Kenteken 1976 grijs

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Kenteken 1976 grijs

Bericht: # 163159Bericht Erik »

Vraag op mijn kenteken rodeo staat grijs. Zonder aantal personen kun je dan achterbank voeren? Dacht dat die regels later voor twee zijn ingevoerd. Kan documentatie niet vinden.
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5172
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Kenteken 1976 grijs

Bericht: # 163166Bericht Bertje »

Grijs kenteken wil zo ver ik weet zeggen: bedrijfswagen/bestelauto. Dus geen achterbank.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kenteken 1976 grijs

Bericht: # 163167Bericht R4F6GTX Automaat »

het zou ook zo maar de kleur van de auto zijn (geweest).... ik heb diverse grijskenteken auto's en nergens staat een kleur vermeld omdat dit niet op 'grijs' kentekens staat vermeld. Grijs kenteken wil inderdaad een bestelwagen betekenen maar dat is omdat personenwagens een geel kenteken hadden en een bestel of vrachtwagen (of bus) een grijs, dat is alleen de kleur van het papiertje waar alle gegevens opgeschreven staan....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Kenteken 1976 grijs

Bericht: # 163170Bericht Erik »

Nee het is een grijskenteken. Gaat mij om de inrichtings eis. Je had in die tijd jaren 70 van alles op grijskenteken. Ook met meer dan twee plaatsen. Was niet alleen bestelauto etcetera.
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Kenteken 1976 grijs

Bericht: # 163181Bericht Okido »

Ik ken Rodeo's met geel kenteken en met achterbank en Rodeo's met grijs kenteken en zonder achterbank. Ik heb het dan alleen over de uitvoering met achterbank zoals die Nederland en Duitsland geleverd zijn.

Verschil is puur alleen de achterbank en een kleine versteviging in de achterwielkuipen voor een bevestiging rugleuning.

Ik zou het gewoon aan het RDW vragen. Volgens mij gaat het om de lengte van de laadvloer.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
jandoe1000
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Kenteken 1976 grijs

Bericht: # 163230Bericht jandoe1000 »

Het verschil tussen geel en grijs is voornamelijk fiscaal. Geen BPM voor grijs en lagere wegenbelasting. Voor autootjes van 40 jaar of ouder maakt dat niks uit. Voor jongere autos kan het in theorie tot naheffingsaanslagen leiden. Wat wel uitmaakt is de verzekering. Heb je vier personen in een auto die twee zitplaatsen vermeldt op het kenteken en krijg je een aanrijding of ongeluk, dan kan de verzekeraar moeilijk doen. Dat wil je liever niet.
Plaats reactie