bougies

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34397Bericht R4F6GTX Automaat »

Welke bougies moeten in een 1400 R5 motor? (1983) Zijn dat dezelfde als die van een R4? Rijdt op LPG, dus iets heter of juist niet? Nummer?

_________________
Leuke Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, GTL.
Én een hele mooie Jeep en een Reo.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-03-24 23:39 ]</font>
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 34412Bericht Le Car »

Mijn boek zegt:

automaatblok: 1397cc champion N12Y
5ts,tx:1397 cc champion N9Y

Dit zijn standaard bougies.

Aangezien er bijv voor de 5 alpine ook
warmtegraad 9 staat,en deze denk ik ook wat warmer wordt als een tx of ts,zou ik deze eerst proberen.

Met gas zou je hooguit een of 2 warmte graden moeten afwijken.
Bij meer is er meestal iets niet goed.

Michiel


_________________
Momenteel in de collectie:R5GTT(1985),R5LeCar(1984),R17TL(1973,R17decouvrable(1974)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-03-25 17:44 ]</font>
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 34415Bericht keessie »

[quote]
Op 2004-03-25 17:44, schreef R5lecar:
Mijn boek zegt:

automaatblok: 1397cc champion N12Y
5ts,tx:1397 cc champion N9Y

Volgens mij zijn deze types bougies met lange schacht. Bougies met lange schacht komen voor in de nieuwe types Renault 5, de zg. supercinq.
De oudere types tot en met 1984 hebben in mijn herinnering bougies met korte schacht.
Volgens mij kan daar gewoon van NGK BP6HS in. Mocht je het echt zeker willen weten dan kan je het gewoon altijd vragen bij de plaatselijke automaterialenboer.
keessie met zijn zessie
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 34421Bericht Le Car »

Mijn boek gaat over de benzine modellen van 1979 tm 1983.

De latere blokken in de eerste serie 5-jes
waren 1397 cc.Deze zaten ook oa in de fuego, motor nr 847.Ook de c2j blokken zijn in de eerste 5-jes gezet en later oa in de 5gtt en cliotwingo(altans afgeleide).

In de eerdere 5 automaat zit een 1289 cc blok. nl de 810 motor uit ook oa de R15.
Dit blok is ook gebruikt voor de vroege R5TS
Hier zaten korte bougies in.

Omdat er wordt gesproken over een 1400 cc blok uit 1983 heb ik de bougies opgegeven voor 5 automaat motornummmer 847-M-7-12 OF R5TS/TX motornummer C2J-P-7-13.
Dit zijn inderdaad lange schacht bougies

Michiel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-03-25 21:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-03-25 21:35 ]</font>
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 34423Bericht R4F6GTX Automaat »

op het plaatje op de motor staat: 847M7/12 nummer 000040038

Er zitten lange schacht bougies in. Ik begon serieus te twijfelen omdat ik de korte schacht bougies gewend ben van de hetzelfde uitziende R4 blok.
Een onderdelenboer heeft me Bosch W6DC aangeraden, maar ik kan daarvan nergens de gegevens vinden.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 34427Bericht Le Car »

Ik ga morgen wel even informeren.
Ik weet niet zeker hoe de warmte reeks bij bosch loopt.

Bij ngk en chapion zijn ze nl. contra dwz

Bij de een is lager getal juist kouder en bij de andere weer
juist warmer.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie