aandrijfas hoezen vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

aandrijfas hoezen vervangen

Bericht: # 100033Bericht Leuverink »

nu liggen er al twee assen in de schuur. Beide met een mini scheur in de hoes. Wat is nu de beste manier om die hoezen te vervangen. Moet hij helemaal gedemonteerd worden en hoe is dit het beste.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 100034Bericht R4F6GTX Automaat »

Kit
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 100035Bericht Leuverink »

kitten van de hoes?
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 100036Bericht Le Car »

ja goed ontvetten en sileconen kit gebruiken
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 100037Bericht roberto »

Nieuwe stofhoezen halen bij brezan kosten +/- 10 euro met vet en klemmen,oude er even afsnijden droog en schoonmaken naar een garage in de buurt rijden die hebben een bootgun dat duurt 1 minuut en hij zit er weer op, siliconenkit is pappen en nat houden leuk om door de APK te jassen maar is geen goede optie.
yellowsub
Berichten: 263
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am

ergo

Bericht: # 100038Bericht yellowsub »

Meestal, uit ervaring...

Als de hoes gescheurd is, is het vet al vervuild. Een nieuwe hoes en vet gaan even goed maar meestal,(bij mji althans: ikkijk niet dagelijks naar de hoes, alleen bij apk...), zijn de kogels al vervuild en beschadigd.

Een bootgun ga ik iig op de lijst zetten voor de sint!

Mijn ervaring met hoesen was voor een vw bus en kever, daarvoor zijn de hoezen in 2 delen leverbaar. Je ritst ze dicht!

Tuut tuut

Bart
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 100039Bericht Willem de Zwijger »

Je kunt de toer opgaan van universeelhoezen, deze zijn vanaf de wielkant te monteren. Met veel kracht en liefde kun je dat ook thuis zelf doen. Ik heb het gedaan maar ben er niet echt enthousiast over, en dat zit em dan vooral in de bandjes waarmee die dingen vastgezet moeten worden. Dat gaat niet echt lekker omdat die universeelhoezen eigenlijk net te kort zijn. Uiteindelijk ben ik op tie-wraps uitgekomen, maar dan moet je erg uitkijken als je weer aan het wiel sleutelt want bij draaien kan het blokje van de tie-wrap dan net de draagarm raken en zo.
Het beste is: de originele hoezen erop, en dat moet vanaf de versnellingsbak-kant er daarvoor moet de ander hoes eraf. Een hoop werk, ik ben er nooit aan begonnen.
Als ik nu een lekke hoes had zou ik naar het magazijn, Wind, CentreSeize of Jaques Wijker gaan en een revisie as op te kop proberen te tikken. Heb je ook meteen een goed gewricht erin zitten.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 100040Bericht jbeekmann »

Ze liggen los in de garage, dus geen problemen met het verliezen van je bakolie. Als het kleine scheurtjes zijn is de kans klein dat het erg vervuild is binnenin de hoes. Ik zou twee nieuwe hoezen kopen en even langs een garage lopen om ze erom te zetten. Zelf ben je daar erg lang mee bezig en heb je tegen de tijd dat je klaar bent de Bond tegen Vloeken voor je deur staan...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Bericht: # 100041Bericht Rudolf2 »

bootgun: zoiets dus: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

Staan ook gelijk wat gebruiksfotootjes, wel makkelijk als je geen flauw idee hebt :-?

Rudolf[/url]

ps: hoe kan ik nou die lap tekst vervangen door een woordje als klik of zo? (wordt een beetje OT, dus doe maar als PM)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 100043Bericht brecht »

Toch ff off topic, misschien hebben meer mensen er wel wat aan:

plak je link in het tekstvak (witte blok waarin je typt als je een bericht paatst), selecteer de link en klik op het URL knopje nu krijg je de link te zien zoals in jouw bericht hierboven. In je tekstvakje staat echter:

http://url

(waarin ik voor het overzicht de code even rood gemaakt heb en het adres waarnaar je verwijst er tussen nog zwart is.)

als je dat een klein beetje aan past in:
http://url]Tekst van link
heb je een ander woordje wat naar je website verwijst.

(de code is weer rood, het adres waarnaar je verwijst zwart en nu is de tekst die je zicht baar wil maken zoals "klik" of "hierzo" of "link" blauw

klein beetje typen, ff oefenen (tussendoor anders ff op "voorbeeld" drukken in plaats van op "verzenden" zodat je kan zien wat he effect is van wat je getypt heb) en hopaa, zo gepiept! succes
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 100045Bericht R4F6GTX Automaat »

zo dus

Maar op een marktplaatsadvertentie staat ook een verkorte link voor zoiets dus http://link.marktplaats.nl/193483082
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 100134Bericht Leuverink »

Nou, we gaan wel even langs een garage met de assen. Maar ik hoor dus dat de universele niet top zijn. Renault hoezen zijn zeker prijzig.
Ik heb er nu even een gereviseerde opgezet, ofja eigenlijk zo goed als nieuw.
Plaats reactie