Aandrijfas

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ThesCo
Berichten: 7
Lid geworden op: do jun 18, 2015 5:29 pm

Aandrijfas

Bericht: # 160991Bericht ThesCo »

Hallo,
Van een R-4 model 1962 heb ik het chassis vervangen met nieuwe wieldraagarmen en torsiestaven.
Hierbij is de langsfuseehelling gewijzigd van 7 naar 13 graden en zijn ook nieuwe fuseestukken met wieltrommels geplaatst. De motor is een model 680-02 (747 cc en 3 versnellingen). Hierbij heb ik aandrijfassen met kruiskoppelingen. Nu lees ik dat de aandrijfassen van latere modellen (13 gr. fusee) langer zijn dan de assen voor 7 gr. fusee.
Mijn vraag: moet ik nieuwe (10 mm langere) aandrijfassen aanschaffen? of kunnen de oude wel gemonteerd worden en wat zijn evt. gevolgen?

Alle reacties zijn welkom.

Gr. Chris
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Aandrijfas

Bericht: # 161023Bericht Le Car »

DE nieuwe type assen bassen niet op oude type bakken
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Mummelman
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 04, 2010 10:08 am

Re: Aandrijfas

Bericht: # 161090Bericht Mummelman »

Hallo Chris,

Je kunt de oude en nieuwe aan elkaar verbinden.(andere mogelijkheden zijn er niet ,volgens mij.)
Doorzagen overpijp gebruiken vast lassen .Wel van te voren de juist maat(lengte) vaststellen.

gr mummelman
Plaats reactie