Welke specialist voor koppeling en versnellingsbak
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Welke specialist voor koppeling en versnellingsbak
Voor mijn 1968 R4 met de split bak (4 versnellingen) ben ik op zoek naar een goed adres welke de drukgroep en de koppelingsplaten kan vernieuwen, ofwel de bak weer helemaal in orde maken.
Nu is het zo dat wanneer ik terugschakel van 4 naar 3, er een gekraak hoorbaar is, welke niet met dubbelclutchen te vermijden is. De stelmogelijkheid bij de bak is al helemaal benuit en duid erop dat het maximale eruit gehaald is.
Moet ik dan echt naar een specialist, of is elk bak revisie bedrijf geschikt, als het aankomt op deze oude versnellingsbakjes?
Wie raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Nu is het zo dat wanneer ik terugschakel van 4 naar 3, er een gekraak hoorbaar is, welke niet met dubbelclutchen te vermijden is. De stelmogelijkheid bij de bak is al helemaal benuit en duid erop dat het maximale eruit gehaald is.
Moet ik dan echt naar een specialist, of is elk bak revisie bedrijf geschikt, als het aankomt op deze oude versnellingsbakjes?
Wie raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Bete adres?
Alleen bij terugschakelen van 4 naar 3? Dan lijkt het me eerder met een versleten synchromeshring te maken te hebben... Daarvoor moet de bak uit elkaar.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Bete adres?
Maarten Kessel uit Wageningen heeft er naar gekeken en vertelde dat de platen versleten zijn, dit omdat ook de stelschroef al helemaal ingedraaid was. Het schijnt dat je die naar verloop van slijtage ook nog wat kan verstellen?
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Bete adres?
Kijk hier eens: viewtopic.php?f=2&t=12828&p=127470&hili ... en#p127470" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het inderdaad een versleten koppeling is (drukgroep en plaat) dan is vervangen niet ingewikkeld. Kun je in een middagje zelf doen.
Als het inderdaad een versleten koppeling is (drukgroep en plaat) dan is vervangen niet ingewikkeld. Kun je in een middagje zelf doen.
Re: Bete adres?
Top! Bedankt!
Stel: ik kan of het zelf toch niet of ik heb geen tijd of plek, welk bedrijf is dan het beste?
Stel: ik kan of het zelf toch niet of ik heb geen tijd of plek, welk bedrijf is dan het beste?
Laatst gewijzigd door Eelco op ma jun 30, 2014 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Bete adres?
In Elst, bij Rhenen.
Maar desnoods regel ik een auto trailer.
Maar desnoods regel ik een auto trailer.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Bete adres?
Misschien wil Roberto je wel helpen of hij weet wel iemand die je kan helpen woont in de Betuwe
is in ieder geval dichtbij
groeten
is in ieder geval dichtbij
groeten
Re: Bete adres?
Assistentie beschikbaar hier in Maastricht. Laat maar weten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Bete adres?
Dank voor de reacties en ik houd de aanbiedingen even in mijn achterhoofd, Wil het na de zomer doen, eerst nog ff genieten van de 4 deze zomer.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986