volgens de kmteller rij ik 160....

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 65444Bericht jbeekmann »

Gezellig! (of biertje drinken, ook goed?)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

Bericht: # 65445Bericht mariek »

wit biertje dan...

ik ga even een foto nemen van de enorme roest ravage...
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 65446Bericht Rodeo-6 »

Jantine schreef:ff offtopic

Als je antwoord op iemand zijn vraag weet geef die dan daarvoor is dit forum toch en niet om er een quiz van te maken
Normaal gesproken geef ik antwoord op een vraag,
En Let Op
als ik het weet.

Maarrrrrr
De laaste tijd wordt er dan weer verder gediksuseerd en getwijfeld over het antwoord, en ik heb geen zin om daar in mee te gaan
>> Doe mij maar een DAF <<
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 65451Bericht Rik »

Rodeo; gediksuwattuh????
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

Bericht: # 65456Bericht mariek »

Maakt mij allemaal niet zo uit hoor wat mensen off topic schrijven... Ik lees alles en gebruik gewoon de dingen die ik kan gebruiken.
Heb een foto genomen van de roest maar ben nu aant werk en kan hem dus niet aan jullie laten zien. Komt vanavond of anders morgen...

Het plan is om alle lak boven de kit laag weg te schuren... Er zitten namelijk al een behoorlijk aantal bubbeltjes onder de lak dus misschioen is het gehele stukkie wel aan het roesten. Maar als ik het heb weg geschuurd he... Wat dan? Pap gaat em helpen en die heeft een kever gehad en die altijd zelf opgeknapt dus die weet wel een beetje hoe het moet maar dacht, misschien heeft iemand een korte uitleg voor me. Er zit nog geen gat in dus dichtplakken ofzo hoeft dan toch niet? Kan er niet met een hamertje ofzo doorheen slaan.. daarvoor is het nog te weinig... Moet ik dan na het schuren er gewoon lak op doen? Of toch een beetje vulpasta ofzoiets...?

Nogmaals, dit wordt mijn 1e reparatie wat betreft roest dus sorry voor de nog weinig ervaring maar tja, eens moet de eerste keer zijn, toch?

Hoop iets te lezen strakkies!
liefs mariek

ps ben er een tijdje uit geweest maar ehm... krijgen we binnenkort weer een leuke r4 dag ofzo?
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 65458Bericht Hugo »

De sleutelboeken zijn voor de grote dingen; de km-teller bestaat uit veel kleine dingetjes, waar de doorsnee automonteur liever van af blijft.

Zijn de gereden kilometeres een reële weergave van de afgelegde weg?

Met andere woorden: als je een stuk rijdt, telt de km-teller er een evenredig aantal bij?

Als dit zo is, dan draait de km-tellerkabel op de juiste snelheid, dus is er met de overbrenging vanuit de bak niets aan de hand.

Je zult je dan op het inwendige van de unit moeten richten en een versleten of los veertje klinkt dan heel logisch...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

Bericht: # 65459Bericht mariek »

Ik probeer er elke keer op te letten maar volgens mij klopt het wel zo'n beetje... Maar aangezien het steeds erger wordt (ik kon vorige maand nl nog geen 160 rijden en nu best wel...:) zal ik er morgen even goed op letten...

Maar naar mijn idee telt ie wel gewoon zoals het hoort... Toch waarschijnlijk dan maar even bij jasper langs

dankje voor jullie uitlegjes en suggesties trouwens, erg handig en gezellig..!
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 65461Bericht Hugo »

Sorry, zag de twede pagina met de volgende vraag niet.

Rond de verdachte plek lak wegschuren, dus op de plek ook... :wink:

Zo wordt de "schade" zichtbaar.

Losse delen en stof verwijderen en de plek behndelen met een roestomvormer ( vele gebruiken Owatrol ).

Afhankelijk van hoe het er uiteindelijk uit moet/mag zien met een 2-componenten plamuur glad maken en afwerken met lak in kleur.

Klinkt simpel, als je het vaker gedaan hebt, is dat ook zo ( er zijn zelfs mensen die er hun vak van gemaakt hebben ).

Mocht je nog vragen hebben, we lezen het wel weer!... :wink:
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 65473Bericht Ton »

zie mijn eerdere reply......
Laatst gewijzigd door Ton op do okt 20, 2005 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reno Assistance
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 12, 2005 1:01 am
Locatie: wageningen

Bericht: # 65479Bericht Reno Assistance »

Het wijzernaaldje wordt door een veertje op z'n positie gehouden, misschien is die verslapt of losgeschoten
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 65491Bericht jbeekmann »

Reno Assistance schreef:Het wijzernaaldje wordt door een veertje op z'n positie gehouden, misschien is die verslapt of losgeschoten
Kan je de tellerunit zover openmaken om dat te controleren? Jahe? Ik heb ooit de wijzerplaat in m'n handen gehad met het idee deze van kleur te veranderen, maar niet gelet op 'het veertje'.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 65793Bericht Moaske »

Is het nie veel gaver om dat ding gewoon lekker 160 te laten blazen ? ;) :) Staat toch kei-stoer man ! Maakt het nou uit dat het nie echt is... ;)
Of is je rechtervoet misschien toch zwaarder dan je denkt ? (maarten heeft ruimschoots aangetoond dat een standaard 1108cc R4 wel degelijk de 160 kan halen :P ....for sustained periods i might add...)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 65807Bericht Rik »

die van schoapke??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , die is blij als ie de 100 eens kan halen!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar ik moet zeggen dat mijn ex ook werkelijk tegen de 150 km p/u kon rijden, en ik maar wachten op dat oranje gevaarte van schoapke!!
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 65849Bericht schoapke »

da wordt al weer wa beter, maar die ouwe blokjes zijn gewoon wat pittiger dan die latere
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 65882Bericht jbeekmann »

Ik heb het tellertje vorige week opgeduikeld. Hij ligt voor je klaar!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie