Sahara trip met een R4?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Co'tje
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 15, 2013 2:08 pm

Sahara trip met een R4?

Bericht: # 144591Bericht Co'tje »

2006 heb ik met een R21 Nevada de Amsterdam-Dakar gereden. Erg mooie reis gehad. Een paar jaar later met een terreinwagen door Tunesië en Algerije gereden, nog veel mooier!

Inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar van een R4 en beginnen er weer plannen te ontstaan om het zand in te duiken. Hebben jullie nog tips voor R4 trips richting het zand?
R4TL_m
Berichten: 11
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 9:03 pm

Re: Sahara trip met een R4?

Bericht: # 144592Bericht R4TL_m »

Frank van der Berge uit Amsterdam heeft reiservaring met de R4 en heeft foto's en een beetje informatie op internet:
http://www.flickr.com/photos/picture-fr ... /renault4/
Co'tje
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 15, 2013 2:08 pm

Re: Sahara trip met een R4?

Bericht: # 144619Bericht Co'tje »

Mooie foto's!
Geen georganiseerde trip, maar ziet er wel erg mooi uit.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Sahara trip met een R4?

Bericht: # 145780Bericht Hanz »

Een tip? Ga met een Sahara 4.... Treinen en boten kunnen die italianen niet bouwen, maar auto's zeker:
Afbeelding
davidpronk
Berichten: 47
Lid geworden op: di aug 23, 2011 9:04 pm
Locatie: Utrecht

Re: Sahara trip met een R4?

Bericht: # 145989Bericht davidpronk »

Wij zijn in oktober 2011 met een R4 TL Savane tot de rand van de Sahara in Merzouga gereden. Via Tarifa in zuid Spanje met de boot naar Tanger. Toen via Meknes, Azrou, Midelt en Errachidia naar Merzouga. En van daaruit via Ouarzazate naar Marrakesh en langs de kust weer terug naar Tanger. En na een week of 6 waren we weer terug in Utrecht.

In totaal hebben we 8500 km gereden over de meest onbegaanbare wegen. Het echte zand heb ik echter gemeden uit angst vast te komen zitten.
Voor vertrek heb ik een paar verse schokdempers gemonteerd en de achterwiellagers laten vervangen. Verder zou ik voor onderweg wat kleine onderdelen meenemen. Zoals een brandstoffilter, condensator en contacpunten. Als ik dat had gedaan had ik heel wat startproblemen eenvoudig kunnen verhelpen :wink:

En mocht je ergens stranden dan kun je rekenen op veel hulp en advies om de auto weer aan de praat te krijgen. Er rijden daar nog heel wat viertjes rond met de meest inventieve reparaties. In geen enkel ander land ben ik zulke toffe behulpzame mensen tegegekomen als in Marokko.

Als je meer info wil, dan hoor ik het graag.
David

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Sahara trip met een R4?

Bericht: # 146004Bericht dirkoosterhoff »

mooi verhaal,prachtige foto's!
Plaats reactie