Drukgroep of platen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Drukgroep of platen?

Bericht: # 169677Bericht Tweety »

De fusekogels zitten niet gelast maar geklonken (als het de originele betreft) nieuwe kogels zijn bij R-Quatre.nl verkrijgbaar voor ongeveer E30 P/S, nieuwe hoesjes weet ik niet, maar voor de APK mag en maximaal 1mm speling op de kogels zitten, Popnagels doorslijpen en nieuwe met meegeleverde boutjes monteren. Maar Mooi dat 't gelukt is.
Laatst gewijzigd door Tweety op wo jun 27, 2018 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Drukgroep of platen?

Bericht: # 169679Bericht Bertje »

Goed dat de reparatie gelukt is en fijn dat je dit even laat weten. Was de crux inderdaad de bout ontlasten door een krikje te plaatsen?

Stuurkogelhoes: op de foto zie ik niks kapots, gewoon elastiekje terug zetten.

Bovenste fuseekogelhoes: is ook gewoon apart te vervangen, en deze kogels zelf gaan niet vaak stuk (meestal zijn het de onderste). Het rode onderdeeltje in een klemveertje rondom, dit kun je gewoon los maken.
Nieuwe hoezen kun je kopen bij de automaterialenzaak, zijn universeel. Even de oude hoes meenemen ter vergelijk. Eventueel kan ik je er een paar toesturen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
MartinEnRuth
Berichten: 127
Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm

Re: Drukgroep of platen?

Bericht: # 169682Bericht MartinEnRuth »

Bertje schreef:Was de crux inderdaad de bout ontlasten door een krikje te plaatsen? .

Moeilijk te zeggen: ik had al 2 krikjes staan, maar heb bij de ultieme poging een beetje in hoogte gespeeld.. met een langere arm aan de ringsleutel (2e steeksleutel ingestoken) lukte het prompt. En oh ja, 1 liter wd40 verdeeld over 3 dagen...

Een paar hoesjes opsturen? Ja graag!! Ik stuur je nog een pb! Thanks!!
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
MartinEnRuth
Berichten: 127
Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm

Re: Drukgroep of platen?

Bericht: # 169706Bericht MartinEnRuth »

Inmiddels heb ik losse hoesjes gevonden. Kreeg ze gratis bij de aankoop van een nieuwe uitlaatpijp en 2e bocht bij Hofland in Capelle! Fijne zaak, was voor 48€ in de btw klaar!
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
Plaats reactie