Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
messing is best sterk:
materiaalsoort Treksterkte (Rm)
Staal (dieptrekkwaliteit) 330 N/mm²
Messing (zacht) 320 N/mm²
Messing (hard) 450 N/mm²
materiaalsoort Treksterkte (Rm)
Staal (dieptrekkwaliteit) 330 N/mm²
Messing (zacht) 320 N/mm²
Messing (hard) 450 N/mm²
4 GTL 1992, 5 L 1984
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
Bestaande dichte R4 moeren draai ik af op de Alpine (of andere) velg maten, is wel goedkoper.
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
Dank je wel voor de tip.Boss schreef:Ik heb voor de montage van mijn at-wielen gewone wielmoeren laten afdraaien naar voorbeeld van Frederick op renault4.co.uk
Heb inmiddels iemand gevonden die dat voor mij doet !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 60° conisch M10 125
En ik nam aan: óók voor Cosmic. Maar nu blijkt na proefdraaien van de eerste moer dat het vrij aannemelijk is dat de moeren voor Cosmicvelgen 45° moeten zijn, en niet 60°. Iemand op het forum die dit kan bevestigen ?Okido schreef:Ik wil erop wijzen dat de Alpine moeren 90° zijn.
De 60° variant is voor de R5 velgen die je optioneel kon aanschaffen zoals Amil en Gotti.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
Let wel op dat de schuine vlakken samen een hoek vormen!
Dus niet haaks op het schuine vlak meten!
Ik heb voor verschillende r4 eigenaren moeren op maat gedraaid.
gr.Jan.
Dus niet haaks op het schuine vlak meten!
Ik heb voor verschillende r4 eigenaren moeren op maat gedraaid.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
Degene die ze draait, heeft 1 Cosmic velg meegekregen om de moeren te passen. Ik ga morgen wel even kijken.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Moeren voor Alpine-turbo-velgen 90° conisch M10 125
Cosmic is inderdaad 45°.
Hoek moer sluit precies aan op hoek velg; zwart PVC-dopje M10 over de moer en klaar ! Kosten: € 4,65 (draaien op de draaibank was gratis). Boss: waardevolle tip dus, dank je wel !
JoReno
Hoek moer sluit precies aan op hoek velg; zwart PVC-dopje M10 over de moer en klaar ! Kosten: € 4,65 (draaien op de draaibank was gratis). Boss: waardevolle tip dus, dank je wel !
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)