FEHAC op de bres voor behoud van de belastingvrijstelling

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 101540Bericht Mummelvrouw »

FF Erik schreef:Ik kreeg onderstaand antwoord van Ernst Cramer (Christen Unie):
-------------------------------------------------------------------------------------

L.S!

blablabla
dat mailtje kreeg ik ook. Die man snapt er echt NIETS van :evil: voor hem zijn het gewoon ouwe auto's :roll:
___________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 101546Bericht brecht »

Ik denk dat iedereen hetzelfde antwoord krijgt ... :D
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Bericht: # 101547Bericht Rudolf2 »

In het verhaal van Milieu Centraal vind ik nog wel een goed punt:"
Goed en regelmatig onderhoud vermindert zowel de milieubelasting als de kans op onnodige reparatiekosten. Veel reparaties kan men goed (en vaak goedkoper) laten verrichten met gebruikte onderdelen.
"
En uit hetzelfde verhaal komt ook naar voren dat hoe meer kilometers je met een auto rijdt, hoe (relatief) minder belangrijk de vervuiling van de bouw ervan wordt.
Eigenlijk zijn we toch wel goed bezig, alleen jammer dat de CU dat nog niet snapt.

Rudolf

P.S. : zitten we ons nu druk te maken om dat luizige tientje per maand dat een 4 aan wegenbelasting kost?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 101549Bericht R4F6GTX Automaat »

Rudolf2 schreef:
P.S. : zitten we ons nu druk te maken om dat luizige tientje per maand dat een 4 aan wegenbelasting kost?
nee, sommigen van ons willen liever een echte auto belastingvrij rijden.... ik lees af en toe iets over Volvo, Saab, zelf heb ik een Oldsmobile en Cadillac, die laatste weegt 3 ton en is op gas dus...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 101550Bericht R4F6GTX Automaat »

Belastingvrijstelling oldtimers niet beperkt
Uitgegeven: 20 november 2008 06:53
Laatst gewijzigd: 20 november 2008 06:54

DEN HAAG - De vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers wordt voorlopig niet beperkt. In de nacht van woensdag of donderdag bleek er in de Tweede Kamer te weinig steun voor dit initiatief van de ChristenUnie.
NU.nl/Sander Oord

De kleinste coalitiepartij wilde dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking zouden blijven komen voor de vrijstelling.
Nu is het zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald. Vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's wilde de ChristenUnie de regeling 'bevriezen'.

De Jager

Staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) voelde ook weinig voor een beperking. Wel zei hij bereid te zijn nog eens te bekijken wat de gevolgen ervan zouden kunnen zijn.

De Jager toonde zich geen voorstander van het PvdA-voorstel om bij bedrijven bonussen te verbieden waarvan de waarde afhangt van opties of aandelen. De staatssecretaris ziet er nadelen in voor het vestigingsklimaat.

Oppositie

De belastingmaatregelen voor volgend jaar haalden uiteindelijk na meer dan twintig uur debat eenvoudig de eindstreep. Donderdag zal een Kamermeerderheid daarom een nauwelijks gewijzigd belastingplan via een stemming aannemen. De oppositiepartijen SP, VVD en GroenLinks overwegen nog tegen te stemmen.

Belangrijke punten in het belastingplan zijn de fiscale bonus voor mensen die na hun 62e jaar blijven doorwerken, het schrappen van de btw-verhoging en een eenvoudigere verpakkingsbelasting.
(c) ANP
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 101552Bericht Mummelvrouw »

brecht schreef:Ik denk dat iedereen hetzelfde antwoord krijgt ... :D
tuurlijk, ik was alleen verbaasd dat je überhaupt antwoord krijgt....
___________________________________
Afbeelding
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 101558Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Ach, het is natuurlijk weer een losse scheet van de heer Cramer die ook zoals zoveel losse flodders van de Haagse jongens en meisjes wel weer zal overwaaien.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 101560Bericht brecht »

psies,

niet zo gek lang geleden maakten we ons nog druk om het verbieden van auto's ouder dan 15 jaar in de binnenring van Amsterdam toch? Ook nooit meer wat van gehoord....
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 101567Bericht Willem de Zwijger »

Nou, die Amsterdamse dreiging is nog niet uit de lucht voor zover ik weet. Oldtimers > 25 jaar hebben inmiddels wel een beschermde status, maar mijn autootjes zijn net geen oldtimers. Voor zover ik weet wordt er nog over nagedacht, en is er forse kritiek geweest op de onderliggende sommen. Ik ben er nog niet gerust op, misschien moet ik mijn 2 auto's inruilen tegen 2 die net een of twee jaartjes ouder zijn....
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 101572Bericht Neeelz »

En, wat vraag je ervoor? :wink:
Ik heb eventueel nog wel tomaatrode verf staan...
Een quatrelle is het wel!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 101664Bericht Rik »

soms kan het raar lopen in de politiek.....
Laatst gewijzigd door Rik op di nov 25, 2008 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 101665Bericht Rik »

Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto’s zwaar wordt aangescherpt.
Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.
Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.
:-? :-? :-? :-?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Albert Brinks
Berichten: 26
Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht: # 101671Bericht Albert Brinks »

oefff :o de mijne is van 1986 dus... nog net binnen de regel. Nu alleen nog opknappen....
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 101679Bericht Jan-Geert »

lullos

krijg ik toch eentje niet meer belastingvrij :(

maar ja tegen die tijd is er wel weer wat anders bedacht.
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 101681Bericht Rik »

Jan-Geert schreef:lullos

krijg ik toch eentje niet meer belastingvrij :(

maar ja tegen die tijd is er wel weer wat anders bedacht.
eentje? das geen alliance dus maar ook geen 940...dat zijn er al 2!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Plaats reactie