Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..enz.!

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..enz.!

Bericht: # 143424Bericht otogazzi »

http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-a ... :blogitems" onclick="window.open(this.href);return false;
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
toon70
Berichten: 135
Lid geworden op: di mei 03, 2011 7:25 pm
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143426Bericht toon70 »

Dat wordt voortaan 15 euro per maand betalen. Maar dan mogen we in het leukste autootje wat ik ken blijven rijden.
--
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143427Bericht harbourseal »

Voor mij was het €8,- per maand.
Ja, maar wekers heeft nu min of meer toegegeven dat het gewoon een platte geld ophaal actie is.
Voor onze 4 tjes is dit niet zo dramatisch.
Maar voor de zwaardere jongens is het echt wel een probleem.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143428Bericht plakjes »

Eerst zou het 30 jaar worden voor benzine auto's nu wordt het al 40.
Als ze volgend jaar weer geld nodig hebben dan gaat het gewoon naar 50.
En dan vervolgens het binnen geharkte geld naar Griekenland of het volgende failliete land overmaken (nono) :evil:
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143429Bericht plakjes »

Ik denk niet dat mijn f4 uit 86 nadat ze de belastingvrijstelling afgepakt hebben nog belastingvrij wordt, want voor die tijd hebben ze het toch al lang opgeschroefd naar 50 jaar.
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1017
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143431Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Lekker ook voor de R4 rijders op LPG onder ons.
Kun je weer mooi elke 3 maand 145 euro aftikken, als ze intussen de tarieven ook niet nog eens verhoogd hebben.
Fijn dat ze de oldtimerbranche en het rijdend erfgoed nu versneld de nek omdraaien! (blunt)
G12
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 2:01 pm
Locatie: overijssel

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143432Bericht G12 »

Voormalig Steunpunt NO schreef:Lekker ook voor de R4 rijders op LPG onder ons.
Kun je weer mooi elke 3 maand 145 euro aftikken, als ze intussen de tarieven ook niet nog eens verhoogd hebben.
Fijn dat ze de oldtimerbranche en het rijdend erfgoed nu versneld de nek omdraaien! (blunt)
het is heel erg jammer! en het kan nog erger: als je een zware auto hebt zoals ik (R20 met 1300kg betaal je 1296,- per jaar op lpg).
4 GTL 1992, 5 L 1984
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143453Bericht JoReno »

G12 schreef:het is heel erg jammer! en het kan nog erger: als je een zware auto hebt zoals ik (R20 met 1300kg betaal je 1296,- per jaar op lpg).
Volkomen terecht ! In het regeerakkoord stond namelijk dat er iets gedaan moest worden aan die steeds maar toenemende milieuvervuiling van al die oldtimers (uhh) . Maar, net als met alle nieuwe tussenakkoorden (wij hobbelen in alle opzichten van ad hoc- naar ad hoc akkoord), is opeens de doelstelling volkomen bijgesteld: er moet extra MRB gevangen worden, dus ook op de meest schone brandstof (of je er nu op kookt of mee rijdt) wordt nu extra MRB geheven. Volkomen onterecht ! En zo zwabbert Nederland met een volkomen onbetrouwbare en inconsistente overheid maar door.......Het ontbreekt volledig aan leiderschap.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143490Bericht RVIER »

is er wellicht een jurist in de zaal?

Ik herriner me dat ik een brief kreeg van de belastingdienst met het besluit mijn R4 belastingvrij te maken. Ik kon tegen dat besluit 6 (8?) weken in beroep gaan. Daarna zou het besluit onherroepelijk worden.

Moet ik eigenlijk begrijpen dat er nieuwe wetgeving komt die ons op een andere grondslag laat betalen? Dus de oude vrijstelling loopt gewoon door?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143491Bericht jeffr4 »

RVIER schreef:Dus de oude vrijstelling loopt gewoon door?

vr gr Fons
Ik mag aannemen, dat in de wet wordt opgenomen, dat de eerder genomen besluiten en wetten komen te vervallen en dus de oude vrijstelling vervalt... :(
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143492Bericht JoReno »

jeffr4 schreef:Ik mag aannemen, dat in de wet wordt opgenomen, dat de eerder genomen besluiten en wetten komen te vervallen en dus de oude vrijstelling vervalt... :(
Tuurlijk Jeffrey, helemaal gelijk: in dit geval vervalt de eerdere vrijstelling uiteraard (uitgaande van een R4 van minder dan 40 jaar oud). Dat is nu eenmaal het logische gevolg van een onbetrouwbare en inconsistente overheid.......Er duiken al de eerste berichten op om ook het kampeerwagentarief maar aan te passen en het kwarttarief van die groep auto's te laten vervallen. Al die bezitters van een youngtimer Volkswagen T3 Diesel of een Mercedes Diesel zetten er nu een hefdak op, monteren een keukentje en een bed (voor de keuring......) en kunnen vervolgens tegen een kwarttarief blijven rijden :wink: Dit, in combinatie met een steeds groter aantal kampeerwagens in Nederland noopt de overheid tot ingrijpen.......En natuurlijk is de insteek: milieu. Let maar op !! Ach, van de andere kant wil men nu MRB gaan innen van personen die toch wel erg lang met een auto met een buitenlands kenteken op de Nederlandse wegen rijden, dat is dan weer een financiële meevaller. En voor mijzelf geldt: ik klaag niet, want mijn DS blijft MRB-vrij en de Jumpy is het kwarttarief (met roetfilter ook nog !), waardoor ik die € 15 per maand voor mijn 4GTL nog net kan blijven betalen. (baai)
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143563Bericht Bauke Bos »

Gelukkig rijden er ook nog viertjes rond die WEL 40 jaar of ouder zijn, al zullen dat er niet zo veel zijn.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143564Bericht Rudolf2 »

en vervolgens wordt deze hele actie weer teruggefloten door oftewel het woord "onherroepelijk" op eerdere correspondentie, ofwel door een verwachte europese regeling die vermoedelijk van 30 jaar uit zal gaan.

Afwachten dus......

Rudolf
whuinen
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 02, 2010 5:22 pm
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143786Bericht whuinen »

Mag dus in december, januari en februari niet rijden, verplichte APK kan niet, automatisch bon in de bus, dus extra kassa voor deze Kunduz club? Stelletje prutsers daar in Den Haag. Bah!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Wel vrijstelling, geen vrijstelling, wel vrijstelling..e

Bericht: # 143787Bericht R4F6GTX Automaat »

is nog steeds niet rond allemaal.... nu wordt gespeculeerd dat heel de regering eind van de maand af moet treden dus het gaat veel spannender worden als dat beetje autobelasting!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie