prias past niet in mn blok

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

prias past niet in mn blok

Bericht: # 172995Bericht schoapke »

Nu het weer wat beter wordt en op het werk nog rustig is vandaag maar even naar de garage.
stuit ik meteen op een paar problemen.
De bestelde koppelingsset is niet de juiste [ nee meneer er staat wel kia op, maar er zit echt een oer R5 setje in]

maar erger, ik kan de prias [ of hoe heeft dat ding ] [afgezaagd van een oude bak]niet eens in het blok krijgen om de koppelingsplaat uit te lijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb het blok afgelopen jaar laten revisewren bij een gerenomeerd bedrijf samen met een bak
Kan iemand mij vertellen wat er mis is en hoe te verhelpen

verder; Welke koppeling kan ik het best monteren op een 847M7 met gtl bak
welke bouten moet ik hebben om de drukgroep te monteren
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: prias past niet in mn blok

Bericht: # 172996Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Nou als ik de foto zo zie, is het meer een kwestie van dat de priseas in het gat lubbert, dan dat hij niet zou passen.
De 847M7 motor is een 1400 cc automaat blok.
Als je daar een schakelbak voor plaatst, moet je het gat in de krukas opvullen met een bronzen toplagertje.
Dan past de prise as er perfekt in.
Maar ik zie dat je ook nog de nokkenas van het automaatblok erin hebt zitten.
Die is langer dan een GTL nokkenas. Dan krijg je problemen met de uitlijning van de poelies.
Andere nokkenas erin of de poelie omgekeerd monteren. Dat laatste schijnt ook te kunnen.
Zelf rij ik met een 1400 5 TS motor met 4 GTL bak en een koppeling met 6 veren in de koppelingsplaat. Een set origineel Renault.

Succes en groet
Harry
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: prias past niet in mn blok

Bericht: # 173000Bericht Bertje »

Wat Harry zegt. En er past gewoon een standaard GTL drukgroep en koppelingsplaat op. Ik rijd zelf al jaren met precies zo'n blok.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie