koppelingstang-dingetjes

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardéchoise
Berichten: 65
Lid geworden op: wo mar 05, 2014 9:46 pm
Locatie: Arnhem

koppelingstang-dingetjes

Bericht: # 150822Bericht Ardéchoise »

Aangezien mijn boek er pas over een week is, wil ik hier even peilen hoe het zit met wat dingetjes die ik vandaag onder de motorkap zag aan de stang van mijn versnellingspook.

Een afgebroken ring:
Afbeelding
Waar hoort deze aan te zitten? En is het erg dat hij is afgebroken?

Afbeelding
Hoort er niet iets van een rubbertje oid aan de binnenkant van de ring bovenaan om de stang te zitten? En onderaan, in het 'hoesje' zit een scheur.

Afbeelding
Aan de stang zit 1 veer, maar er zit nog een gaatje. Zit het zo goed? Of mist er toch een veer? En zo ja: waar moet hij aan vast?
Trotse eigenaresse van een rode Renault 4 TL uit 1984, nu met 956cc motor i.p.v. de originele 845cc.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: koppelingstang-dingetjes

Bericht: # 150824Bericht Bertje »

Foto 1: anti-rammel rubbertje. Hoort met een veertje aan je kleppendeksel te zitten zodat je pook niet rammelt. Is niet zo belangrijk

Foto 2: rubber bovenaan: lijkt mij compleet. Het is nu toch niet ijzer-op-ijzer? Zie ook marktplaats advertentie 790103461
Rubber onderaan: dit is een stofhoesje, maakt niet zo veel uit of die nog heel is

Foto 3: dit is compleet. Dit trekt de pook naar de kant van de 3e en 4e versnelling. Is ook bedoeld om rammelen tegen te gaan.

Al met al geen reden tot zorg. Dat koelwater in je olie des te meer...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: koppelingstang-dingetjes

Bericht: # 150825Bericht Bertje »

Net je andere topic bekeken. Zo te zien heb jij geen koelvloeistof in je olie! Wel een lekkende onderste waterslang. Zie topic.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Ardéchoise
Berichten: 65
Lid geworden op: wo mar 05, 2014 9:46 pm
Locatie: Arnhem

Re: koppelingstang-dingetjes

Bericht: # 150833Bericht Ardéchoise »

Bedankt bertje! Ik had ook niet gedacht dat dit alles ernstig zou zijn, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar! Er zit inderdaad geen ijzer op ijzer :) Aangezien ik graag wil weten waar alles voor is, ben ik je erg dankbaar voor je uitleg!
Trotse eigenaresse van een rode Renault 4 TL uit 1984, nu met 956cc motor i.p.v. de originele 845cc.
Plaats reactie