Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Mag er weer in!
Mijn F4 mag sinds deze week de Milieuzone Rotterdam weer in.
Lees hier waarom: http://milieuzonerotterdam.nl/nieuws/20160706/lpg.htm
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Helemaal Top!
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Van harte!
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Fijn Erik! Nu de Celadon nog, die is volgens het stukje ook "schoon", maar zal naast LPG ook wel een benzinetank hebben?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Klopt Bertje. In Celadon zit een benzinetank maar die gebruik ik alleen bij noodgevallen. Vooral in Frankrijk wanneer de GPL op is en er even geen tankstation te vinden is die dit verkoopt.
Je zou wel stom zijn om benzine te rijden als het op LPG kan.
Dat is veel duurder.
Celadon rijdt trouwens zelden in Rotterdam.
Het is een auto voor de lange reizen.
Dus een kwestie van voor de deur zetten, inladen en dan zo gauw mogelijk vertrekken naar het zuiden.
De strijd is nog niet klaar.
Ook niet voor alle andere youngtimers en oldtimers in de rest van Nederland.
http://www.milieuzonerotterdam.nl
Je zou wel stom zijn om benzine te rijden als het op LPG kan.
Dat is veel duurder.
Celadon rijdt trouwens zelden in Rotterdam.
Het is een auto voor de lange reizen.
Dus een kwestie van voor de deur zetten, inladen en dan zo gauw mogelijk vertrekken naar het zuiden.
De strijd is nog niet klaar.
Ook niet voor alle andere youngtimers en oldtimers in de rest van Nederland.
http://www.milieuzonerotterdam.nl
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Mijn andere Renault 4 mag er ook weer in.
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Goed nieuws. Naast mijn blauwe 'louter op LPG' Renault 4 F4 (1985) heb ik nu ook een plek op de whitelist gekregen met mijn lichtgroene benzine/LPG Renault 4 F6 'Celadon' (1984).
De whitelist is een lijst met kentekens van auto's die volgens de regels niet, maar door een uitzondering toch wel de Rotterdamse milieuzone in mogen.
Hoe?
Door de benzinetank en de vulleiding onder mijn auto vandaan te laten halen.
Daarna heeft BOVAG-garage Kriek & van der Kruit in Schiedam dit gecontroleerd en een verklaring gemaakt.
De auto rijdt 100% op LPG.
Deze verklaring heb ik gescand en naar Gezondere Lucht gemaild.
Geregeld. Ik sta op de whitelist.
Zonder 178,- euro voor een ontheffing te moeten betalen.
Is het nou logisch dat je een auto die praktisch NOOIT op benzine rijdt onklaar gaat maken voor deze brandstof?
De auto rijdt veel slechter op benzine en bovendien kost een liter LPG nu 48 eurocent en een liter Euro 95 1,39 euro.
De enige keer dat ik op benzine rijd is wanneer ik in Frankrijk even geen tankstation met GPL kan vinden. Maar dat is maar zelden.
Bovendien... LPG is een restproduct van de petrochemie en is bij gebruik veel minder vervuilend dan benzine. Dus goed voor het milieu.
Je zou wel GEK zijn om op benzine te rijden als het ook op LPG kan.
Maar goed.
Ik ben blij met deze rare regel.
Maar het slaat natuurlijk nergens op.
Als er mensen zijn die dezelfde weg willen bewandelen kan ik Garage Kriek & van der Kruit in Schiedam aanraden.
Het is vlak bij het terrein van de protestrit van 12 maart 2016.
En ligt buiten de milieuzone.
Kosten verklaring: 36,40 euro.
De whitelist is een lijst met kentekens van auto's die volgens de regels niet, maar door een uitzondering toch wel de Rotterdamse milieuzone in mogen.
Hoe?
Door de benzinetank en de vulleiding onder mijn auto vandaan te laten halen.
Daarna heeft BOVAG-garage Kriek & van der Kruit in Schiedam dit gecontroleerd en een verklaring gemaakt.
De auto rijdt 100% op LPG.
Deze verklaring heb ik gescand en naar Gezondere Lucht gemaild.
Geregeld. Ik sta op de whitelist.
Zonder 178,- euro voor een ontheffing te moeten betalen.
Is het nou logisch dat je een auto die praktisch NOOIT op benzine rijdt onklaar gaat maken voor deze brandstof?
De auto rijdt veel slechter op benzine en bovendien kost een liter LPG nu 48 eurocent en een liter Euro 95 1,39 euro.
De enige keer dat ik op benzine rijd is wanneer ik in Frankrijk even geen tankstation met GPL kan vinden. Maar dat is maar zelden.
Bovendien... LPG is een restproduct van de petrochemie en is bij gebruik veel minder vervuilend dan benzine. Dus goed voor het milieu.
Je zou wel GEK zijn om op benzine te rijden als het ook op LPG kan.
Maar goed.
Ik ben blij met deze rare regel.
Maar het slaat natuurlijk nergens op.
Als er mensen zijn die dezelfde weg willen bewandelen kan ik Garage Kriek & van der Kruit in Schiedam aanraden.
Het is vlak bij het terrein van de protestrit van 12 maart 2016.
En ligt buiten de milieuzone.
Kosten verklaring: 36,40 euro.
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Top dat jullie er weer in mogen!
Alleen nog jammer voor de benzine 4tjes die erg weinig km rijden, maar wel eens een keertje in de stad komen.
Alleen nog jammer voor de benzine 4tjes die erg weinig km rijden, maar wel eens een keertje in de stad komen.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
@ Erik,
wat een gedoe in dat dorp van jouw over dat milieu.
uiteindelijk ben ik maar met de trein gegaan
sterkte
Fons
wat een gedoe in dat dorp van jouw over dat milieu.
uiteindelijk ben ik maar met de trein gegaan
sterkte
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Dankjewel Fons.
Milieuzones zijn volstrekt overbodig en duur.
Zeker die in Rotterdam met op een steenworp afstand 2 kolencentrales, een van de grootste havens van de wereld, de petrochemie, cruiseschepen enz. enz.
Af en toe een ritje met een oldtimer/youngtimer.
Hoe vervuilend is dat nou?
Het is pure symboolpolitiek.
We zijn nog steeds bezig om de hele Rotterdamse milieuzone af te laten schaffen.
In oktober 2016 is er weer een grote protestactie.
Ook de landelijke politiek zit niet stil.
Onze hoop is gevestigd op Tweede Kamerlid Barbara Visser (VVD).
Al mag ik er met mijn beide viertjes weer in, ik blijf strijdvaardig!
Ik hou jullie op de hoogte.
Milieuzones zijn volstrekt overbodig en duur.
Zeker die in Rotterdam met op een steenworp afstand 2 kolencentrales, een van de grootste havens van de wereld, de petrochemie, cruiseschepen enz. enz.
Af en toe een ritje met een oldtimer/youngtimer.
Hoe vervuilend is dat nou?
Het is pure symboolpolitiek.
We zijn nog steeds bezig om de hele Rotterdamse milieuzone af te laten schaffen.
In oktober 2016 is er weer een grote protestactie.
Ook de landelijke politiek zit niet stil.
Onze hoop is gevestigd op Tweede Kamerlid Barbara Visser (VVD).
Al mag ik er met mijn beide viertjes weer in, ik blijf strijdvaardig!
Ik hou jullie op de hoogte.
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Alleen jammer dat LPG nog steeds in de MRB zwaarder dan benzine word aangeslagen....FF Erik schreef:Goed nieuws. Naast mijn blauwe 'louter op LPG' Renault 4 F4 (1985) heb ik nu ook een plek op de whitelist gekregen met mijn lichtgroene benzine/LPG Renault 4 F6 'Celadon' (1984).
De whitelist is een lijst met kentekens van auto's die volgens de regels niet, maar door een uitzondering toch wel de Rotterdamse milieuzone in mogen.
Hoe?
Door de benzinetank en de vulleiding onder mijn auto vandaan te laten halen.
Daarna heeft BOVAG-garage Kriek & van der Kruit in Schiedam dit gecontroleerd en een verklaring gemaakt.
De auto rijdt 100% op LPG.
Deze verklaring heb ik gescand en naar Gezondere Lucht gemaild.
Geregeld. Ik sta op de whitelist.
Zonder 178,- euro voor een ontheffing te moeten betalen.
Is het nou logisch dat je een auto die praktisch NOOIT op benzine rijdt onklaar gaat maken voor deze brandstof?
De auto rijdt veel slechter op benzine en bovendien kost een liter LPG nu 48 eurocent en een liter Euro 95 1,39 euro.
De enige keer dat ik op benzine rijd is wanneer ik in Frankrijk even geen tankstation met GPL kan vinden. Maar dat is maar zelden.
Bovendien... LPG is een restproduct van de petrochemie en is bij gebruik veel minder vervuilend dan benzine. Dus goed voor het milieu.
Je zou wel GEK zijn om op benzine te rijden als het ook op LPG kan.
Maar goed.
Ik ben blij met deze rare regel.
Maar het slaat natuurlijk nergens op.
Als er mensen zijn die dezelfde weg willen bewandelen kan ik Garage Kriek & van der Kruit in Schiedam aanraden.
Het is vlak bij het terrein van de protestrit van 12 maart 2016.
En ligt buiten de milieuzone.
Kosten verklaring: 36,40 euro.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Triumph Tiger 900 T400 1995
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Triumph Tiger 900 T400 1995
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
Eelco, zou je misschien je quote willen inkorten zodat dat waar je op doelt overblijft? Dank je!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Mag er weer in! (Milieuzone Rotterdam)
kleine overwinning?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2838 ... _in__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2838 ... _in__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.