wonder dat we het tot aan de Houtribdijk hadden gered. Dankzij Ido reed de auto nog voor de herfst weer rond met een vervangend motorblok.
Grappig overigens: het met 100 km/h aan gort rijden van je motor voltrekt zich op tamelijk saaie manier (ik bedoel, stuk is stuk, slinger dan als stervende motor voor de gein meteen wat zuigers de atmosfeer in), waar het doorbranden van een simpel schakelaartje in de kachelventilator de auto vult met een spectaculaire rookwolk en je in gedachten al afscheid staat te nemen van een verschroeid stuk schroot.


Het forum van de Renault 4 Club is misschien niet zo levendig als het ooit was, maar vragen worden wél altijd beantwoord. Mensen zijn bereid mee te denken, luisteren of zelfs kijken. Dan hebben we het niet eens gehad over het R4 Kwartier waar meerdere keren per jaar mensen klaarstaan met kennis, kunde en het juiste gereedschap om te helpen onze autootjes op de weg te houden.

Want dat laatste zou toch het doel moeten zijn: met zijn allen de schouders eronder om onze favoriete auto's niet te laten uitsterven.


groetjes,
Jelle
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175638Bericht Jan1962 »

Prachtig pleidooi voor het behoud van onze club!
Zegt het voort, zegt het voort (deel het op sociale media). :)
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175639Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb mijn eerste R4 al 23 jaar... heeft wel een jaar of 5 in de tuin gestaan en tussendoor ook wel ander auto's gehad (Chevrolet, Cadillac, Volvo, Jeep etc) maar toch heeft heeft wel wat. de R4 heeft al iets van 420.000 km gelopen, kun je met menig auto van dat kaliber tegenwoordig nu niet klaarkrijgen.
ja, prima club, weten gelukkig veel... en een auto waar je eigenlijk geen apart gereedschap nodig heb, een hamer, nijptang, rolleke plakband en een stuk kauwgom, en een ijzerdraadje is eigenlijk genoeg om nog jaren plezier van te hebben. en een lasapparaat...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175641Bericht jandoe1000 »

Paul, je wordt soft!😃
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175642Bericht R4F6GTX Automaat »

(roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R1126 Beige Sahara
Berichten: 168
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175648Bericht R1126 Beige Sahara »

Vlammend betoog. Wat (ook) opvalt is de schrijfvaardigheid van Jelle ;-)
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175650Bericht JelleP »

Dank! (beer) Kijk vooral even op m'n site www.jelleputs.nl voor meer (auto) verhalen als je het leuk vindt.. nog wel volop in aanbouw hoor :wink:
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Een ode aan de R4 Club

Bericht: # 175674Bericht Bertje »

Leuk stukje, Jelle!

Wel jammer dat het forum minder actief is dan vroeger, en er bijna geen aanwas meer is. Ik heb daar al eens eerder een balletje over opgegooid (en een restauratatieverslag gedeeld, om mijn steentje bij te dragen), maar dat heeft niet echt geholpen... Zie viewtopic.php?f=18&t=19452
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie