Geen koppeling?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
edomulder
Berichten: 7
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 3:01 pm

Geen koppeling?

Bericht: # 164619Bericht edomulder »

Na een 3-4 weken stil te hebben gestaan heb ik een nieuwe accu in mijn 4L uit 1973 gezet. En natuurlijk start hij dan meteen ook al is het -4. Ik was heel blij dat hij gewoon weer tot leven kwam, dus wilde ik meteen een blokje om gaan. Toen bleek dat ik met ingetrapte koppeling de pook niet in de versnelling kreeg. Ook niet na herhaaldelijk pompen. Nog even een filmpje gemaakt met de iPhone [onder de motorkap] maar de beugel bij de versnellingsbak reageerde wel op de pedaal. Wie weet wat er evt. aan de hand kan zijn? drukgroep? Koppelingsplaat? is dat veel werk?

Kortom alle info is welkom
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Geen koppeling?

Bericht: # 164620Bericht R4F6GTX Automaat »

zet m eens in een versnelling en trek 'm eens een stukje weg met een andere auto. ik denk dat de plaat vast plakt
als je niet de beschikbaarheid hebt van een andere auto, duw dan de wagen wat heen en weer, uiteraard ook in een versnelling. wagen niet op contact zetten zodat ik niet gaat aanslaan...
of de koppelingskabel is uitgerekt of zo? (zijn die hydraulisch bij zo'n ouwe? omdat je het over pompen hebt...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Geen koppeling?

Bericht: # 164630Bericht Tweety »

koppelingsplaat zit vast, niet zo erg, mocht wat Paul voorstelt niet lukken, krik dan beide voorwielen van de grond, motor in de versnelling starten en dan met draaiende motor op de rem trappen, dan komt ie wel los. Oorzaak is overigens is roest van de klemmetjes/nagels die de koolstofdelen van de koppeling vasthouden, wat meestal wel een indicatie is dat de plaat bijna versleten is.
edomulder
Berichten: 7
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 3:01 pm

Re: Geen koppeling?

Bericht: # 164697Bericht edomulder »

Kijk dat is hoopvol nieuws dat ga ik spoedig uit proberen.. en zou houden we budget over om andere delen aan te pakken. Ik hou jullie op de hoogte!
Plaats reactie