vraag electronische ontsteking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

vraag electronische ontsteking

Bericht: # 82989Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Hoi,

Kan iemand mij wat informatie verschaffen over het monteren van een electronische ontsteking voor mijn 4?
Zijn daar setjes voor? of vervang je de hele stroomverdeler?
Van mijn garage monteur heb ik begrepen dat de auto dan toch wel een stuk mooier loopt dan met contactpuntjes.iemand ervaring?
Groetjes Dirk.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 82996Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb er zo'n Velleman kitje op zitten. Kost iets van € 15.- en werkt prima.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 83005Bericht FF Erik »

R4F6GTX Automaat schreef:Ik heb er zo'n Velleman kitje op zitten. Kost iets van € 15.- en werkt prima.
Ik ook. Werkt inderdaad goed. Zat er al in toen ik haar kocht.
Laatst gewijzigd door FF Erik op za jun 02, 2007 8:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 83007Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb er een NEwtronic inzitten, zie http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... =newtronic
Ik heb begrepen dat je bij Edsclassic de Pertronix kunt kopen voor zoiets als 100 Euro, Michelke kan je er alles over vertellen. De Newtronic werkt met een lichtstraaltje wat onderbroken wordt ipv puntjes, de Pertronix doet het met een magneetje. Bij de Newtronic blijft het huis hetzelfde, ik dacht bij de Pertronix ook. Hij bevalt mij al een dikke anderhalf jaar heel goed.
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 83017Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Willem de Zwijger schreef:Ik heb er een NEwtronic inzitten, zie http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... =newtronic
Ik heb begrepen dat je bij Edsclassic de Pertronix kunt kopen voor zoiets als 100 Euro, Michelke kan je er alles over vertellen. De Newtronic werkt met een lichtstraaltje wat onderbroken wordt ipv puntjes, de Pertronix doet het met een magneetje. Bij de Newtronic blijft het huis hetzelfde, ik dacht bij de Pertronix ook. Hij bevalt mij al een dikke anderhalf jaar heel goed.

O.K. bedankt voor de reacties,ik zal wel eens kijken wat het gaat worden.
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 83041Bericht Michelke »

Hallo,

ja ik ben inderdaad ook bezig met die electronische ontsteking en dat duurt nog even voor ik e mijne kan opsturen.

groet
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 83661Bericht Michelke »

Ok,

tja, het is toch op niets uitgelopen. De pertronix die eigenlijk zou passen past niet. Helaas, heb mijn centjes (veel meer dan die 100 euri) netjes terug gekregen.

Nu weer met 'gewone' ontsteking karren, maar toch blijft het knabbelen!

grtz
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 83665Bericht 4TL »

Is er geen electronische onsteking van bv. een R5 die pas te maken is?
Clio '98
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 83700Bericht Willem de Zwijger »

Michelke,
Ik zie dat Newtronic helemaal is overgenomen door Lumenition, maar je kunt zo te zien nog wel bestellen.
http://www.newtronic.co.uk/newtronic/
draadnagel
Berichten: 14
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 9:45 pm

pertronix

Bericht: # 84559Bericht draadnagel »

Vreemd dat de electronische ontsteking van pertronix niet paste. in een ducallier ontstekingshuis past het wel hoor. ik heb edsclassic het laten inbouwen. ontekingshuis opgestuurd en netjes retour met de pertronix erin. nieuwe bobine krijg je erbij. start binnen 1 seconde en loopt perfect. bovendien ook nog zuiniger in verbruik!
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 84569Bericht Ivo 4 »

Hallo Draadnagel,
Was het makkelijk zelf te monteren. Zag op de site van eds classic mooie stroomverdelers die je gewoon "erin" stopt. Is dat het idee?
En wat kost zo iets, heb best intresse.

Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
draadnagel
Berichten: 14
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 9:45 pm

Bericht: # 84579Bericht draadnagel »

Hallo Ivo (en anderen!)
De Pertronix electronische ontsteking is een klein kastje die je IN je (DUCALLIER!!) ontstekingshuis bouwt (controleer of je een ducallier hebt, anders werkt het niet begreep ik). Je hebt dus niet een extra kastje ernaast (zoals bv. bij de electronische ontsteking die Ruud Wind aanbiedt). Helaas is de beschrijving van Pertronix niet duidelijk en kwam ik er niet uit. In overleg met Edsclassic (Berry Geul) heb ik mijn ducallier ontstekingshuis in zijn geheel opgestuurd en bouwde hij het voor me in (gratis service). Het is geen goedkope oplossing; de pertronix kost ongeveer 100 euro (ex BTW). Bovendien heb je ook nog een andere bobine nodig en die kost nog eens 50 euro. je bent incl. BTW dus zo'n 180 euro kwijt.... (sept. 2005). Maar ik vind het deze investering zeker waard, mijn GTL heeft echt nog nooit zo mooi en lekker gelopen.
type pertronix: EP-141
type bobine: 40000 x 3.0 / 40511
Voor exacte info moet je Berry Geul even mailen via www.edsclassic.nl Hij weet vast nog wel dat hij voor mijn R4 dit ingebouwd heeft.
Veel succes ermee!
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 84616Bericht marco »

Dit zelfde setje is voor 85 euro (incl) online te koop in VS. (zie ebay)Verzendkosten dacht ik 18 dollar maar elk addtioneel item 2 dollar extra.
dat valt dan wel weer mee. Ik zit al een tijdje te twijfelen om deze te kopen Maar ja inbouw he en regen...
draadnagel
Berichten: 14
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 9:45 pm

Bericht: # 84687Bericht draadnagel »

Je mag best "afkijken" in mijn renault. als je het ziet hoe het is aangesloten kun je het zelf ook.... Mijn r4 staat in De Bilt, dus lekker centraal in Nederland.
Plaats reactie