Plug versnellingsbak

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Plug versnellingsbak

Bericht: # 169854Bericht harbourseal »

Aan de linkerkant van de versnellingsbak zit ook een plug ik dacht met een zeskant.
Daar kan je een schakelaar in draaien voor de achteruitrijd lampen die is te gebruiken als vuldop.
Als je auto rijdbaar is dan kunnen we eventueel in Rijsbergen eens kijken of we de plug er nog uit kunnen krijgen langs onderaf.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
MartinEnRuth
Berichten: 127
Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm

Re: Plug versnellingsbak

Bericht: # 169855Bericht MartinEnRuth »

harbourseal schreef: Als je auto rijdbaar is dan kunnen we eventueel in Rijsbergen eens kijken of we de plug er nog uit kunnen krijgen langs onderaf.
Maak ik graag gebruik van! Ik hoop eind augustus naar de rdw te kunnen voor invoeren en daarna door naar de apk. Nu kan ik nog geen kant op.
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Plug versnellingsbak

Bericht: # 169856Bericht marcGTL.BE »

De vierkante dop onderaan de bak hoef je niet te lossen om de olie te verwijderen, er is immers een andere aftapplug voorzien.
Onderaan de bak is een ronde opening waardoor je het vliegwiel kunt zien .als je dan aan de tegen overgestelde zijde ziet of voelt (zijde bak)
merk je daar een boutje voor een sleutel 13mm is. Het zit iets naast de ronde opening. Draai je dit boutje los.zul je merken dat de olie er uitloopt. Dit is het enige boutje (dat ook dient voor de bevestiging van de bellhouse aan de bak)dat doorloopt tot in de bak . Origineel zit aan dit boutje een verlengd uiteinde als dichting. Die ronde opening is dus niet alleen een inspectie opening.maar ook een olieaflaatpunt. Vullen doe je via de zijkant maar is niet simpel als je de olie er niet kunt inpompen.ik gebruik de ontluchtingsopening, met veel geduld.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
MartinEnRuth
Berichten: 127
Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm

Re: Plug versnellingsbak

Bericht: # 170168Bericht MartinEnRuth »

13 september naar de RDW... tis daar kennelijk druk
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
Plaats reactie