We gaan naar Frankrijk en wat nemen we mee terug???

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

We gaan naar Frankrijk en wat nemen we mee terug???

Bericht: # 106297Bericht GijSsie »

Hallo Allemaal,

Het is weer bijna zomervakantie, en ja wat doe je dan dan toer je hem naar Frankrijk. Het begon bij mij al te kriebelen en ik dacht als ik nou een leuke 4 tegen kom, echt een hele leuke... dan moet je wel goed voorbereid op reis gaan.

Dus ik bedacht dat er ooit een vrijbuiter is geweest waarin stond hoe de procedure ging om een Franse auto naar Nederland te brengen.
Er staat in dat stuk van de vrijbuiter ook beschreven hoe de toen der tijd, toekomstige situatie eruit zou gaan zien. Namelijk dat er "in 2008 een internatinaal kenteken voor de gehele levensduur van de auto ingevoerd word in Frankrijk."

Nu vraag ik mij af, stel je koopt een auto in Frankrijk, je vult een Certificat de Cession D'un Vehicule in, dan staat er in het artikel dat je er nog 30 dagen mee op de franse wegen mag. Maar mag je er dan ook mee naar Nederland rijden?

Hoe lang duurt die procedure?

De verzekering moet ik met mijn nederlandse verzekeringsmaatschappij regelen neem ik aan?


Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
Gijs
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 106299Bericht lesmagnacs »

Hoi GijSsie,
Op zich eenvoudig. Je kunt de auto gewoon op naam laten staan van de eigenaar. Als je hem op een andere naam wilt hebben moet mag de auto niet langer dan 6 maanden voorbij de laatste datum CT zij (de franse APK). Is de datum verstreken moet de verkoper de auto eerst laten goedkeuren en na goedkeuring kan hij op een andere naam worden gezet. Het probleem is echter dat jij geen Frans adres hebt dus..... dat gaat niet. je moet bij de prefectuur kunnen aantonen dat je een adres in Frankrijk hebt. (meestal met een rekening van de EDF het electriciteitsbedrijd)
Wat je moet doen is het volgende en heel simpel.
De eigenaar waar je de auto van overneemt schrijft op het kentekenbewijs dat hij de auto heeft verkocht aan jou. Op deze manier is hij niet meer aansprakelijk voor de auto. (je zou kunnen vragen of hij de verzekering nog even door laat lopen voor een paar weken, anders bij een verzekeringskantoor binnen stappen en je krijgt voor een aantal weken een verzekering als je uitlegt dat je met de auto naar het buitenland gaat) .
Nu het 'probleem' Nederlandse BPM en wegenbelasting.
Sinds enige jaren is het mogelijk om voor twee weken vrijstelling aan te vragen voor het rijden binnen Nederland met een auto met buitenlands kenteken. Je moet op internet een formulier invullen met daarom de gegevens van de auto (kenteken en chassisnummer) de eigenaar (is de oude eigenaar) en jouw !!!! fiscaal nummer of het fiscaal nummer van degene die de auto naar Nederland rijdt. Printje hiervan maken en je rijdt legaal 2 weken met buitenlands kenteken in Nederland. Ik zal zo even de link naar de RDW site toevoegen waar het formulier te vinden is.

Ik hoop dat het duidelijk is,
Groeten, Cees
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 106300Bericht lesmagnacs »

Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 106301Bericht GijSsie »

Cees, bedankt voor je bericht :D !

Als de eigenaar het op het kentekenbewijs schrijft dan is het al goed?? In de vrijbuiter stond dat je een formulier Certificat de Cession D'un Vehicule in moest vullen, dan krijgt de koper 1 vel en de verkoper 1 vel en 1 vel voor het departement. Dat vel moet je dan in Nederland met het CT inleveren bij de RDW als je de auto in wilt voeren.

Verder is het duidelijk danku!
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 106302Bericht lesmagnacs »

Ja dat zou kunnen Maar ik heb al vaker op bovenstaande manier een auto gekocht (die bleef dan wel in Frankrijk)
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 106303Bericht lesmagnacs »

Hoi GijSsie. Via deze link kun je het Certificat de Cession D'un Vehicule als pdf downloaden. Even uitprinten en meenemen naar La France. Als de verkoper er geen heeft kun je deze gebruiken.

Gr. Cees


http://www2.equipement.gouv.fr/formulai ... /cerce.pdf
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
mams 4 1/2
Berichten: 94
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:00 am
Locatie: Berkhout

Bericht: # 106311Bericht mams 4 1/2 »

Hoi Gijssie,
Eind december 2007 heeft iemand (nederlander) voor ij een 4tje gekocht en naar mij toegereden. Begin januari weggebracht naar diegene die het wat ging opknappen. 21 april ben ik naar de RDW in Amsterdam gereden. Denk er wel aan dat je van tevoren kontakt opneemt met het RDW station van je keuze voor een 1dags kentekenplaat. Voor die ene dag had ik gewoon een verzkering afgesloten bij Henk den Uil. Na ingevoerd te zijn meteen doorgereden naar de garage voor de APK. En na 4 dagen was alles voor elkaar. Eigenlijk een fluitje van een cent. Over het nieuwe kenteken voor Frankrijk dat gebeurd dit jaar. Ze zijn al begonnen met de nieuwe auto"s en daarna komen de andere aan de beurt. Dit weekend neem ik weer een auto mee naar Nederland (geen R4) en dan gebeurt hetzelfde. Fijne vakantie en hoop dat je wat leuks vindt. O ja je hoeft geen BPM te betalen over de invoer
Krankzinnigheid is erfelijk: je krijgt het van je kinderen
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 106312Bericht Jan-Geert »

ga je met de golf naar huis
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106313Bericht schoapke »

kleine aanhanger kan ook
Afbeelding
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 106314Bericht R4F6GTX Automaat »

Of een oude vrachtwagen, dan kun je er enkele tegelijk meenemen.....

Afbeelding

:roll: :lol:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 106316Bericht GijSsie »

Jongens... zelf met zo'n ding uit frankrijk komen rijden is toch veel leuker!

Maargoed Cees MERCI BEAUCOOP!!!

Mams4 1/2, hoe heb je dat gedaan? Op naam overgeschreven, zorgen dat de auto nog in de verzekering zit en rijden maar? Want in Frankrijk mag je er nog 30dagen mee rijden voordat je het op naam zet... Maar de vraag is mag je er dan ook mee naar Nederland komen rijden? Of moet je dan eerst die formulieren invullen van Cees zodat je 2 weken in Nederland mag rijden met buitenlandskenteken.

Nog een vraag waarom hoef je geen BPM te betalen?? Als ik naar t kenteken kijk van mijn Savane staat er 499€ BPM, maar wat houd dat eigenlijk in??? Hoef je dat dan alleen te betalen bij nieuwe auto"s als die ingevoerd worden?
Savane 1993 =D
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106317Bericht Rik »

k denk dat mams ervanuit ging dat het een ouder 4tje was, op de meest recente 4tjes zit gewoon bpm hoor
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106321Bericht schoapke »

weet en verhaal van gewoon twee nl platen meenemen en die dr op schroeven, maar dat mag natuurlijk helemaaaaal niet
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106324Bericht Rik »

die heb ik nog wel liggen hoor, zelfs van een politiebusje :D
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
mams 4 1/2
Berichten: 94
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:00 am
Locatie: Berkhout

Bericht: # 106378Bericht mams 4 1/2 »

Gijssie je hebt PM
Krankzinnigheid is erfelijk: je krijgt het van je kinderen
Plaats reactie