Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Ongeveer 2 jaar geleden had ik het idee om een f4 sinpar te maken.
Het begon ergens in de omgeving van Arnhem, daar kocht ik een voormalige
F4 van het Belgische leger.
Deze bleek in redelijke staat, echter ik heb wel de achterophanging moeten lassen.
Tegelijkertijd kocht ik een F6 Sinpar van Paul ergens uit een bos vlak in de buurt van Antwerpen.
Deze heb ik uiteindelijk gesloopt, om alle delen op de F4 te zetten.
Uiteindelijk moest er aardig gerepareerd worden aan deze sinpar set.
Zoals de centrale aandrijflijn, hier lagen de lagers ervan uit. Nieuwe bussen laten draaien,
Nieuwe lagers er in, nieuwe kruisstukken etc.
De schuifbussen zaten zo vast dat ik met de brander de boel moest los stoken!!
Aan de achterbrug met wielen moest ook nog een stukje gelast worden.
De derde auto die ik gebruikt heb voor delen kwam uit Alkmaar, dit was een F4 uit Hongarije? Zonder de girafon en met combi ramen.
Hiervan heb ik de banden en ramen gebruikt en het kenteken.
Natuurlijk is een F6 langer dan een F4, maar één aftakas bleek langer gemaakt te zijn,
Met een extra lange stang. Deze heb ik natuurlijk weer ingekort ongeveer 14cm.
Uiteindelijk heb ik alles in elkaar gezet en de auto was klaar dacht ik.?
Vlak voor de keuring had ik, dacht ik ten minste olie in de versnellingsbak gedaan?
Achteraf was het mijn andere F4
Terwijl ik naar de keuring reed, was er nogal wat gepiep en gekraak, ik dacht de remmen
Zullen wel aanlopen oid?
De auto bij de Renault specialist geparkeerd, wachtend op de APK.
De volgende dag belde de garage, de F4 stond vast? Geen beweging in te krijgen.
Helaas bleek dat de bak kapot was. ( geen olie in de bak).
De volgende dag de auto terug gesleept, met een dolly (triangel).
Er volgen een paar jaar van reparaties.
Eerst heb ik geprobeerd om van een GTL Bak een Sinpar bak te maken, dit lukte op zich prima,
Echter het differentieel was te zwaar beschadigd, nogal wat bij geluiden!!
Toen heb ik een jaar lang gemaild met een fransoos, deze had nog wel een bak liggen.
In Thenay heb ik een vriend van deze meneer getroffen en de bak meegenomen.
Thuis de bak bekeken, en helaas hier bleek het differentieel ook slecht te zijn!! Ten minste de tanden waren beschadigd.
Uiteindelijk zij iemand op mijn werk dat Hotze Holtrop ook nog war bakken had liggen.
Een paar keer gebeld en uiteindelijk had ik de goede bak te pakken!!!
Deze heb ik de afgelopen maand ingebouwd, uiteindelijk heb ik drie keer een bak gewisseld.
Nu na ± 2,5 jaar is de Sinpar klaar en rijdt deze zonder bijgeluiden.
Een dure leerschool!!! Maar nu is de auto helemaal af!
Nog een paar kleine prutsklusjes.
Vrgr dick
Ongeveer 2 jaar geleden had ik het idee om een f4 sinpar te maken.
Het begon ergens in de omgeving van Arnhem, daar kocht ik een voormalige
F4 van het Belgische leger.
Deze bleek in redelijke staat, echter ik heb wel de achterophanging moeten lassen.
Tegelijkertijd kocht ik een F6 Sinpar van Paul ergens uit een bos vlak in de buurt van Antwerpen.
Deze heb ik uiteindelijk gesloopt, om alle delen op de F4 te zetten.
Uiteindelijk moest er aardig gerepareerd worden aan deze sinpar set.
Zoals de centrale aandrijflijn, hier lagen de lagers ervan uit. Nieuwe bussen laten draaien,
Nieuwe lagers er in, nieuwe kruisstukken etc.
De schuifbussen zaten zo vast dat ik met de brander de boel moest los stoken!!
Aan de achterbrug met wielen moest ook nog een stukje gelast worden.
De derde auto die ik gebruikt heb voor delen kwam uit Alkmaar, dit was een F4 uit Hongarije? Zonder de girafon en met combi ramen.
Hiervan heb ik de banden en ramen gebruikt en het kenteken.
Natuurlijk is een F6 langer dan een F4, maar één aftakas bleek langer gemaakt te zijn,
Met een extra lange stang. Deze heb ik natuurlijk weer ingekort ongeveer 14cm.
Uiteindelijk heb ik alles in elkaar gezet en de auto was klaar dacht ik.?
Vlak voor de keuring had ik, dacht ik ten minste olie in de versnellingsbak gedaan?
Achteraf was het mijn andere F4
Terwijl ik naar de keuring reed, was er nogal wat gepiep en gekraak, ik dacht de remmen
Zullen wel aanlopen oid?
De auto bij de Renault specialist geparkeerd, wachtend op de APK.
De volgende dag belde de garage, de F4 stond vast? Geen beweging in te krijgen.
Helaas bleek dat de bak kapot was. ( geen olie in de bak).
De volgende dag de auto terug gesleept, met een dolly (triangel).
Er volgen een paar jaar van reparaties.
Eerst heb ik geprobeerd om van een GTL Bak een Sinpar bak te maken, dit lukte op zich prima,
Echter het differentieel was te zwaar beschadigd, nogal wat bij geluiden!!
Toen heb ik een jaar lang gemaild met een fransoos, deze had nog wel een bak liggen.
In Thenay heb ik een vriend van deze meneer getroffen en de bak meegenomen.
Thuis de bak bekeken, en helaas hier bleek het differentieel ook slecht te zijn!! Ten minste de tanden waren beschadigd.
Uiteindelijk zij iemand op mijn werk dat Hotze Holtrop ook nog war bakken had liggen.
Een paar keer gebeld en uiteindelijk had ik de goede bak te pakken!!!
Deze heb ik de afgelopen maand ingebouwd, uiteindelijk heb ik drie keer een bak gewisseld.
Nu na ± 2,5 jaar is de Sinpar klaar en rijdt deze zonder bijgeluiden.
Een dure leerschool!!! Maar nu is de auto helemaal af!
Nog een paar kleine prutsklusjes.
Vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
-
- Berichten: 838
- Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
- Locatie: Harderwijk
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
en daar mag je trots op zijn!
___________________________________
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
mooi resultaat, felicitaties!
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
De volhouder wint! leuk verhaal.
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
mooi.
moraal van het verhaal: EN ze leefden nog lang en gelukkig
moraal van het verhaal: EN ze leefden nog lang en gelukkig
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
...(gedeelte verwijderd, mod. Rik H.).... Ik heb later een Sinpar set compleet met motor etc gekocht bij Bart in Breda en deze ingebouwd in een Rodeo. Ben nu bijna 4 jaar bezig (door ziekt een jaar geveld geweest) maar hoop hem nu in het voorjaar op de weg te kunnen brengen. Mooi resultaat overigens, ik weet hoe het origineel er uit zag. Groeten Lordje.
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
ben benieuwd naar jouw resultaat? een rodeo 4x4 is ook leuk.
succes met je project
vrgr dick
succes met je project
vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Topic opgeschoond. Onderlinge onenigheid graag via pb oplossen.
Mooi project Dick. Proficiat met het resultaat!
Mooi project Dick. Proficiat met het resultaat!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
en rijdt dat nu ook een beetje met de 4x4 in het terrein?
er zit een gewone 1100 cc in?
vr gr Fons
er zit een gewone 1100 cc in?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
Mooie kleur op die wagen! leuk dat hij nu sinpar is.
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Het Renault F4 combat Sinpar verhaal;
update;
na ongeveer drie jaar zit de 8x33 weer in de sinpar, kan ik weer normaal 80 km/h rijden.
het was een hele leerschool, wat begonnen is met het vergeten van olie in de versnellingsbak!
nu kunnen we weer lekker toeren op het strand van terschelling.
op naar het volgende project!
groet dick
na ongeveer drie jaar zit de 8x33 weer in de sinpar, kan ik weer normaal 80 km/h rijden.
het was een hele leerschool, wat begonnen is met het vergeten van olie in de versnellingsbak!
nu kunnen we weer lekker toeren op het strand van terschelling.
op naar het volgende project!
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan