Druklager defect?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Bij het stoplicht sloeg ineens de motor af nadat deze vrij moeilijk in z'n versnelling ging. De koppeling voelt ook wat raar aan, alsof je hem niet diep genoeg in kan drukken. Istie nou door z'n diafragma heengetrapt of is het druklager naar de knoppen?
De uitkomst zal hetzelfde blijven, de halve auto slopen en een nieuwe koppeling monteren inclusief drukgroep, druklager en toplager.
De uitkomst zal hetzelfde blijven, de halve auto slopen en een nieuwe koppeling monteren inclusief drukgroep, druklager en toplager.
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dat heb ik op het oog even gedaan, en ik vindt inderdaad dat de hevel weinig slag maakt. Ik vindt het alleen wel erg raar dat dit van het ene op het andere moment ontstaat, vandaar dat ik zelf aan het druklager dacht, of door de drukgroep heegetrapt te hebben. Helaas rijdt ik niet zelf met de 4 ( ik heb namelijk aalleen nog een motorrijbewijs ) dus ik heb geen idee of het er qua gevoel 'aan zat te komen'.
Hints of tips wat betreft controle?
Hints of tips wat betreft controle?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Waar ik de kabel kan zien niet in ieder geval, of het moet net achter dat zwarte kapje zitten.
Daar zal ik morgen meteen even naar kijken, ik houdt jullie op de hoogte.
Misschien ergens een standaard breekpunt bekend?
Daar zal ik morgen meteen even naar kijken, ik houdt jullie op de hoogte.
Misschien ergens een standaard breekpunt bekend?
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )
Jij kunt de kabel bijna nergens zien, want wat je ziet is het omhulsel dat erom zit. Ik zou maar eens flink aan die kabel gaan rukken. Dus eerst aan een van beide kanten las maken en dan een tang erop en trekken maar. Dikke kans dat je hem zo kapot trekt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Hee, hoort er een kunststof hulsje te zitten tussen de kabel en de hevel, hoe moet ik dit zien, ik heb alleen een zwaar verouderde vraagbaak, waar eigenlijk net niets instaat, vertel, vertel.... tot nu toe niets kunnen vinden, maar Morgen ( woensdag ) ga ik echt zoeken........Op 2004-06-29 21:34, schreef jbeekmann:
Ook kans dat het kunststof hulsje waarmee hij in de steun onderaan bij de hevel zit gebroken is. Dat zie je heel moeilijk, maar het geeft een hoop problemen. Nieuwe kabel is de enige remedie...
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )
nee, niet tussen de kabel en de hevel. Tussen de (buiten)kabel en de steun, dus vlak boven de hevel. Als deze is gebroken blijft hij op z'n plaats zitten, dus je ziet het bijna niet, maar hij schuurt wel hard tegen de binnenkabel aan.Op 2004-06-29 22:14, schreef Mustangsally:Hee, hoort er een kunststof hulsje te zitten tussen de kabel en de hevel, hoe moet ik dit zien, ik heb alleen een zwaar verouderde vraagbaak, waar eigenlijk net niets instaat, vertel, vertel.... tot nu toe niets kunnen vinden, maar Morgen ( woensdag ) ga ik echt zoeken........Op 2004-06-29 21:34, schreef jbeekmann:
Ook kans dat het kunststof hulsje waarmee hij in de steun onderaan bij de hevel zit gebroken is. Dat zie je heel moeilijk, maar het geeft een hoop problemen. Nieuwe kabel is de enige remedie...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Is dat de plastic tule die je hier ziet?
http://www.imga.net/images/renault4/tule.jpg
Kwestie van loshalen aan de hevel, en even kijken?
De kabel geeft niet echt de indruk dat deze gebroken is, dus dit is mijn laatste hoop.
http://www.imga.net/images/renault4/tule.jpg
Kwestie van loshalen aan de hevel, en even kijken?
De kabel geeft niet echt de indruk dat deze gebroken is, dus dit is mijn laatste hoop.
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )
een rafelende kabel is ook al genoeg om een probleem zoals dit te veroorzaken. zo heb ik ooit eens bij de motor een half geknapte gaskabel gehad, die bleef ook hangen in de buitenkabel en aangezien een bmw twee carburateurs heeft met twee gaskabels bleef een van de twee cilinders erg veel toeren maken en de ander wilde gewoon stationair lopen, heel onhandig. het lijkt me dat je koppelingskabel ook zo in de buitenmantel kan vastlopen als er een klein deel van de staaldraden geknapt is.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
als dat grijze ding in het midden van de foto een tule heet, dan gaat het daarover ja, was bij mij ooit stuk afgebrokkeld, zat zodoende niet meer goed op zijn plek, met als gevolg dat het hele gebeuren erg zwaar liep.Is dat de plastic tule die je hier ziet?
http://www.imga.net/images/renault4/tule.jpg
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dat ding heet inderdaad tule, er zal ongetwijfeld nog wel een andere benaming voor zijn, maar dit was de eerste die in me opkwam. Maar hij komt dus vrij intact over.
Ook lijkt de kabel me niet echt gebroken, hij loopt namelijk heel soepel door de buitenmantel heen. Op het pedaal zelf heb ik ook een centimeter of 10 vrije slag...
En of ik Renault piccies op een Guzzisite mag zetten.... het is allebei cult nietwaar? Ennu, ik ben de eigenaar/beheerder van die site, de R4 is de hobby van mijn vriendin, en ik met alleen (nu nog) motorrijbewijs ben een Guzziliefhebber, en dan het liefste alleen verbouwde, vandaar.
Ook lijkt de kabel me niet echt gebroken, hij loopt namelijk heel soepel door de buitenmantel heen. Op het pedaal zelf heb ik ook een centimeter of 10 vrije slag...
En of ik Renault piccies op een Guzzisite mag zetten.... het is allebei cult nietwaar? Ennu, ik ben de eigenaar/beheerder van die site, de R4 is de hobby van mijn vriendin, en ik met alleen (nu nog) motorrijbewijs ben een Guzziliefhebber, en dan het liefste alleen verbouwde, vandaar.
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )