van 956 naar 1400

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 138741Bericht R4F6GTX Automaat »

jeffr4 schreef:......... Hotrod .....

Wat voor Hotrod heb je?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 138743Bericht jeffr4 »

Laatste keer niet gezien dan in Rosmalen? Bodyoff geshowed.. Ford 32 3W coupeetje,
overgenomen uit Duitsland, kit komt origineel Downunder, dus geen US ..nu nog zonder power, het liefst natuurlijk een V8 Hemisphere...maar zal wel een Chevy smallblock worden :D
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 138746Bericht roberto »

jeffr4 schreef:
Daan schreef: :D maar hoe lang was je ook al weer bezig....? En even eerlijk, als jij nu eens AL je kosten bij elkaar neemt.. En je voortrein reviseren, dat zat zeker niet in de 100,- van de 1.4injectie.
Okee dan effe serie-neus,want alle kosten heb ik ook op de site aangegeven en met alle nieuwe pakkingen/nieuwe lagers,triggerwiel, vliegwiel R5 AT, nieuwe koppelingsplaten, GTL-bak, grotere radiateur,
andere luchtfilter, kruiskoppelingen, benzineleidingen, weet ik veel enz, was ik nog lang geen 500 euro kwijt,,,,,,ook niet met mijn nieuw bestelde ronde rvs- uitlaatdemper

En ja als je elke keer een paar maanden in het buitenland vertoeft en ook nog een Clio Williams project hebt, naast je Hotrod en VW Kever gebeuren en de Renault A 110 van een ander en zo is er altijd wel weer wat! ,,,,,go @%^& ver dor#$%,,,,,, dan komt de R4 op de 2e plaats , of helemaal niet.
Als ik echt naar effectieve tijd kijk en ik iedere dag er aan had kunnen werken....dan was ik wellicht 2 weken kwijt....zeker niet langer...maar ja..hobby en zo ben ik alweer aan een nieuwe R4 uitdaging begonnen :D....

Trouwens een Nardi, samen met een doodskop! en vergane glorie, leder saab... gaat dat wel goed samen...vloekt wel een beetje!
En niet te vergeten je R4 elektrisch project!
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 138748Bericht Daan »

Jeffry, ik weet dat ik je op je woord kan vertrouwen dat alles onder de 500,- blijft maar toch kan ik het me niet voorstellen! Voor de wielophanging ben je al bijna 350,- tot 400,- kwijt (de dingen die ik heb gedaan), dan ben ik nog niet begonnen over de blok wissel!

Misschien kun je me in een PBtje (zodat de rest van de club het niet weet, alleen jij en ik) mij de prijsjes en adresjes kunt sturen??! ;)

cheerio!! :D

Daan
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 138753Bericht R4F6GTX Automaat »

jeffr4 schreef:Laatste keer niet gezien dan in Rosmalen? Bodyoff geshowed.. Ford 32 3W coupeetje,
overgenomen uit Duitsland, kit komt origineel Downunder, dus geen US ..nu nog zonder power, het liefst natuurlijk een V8 Hemisphere...maar zal wel een Chevy smallblock worden :D
ruim 2 jaar geleden was ik in Rosmalen, laatste keer dat het was was ik er niet. Kan me geen 32 herinneren en foto's heb ik ook net...
Ik heb nog wel een 472 / 7.7 Cadillac (bigblock) incl TH400 in de aanbieding.... 375 HP af fabriek, 40K gelopen... iets voor jouw Rodje? zelf heb ik een 289 cid voor mijn Model A
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 139425Bericht jeffr4 »

Rudi schreef: Er zitten nogal wat kosten aan een ombouw.
Nu heel betaalbaar...koopje voor maar 400 euries en nog wel een GTturbo van RikH , sla je slag !!! :D
Gebruikersavatar
froufroum
Berichten: 98
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 7:09 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 139457Bericht froufroum »

:x

iemand die me een prijsopgave/schatting wilt doen voor om laten bouwen? :lol:
Te verleidelijk.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: van 956 naar 1400

Bericht: # 139473Bericht Rudi »

Ik heb een reactie gehad, die me heel betrouwbaar leek,
maar waar blijf ik met mijn origineel 956 cc blokje dat krap 85.000 km heeft gelopen (gemiddeld 1:14).
Wat kost een los 1400 blok liefst TS blok (uit bv Renault 9 Louisiana)?
Daarnaast de inbouw en losse materialen als zijnde bijkomende kosten.

Dan heb ik het niet over een V8, Hemi of andere waarschijnlijk niet in te lepelen zooi.
Gewoon een motor die er af fabriek in had kunnen zitten.
Plaats reactie