4L International 2013
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 4L International 2013
Hallo allemaal,
ik heb veel zin om erheen te gaan. De vorige keer was ik er nog niet bij ( , blijvend spijt van)
Het lijkt me wel onwijs gaaf om met een stoet de reis te maken.
Zijn daar meer liefhebbers voor?
groeten,
Jan1962
ik heb veel zin om erheen te gaan. De vorige keer was ik er nog niet bij ( , blijvend spijt van)
Het lijkt me wel onwijs gaaf om met een stoet de reis te maken.
Zijn daar meer liefhebbers voor?
groeten,
Jan1962
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
- renault4f4
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo jun 24, 2007 11:48 am
- Locatie: Waalre
Re: 4L International 2013
Lijkt mij iig leuk om met een stoet te rijden...
Re: 4L International 2013
Kzou wel weer willen, maar of het me gaat lukken is nog even de vraag. En de route zou niet over de Péage moeten gaan...
Rudolf
Rudolf
Re: 4L International 2013
Hoezo? Geen peejaasje ? Ik voel er ook wel voor om in een stoet te tuffen in 2 daagjes ( haal ik mijn convoy exceptional bord weer uit de mottenballen), maar anders was ik toch voornemens om over de autosnelweg te scheuren in wellicht 1 dag.Rudolf2 schreef:En de route zou niet over de Péage moeten gaan...
Rudolf
Re: 4L International 2013
Ik vind de N2 veel leuker : Laon, Soissons; twee dagen is te kort als je onderweg alles wilt zien!
Rudolf
Rudolf
Re: 4L International 2013
Het was niet de bedoeling om met mijn idee van samenrijden verdeeldheid te veroorzaken.
Zelf wilde ik er eigenlijk ook in 1 dag heenrijden. Vanuit Leveroy is het (via Luik) 663 km, wat naar mijn mening net te doen is. Maar dan wel over de peage. Is natuurlijk een stukje saaier, maar met voldoende stops kan dat wel. Als je anders zou rijden ben je twee dagen aan het reizen, retour dus 4 dagen, ben je gelijk een week weg.
Hoe ging dat eigenlijk 2 jaar geleden?
Zelf wilde ik er eigenlijk ook in 1 dag heenrijden. Vanuit Leveroy is het (via Luik) 663 km, wat naar mijn mening net te doen is. Maar dan wel over de peage. Is natuurlijk een stukje saaier, maar met voldoende stops kan dat wel. Als je anders zou rijden ben je twee dagen aan het reizen, retour dus 4 dagen, ben je gelijk een week weg.
Hoe ging dat eigenlijk 2 jaar geleden?
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: 4L International 2013
2 jaar geleden hebben we er 2 dagen over gereden en net voor parijs op een camping overnacht.
hier waren ook een paar trekkershutjes waar je kon overnachten.
2e dag door het centrum van parijs verder naar thenay.
de snelheid was niet echt hoog te noemen regelmatig een snelheid van 63 km/h op de tomtom gezien op de tolweg.
maar was goed te doen en gezellig (ook met 2 kleine kinderen op de achterbank) deze vonden het prachtig om al die viertjes bij elkaar te zien.
persoonlijk zou ik weer voor een hotelletje in de buurt kiezen ipv de campeerplaatsen op het circuit
maar dat is omdat ik toch wel een luxe dier ben.
dit dan wel van te voren boeken want er zijn niet weel hotels in de buurt.zij meer van die wijnboerderijtjes met een paar kamers.
groet leon
hier waren ook een paar trekkershutjes waar je kon overnachten.
2e dag door het centrum van parijs verder naar thenay.
de snelheid was niet echt hoog te noemen regelmatig een snelheid van 63 km/h op de tomtom gezien op de tolweg.
maar was goed te doen en gezellig (ook met 2 kleine kinderen op de achterbank) deze vonden het prachtig om al die viertjes bij elkaar te zien.
persoonlijk zou ik weer voor een hotelletje in de buurt kiezen ipv de campeerplaatsen op het circuit
maar dat is omdat ik toch wel een luxe dier ben.
dit dan wel van te voren boeken want er zijn niet weel hotels in de buurt.zij meer van die wijnboerderijtjes met een paar kamers.
groet leon
Re: 4L International 2013
Als je het goed bekijkt kun je de trip in 1 dag maken vanuit Zuid Nederland. Je rijdt met een snelheid van 90-100 km/u toch gemakkelijk 600 km op een dag, zeker via de peage.
Als je met een grote groep rijdt zal het tempo inderdaad een stuk lager moeten liggen. Militaire kolonnes gaan ook met een vaartje van 60-70 km/u over de snelweg, slaapverwekkend trouwens weet ik uit ervaring.
Als er met een grote groep voorin 90-100 km/u gereden wordt, zullen de achterste van de rij af en toe flink gas moeten geven om bij te blijven. Als er maar met een lage snelheid gereden moet worden is in 1 dag naar Thenay wel ambitieus. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Dus ik concludeer voor mezelf het volgende:
Als ik in 1 dag wil rijden, dan kan dat solo of met een kleine groep.
Als we een grotere groep hebben (wat mij persoonlijk leuker lijkt) kunnen we er het beste maar 2 dagen over doen.
Dag 1 vanuit Zuid Nederland naar iets ten noorden van Parijs (350 km), overnachten, en dag 2 de rest, zoals 2 jaar geleden ook gedaan is. Laten we dit laatste eens als uitgangspunt nemen.
Wie gaat er mee?
Als je met een grote groep rijdt zal het tempo inderdaad een stuk lager moeten liggen. Militaire kolonnes gaan ook met een vaartje van 60-70 km/u over de snelweg, slaapverwekkend trouwens weet ik uit ervaring.
Als er met een grote groep voorin 90-100 km/u gereden wordt, zullen de achterste van de rij af en toe flink gas moeten geven om bij te blijven. Als er maar met een lage snelheid gereden moet worden is in 1 dag naar Thenay wel ambitieus. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Dus ik concludeer voor mezelf het volgende:
Als ik in 1 dag wil rijden, dan kan dat solo of met een kleine groep.
Als we een grotere groep hebben (wat mij persoonlijk leuker lijkt) kunnen we er het beste maar 2 dagen over doen.
Dag 1 vanuit Zuid Nederland naar iets ten noorden van Parijs (350 km), overnachten, en dag 2 de rest, zoals 2 jaar geleden ook gedaan is. Laten we dit laatste eens als uitgangspunt nemen.
Wie gaat er mee?
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
- renault4f4
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo jun 24, 2007 11:48 am
- Locatie: Waalre
Re: 4L International 2013
Lijkt me een goed idee. Met een grote groep lijkt mij ook het leukste. Hangt er voor mij wel vanaf wanneer er vertrokken wordt, natuurlijk.
..
..
Re: 4L International 2013
We hoeven het niet allemaal opnieuw uit te vinden, er is natuurlijk een stuk ervaring van 2 jaar geleden. Waar ik helaas niet bij was , maar ik denk aan het volgende:
Vertrek op donderdagochtend als we er 2 dagen over gaan rijden.
Op die donderdag hoeven we ook niet zo vroeg te vertrekken vanuit Zuid Nederland, omdat we die dag maar 350 km te rijden hebben. Zo kunnen de meeste mensen vanuit hun woonplaats naar een verzamelpunt rijden op de donderdag zelf.
Je zou kunnen denken aan vertrek om 10 of 11 uur vanuit het zuiden.
Maar wie het nog weet van 2 jaar geleden mag het zeggen!
Vertrek op donderdagochtend als we er 2 dagen over gaan rijden.
Op die donderdag hoeven we ook niet zo vroeg te vertrekken vanuit Zuid Nederland, omdat we die dag maar 350 km te rijden hebben. Zo kunnen de meeste mensen vanuit hun woonplaats naar een verzamelpunt rijden op de donderdag zelf.
Je zou kunnen denken aan vertrek om 10 of 11 uur vanuit het zuiden.
Maar wie het nog weet van 2 jaar geleden mag het zeggen!
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: 4L International 2013
Ik weet, dat ik toentertijd ben meegereden met mijn gendarmerie R4 en om het beestje wat tegemoet te komen in zijn roots, heb ik mij opgeworpen als laatste in de colonne met mijn waarschuwingsbord
Er was een leuke plaatsing hier op het R4 van Boerammetje om gezamenlijk naar Thenay te rijden, maar ik meen, dat anderen deze gehele route hebben gepland en georganiseerd.
Mijn verslag hierover : http://jeffr4.weebly.com/4l-50-years--thenay.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou om te beginnen info hierover bij Boerammetje kunnen inwinnen
Zoals eerder gezegd, race ik er in 1 daggie er naar toe, maar vind het zeker leuk om ook gezamenlijk in een paar dagen er naar toe te rijden.
Er was een leuke plaatsing hier op het R4 van Boerammetje om gezamenlijk naar Thenay te rijden, maar ik meen, dat anderen deze gehele route hebben gepland en georganiseerd.
Mijn verslag hierover : http://jeffr4.weebly.com/4l-50-years--thenay.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou om te beginnen info hierover bij Boerammetje kunnen inwinnen
Zoals eerder gezegd, race ik er in 1 daggie er naar toe, maar vind het zeker leuk om ook gezamenlijk in een paar dagen er naar toe te rijden.
Re: 4L International 2013
Hallo allemaal,
De plannen voor mijn rit naar Thenay beginnen vorm te krijgen. De camping (Campix) waar 2 jaar geleden overnacht is, heet ons van harte welkom. Het hotel voor overnachting bij Thenay is ook geregeld (ben niet echt een luxedier maar houd wel van een beetje comfort). Nu nog even de kaartjes nog bestellen.
De route die ik ga rijden zal gaan volgens de ANWB routeplanner, voornamelijk via de peage. Als het een groepsrit wordt lijkt me dit het beste. Dan kunnen ook de R4s met aanhanger en/of wat minder vermogen redelijk meekomen.
Over een goede maand is het al zover, ik krijg er steeds meer zin in .
Liefhebbers die mee willen rijden kunnen mij een PB sturen.
De plannen voor mijn rit naar Thenay beginnen vorm te krijgen. De camping (Campix) waar 2 jaar geleden overnacht is, heet ons van harte welkom. Het hotel voor overnachting bij Thenay is ook geregeld (ben niet echt een luxedier maar houd wel van een beetje comfort). Nu nog even de kaartjes nog bestellen.
De route die ik ga rijden zal gaan volgens de ANWB routeplanner, voornamelijk via de peage. Als het een groepsrit wordt lijkt me dit het beste. Dan kunnen ook de R4s met aanhanger en/of wat minder vermogen redelijk meekomen.
Over een goede maand is het al zover, ik krijg er steeds meer zin in .
Liefhebbers die mee willen rijden kunnen mij een PB sturen.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: 4L International 2013
Soms kan iets leuks roet in het eten gooien. .
Elk voordeel heb zijn nadeel zei Johan Cruijff wel eens. Daar heb ik nu ook last van.
Onze dochter heeft 3 jaar hard gestudeerd om een extra bul te halen. Dat is nu gelukt!
Hiep hiep hoera! Maar de uitreiking vindt plaats op, jawel hoe verzinnen ze het, donderdag 4 juli.
De dag dat de trip naar Thenay zou starten.
De keus is niet moeilijk, we gaan natuurlijk naar de uitreiking van de bul.
Dit betekent dus dat ik niet op de donderdag naar Thenay kan vertrekken met de rest.
Ik zal helaas de trip in 1 dag op vrijdag moeten maken.
Voelt iemand zich geroepen om het initiatief over te nemen?
Elk voordeel heb zijn nadeel zei Johan Cruijff wel eens. Daar heb ik nu ook last van.
Onze dochter heeft 3 jaar hard gestudeerd om een extra bul te halen. Dat is nu gelukt!
Hiep hiep hoera! Maar de uitreiking vindt plaats op, jawel hoe verzinnen ze het, donderdag 4 juli.
De dag dat de trip naar Thenay zou starten.
De keus is niet moeilijk, we gaan natuurlijk naar de uitreiking van de bul.
Dit betekent dus dat ik niet op de donderdag naar Thenay kan vertrekken met de rest.
Ik zal helaas de trip in 1 dag op vrijdag moeten maken.
Voelt iemand zich geroepen om het initiatief over te nemen?
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
- renault4f4
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo jun 24, 2007 11:48 am
- Locatie: Waalre
Re: 4L International 2013
Jammer maar helaas.... Veel plezier in ieder geval...
- renault4f4
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo jun 24, 2007 11:48 am
- Locatie: Waalre
Re: 4L International 2013
Zijn er nog meer mensen die van plan zijn met meerdere viertjes naar Thenay te rijden ?