Aandrijfassen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 48Bericht Ron »

Is het waar dat alle types aandrijfassen ondeling uitwisselbaar zijn? GTL TL etc. Ik geloof dat er een verschil zit tussen "oud" en "nieuw" type maar wat is dat dan precies?
En verschil tussen links en rechts, ook niet?
Menno
Berichten: 41
Lid geworden op: zo dec 16, 2001 2:00 am
Contacteer:

Bericht: # 49Bericht Menno »

Verschil tussen links en rechts zit er zowiezo niet, that's for sure. Heb helaas nog nooit anders dan een 1100 gehad, dus durf nix over de andere types te zeggen.
Gast

Bericht: # 50Bericht Gast »

volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde , in ieder geval zien ze er hetzelfde uit
Gast

Bericht: # 614Bericht Gast »

Er is een grote verscheidenheid aan lengtematen en homokineetuitvoeringen (open / dicht). Vooral dat eerste bepaalt de uitwisselbaarheid, en is meer aan het type bak dan het type motor gekoppeld, hoewel die 2 natuurlijk ook deels samenhangen, tweede is meer een originaliteitskwestie. Als je stuur scheef staat hoor je bij een oude 4 op een open homokineet te kijken :smile:

Slimst is om je oude as even mee te nemen naar het magazijn als je nieuwe assen nodig hebt... zo leerde ik onlangs uit ervaring.

Le B.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 623Bericht Folkert »

Bij de brezan werkt men met een ruilsysteem. Daar moet je je oude meenemen en zelfs achterlaten. Overigens is de term homokineet voor het oude systeem een beetje te luxueus; laten we daar spreken over kruiskoppelingen...
Plaats reactie