heeft er iemand een aandrijfas?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Maarrehhh... niemand een asje over?
Of weet iemand of ik die kapotte as kan repareren? Hij was niet versleten, maar de veerkracht bij de homokineet aan de bakkant is compleet weg. Je kunt dat deel zo heen en weer schuiven. Daardoor zit ie dus ook niet klem tegen de bak, maar hangt hij er tijdens het rijden 'half uit'.
Heb de hoes al teruggeschoven, maar zie niets... (berg zwarte olie...)
Of weet iemand of ik die kapotte as kan repareren? Hij was niet versleten, maar de veerkracht bij de homokineet aan de bakkant is compleet weg. Je kunt dat deel zo heen en weer schuiven. Daardoor zit ie dus ook niet klem tegen de bak, maar hangt hij er tijdens het rijden 'half uit'.
Heb de hoes al teruggeschoven, maar zie niets... (berg zwarte olie...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ja, je hebt gelijk, geen 50 euri, maar iets meer as 60 (ex btw). Als jij ze daar gaat halen zijn ze ietsje duurder. (± 80 ex)Op 2004-03-24 20:14, schreef Da-Goof:
Je bedoelt 90 euri voor een nieuwe Paul?
Als jij ze voor 50 kunt krijgen, dan hoor ik graag waar, dan ga ik ze daar ook halen indien nodig.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-Aandrijfas demonteren
-Aandrijfas in bankschroef klemmen
-Ashoes aan bakzijde losmaken
-Homokineet aan bakzijde met een draaiende beweging van de as afhalen
-Veer zit binnen in de homokineet
Kijk ook of er zich er geen losse naaldjes in de ashoes bevinden. Deze naalden zijn de zg. onderdelen van de naaldlagers van de rollen op het sterstuk. Dat was bij mij het geval. Mogelijk heeft de vorige eigenaar de as niet goed in elkaar gezet. Gevolg was dat het voorwiel tijdens het optrekken aan het shimmyen (slingeren) was. Dat was toen vooral merkbaar in een bocht naar links en het betrof de rechteraandrijfas.
-Aandrijfas in bankschroef klemmen
-Ashoes aan bakzijde losmaken
-Homokineet aan bakzijde met een draaiende beweging van de as afhalen
-Veer zit binnen in de homokineet
Kijk ook of er zich er geen losse naaldjes in de ashoes bevinden. Deze naalden zijn de zg. onderdelen van de naaldlagers van de rollen op het sterstuk. Dat was bij mij het geval. Mogelijk heeft de vorige eigenaar de as niet goed in elkaar gezet. Gevolg was dat het voorwiel tijdens het optrekken aan het shimmyen (slingeren) was. Dat was toen vooral merkbaar in een bocht naar links en het betrof de rechteraandrijfas.
keessie met zijn zessie